Anton Fier - Dreamspeed / Blind Light [Jan Willem]Baskervilles - Baskervilles [Martijn G]The Johnny Burnette Trio - The Train Kept A Rollin' [Martijn tH]Turin Brakes - LateNightTales [Guuz]Shalabi Effect - Pink Abyss [Bas]The Conversation [Vido]Super Furry Animals - Melkweg [Els]Luciano & Matthew Jonson - Alpine Rocket/Mr.Chancleta [Omar]Franz Ferdinand - Franz Ferdinand [Norbert]Real El Canario & Mr Wix - ACE Agency presents The Urban Eclectic Experience Vol.1 [Ariën]Subhobby [Roger]Air - Talkie-Walkie [Jan Peter]Whipster, Club Diana, Venus Flytrap - Live @ Bazart [Jan @ Blue Log]Liana Flu Winks - album outtake [André @ Blue Log]
― Martijn Grooten (martijng), Tuesday, 27 January 2004 17:18 (twenty-two years ago)
― theo @ Cut.Up.HQ (theo), Tuesday, 27 January 2004 17:28 (twenty-two years ago)
― Martijn Grooten (martijng), Tuesday, 27 January 2004 17:37 (twenty-two years ago)
― Erik, Tuesday, 27 January 2004 18:02 (twenty-two years ago)
Waarom schrijft KindaM niet op dat ze Talkie Walkie een nare plaat vind?
― GzZz (Gzz), Tuesday, 27 January 2004 18:05 (twenty-two years ago)
Punknummer? Je bedoelt toch 'Terug van Troje' van Door Mekaar met Wouter 'Sjako!' Planteijdt als zanger? Ik vind dat niet echt punk. Wel slecht gezongen, maar oordeel zelf.
― Jaap, Tuesday, 27 January 2004 18:06 (twenty-two years ago)
― GzZz (Gzz), Tuesday, 27 January 2004 18:07 (twenty-two years ago)
― GzZz (Gzz), Tuesday, 27 January 2004 18:10 (twenty-two years ago)
omdat niet iedereen dat vindt. wellicht dat theo voor zijn cut-up redactie sprak. zelf vind ik de nieuwe air wel aardig met geweldige momenten. zoals al hun werk eigenlijk.
― bas (bas), Tuesday, 27 January 2004 19:26 (twenty-two years ago)
Eerste helft: zeker weten. Daarna, mwaouh/mwaoh. Je zal je er geen buil aan vallen.
Kwa Air. Die gasten moeten echt in het Frans gaan zingen. Talkie Walkie luistert lekker weg maar ik mis toch het Grote Gebaar van het onbegrepen 10.000 Hz Legend.
― Omar (Omar), Tuesday, 27 January 2004 19:49 (twenty-two years ago)
― GzZz (Gzz), Tuesday, 27 January 2004 19:53 (twenty-two years ago)
― theo @ Cut.Up.HQ (theo), Tuesday, 27 January 2004 19:54 (twenty-two years ago)
Wat dan wel..
Twilight Singers - Blackberry Belle Mooi openingssalvo met die 2 telefoontoon-nummers. Een beetje als Sophia qua album, behalve dat de echt goede nummers uitbleven.
Blink 182 - "Ik vond "Feeling this" een fijne single, vind het sowieso een fijne band. Vrij gewaagde move weg van simpele pinkpop, vrij geslaagd ook.
Jimi Tenor - Higher PlanesFunky.
O Brother Where Art Thou OSTGave film, waarin Clooney constant op Lenin lijkt. (Wat mij dan weer moet opvallen) Iets te lange film trouwens.. Einde had net wat eerder moeten komen. Fijne soundtrack ook.
Robert Wyatt - CuckoolandEerste nummers veel respect en waanzinnig inspirerend, daarna steeds irritanter.
Schneider TM - BinokularEnkel voor die Smiths cover. Niet zo mooi als in de herinnering natuurlijk, maar wel aardig goed. Het refreintje gaat een beetje de mist in.
Telepopmusik - Genetic World2 uitstekende tracks (Smile en Breathe) Rest niet boeiend.
Tocotronic - Digital ist BetterGeinige teksten, Gorki uit Duitsland. (Ik hoor overal Gorki tegenwoordig) De teksten zijn dus wel goed, maar de muziek is drama. Tocotronic zal pas later goed geworden zijn denk ik.
― Ludo (Ludo), Tuesday, 27 January 2004 20:23 (twenty-two years ago)
What about de titeltrack dan? Ik vond 'm heerlijk, die plaat...Dus Blink 182 wordt nog wel de moeite waard gevonden door de liefhebber. Mooi zo. Ik vind hun drummer in ieder geval briljant...
― Hotel Lives (Hotel Lives), Tuesday, 27 January 2004 20:30 (twenty-two years ago)
― Ludo (Ludo), Tuesday, 27 January 2004 20:43 (twenty-two years ago)
shame on you!
i'm a wire bitch ;-)
― Rizz (Rizz), Tuesday, 27 January 2004 20:48 (twenty-two years ago)
― Thijs (zilverberg.tk), Tuesday, 27 January 2004 20:57 (twenty-two years ago)
― stevo (stevo), Tuesday, 27 January 2004 21:51 (twenty-two years ago)
TwineMen & Alamo Race Track - live @ Willem 2
ART wist me wederom niet te overtuigen. Af en toe een memorabel deuntje maar in mijn ogen nog steeds niet meer dan zondagamateurs.
TwineMen was hartverwarmend mooi, sympathiek en vooral erg sfeervol. Dana Colley is mijn saxofonist.
― Andre Kuijpers (Andre Kuijpers), Tuesday, 27 January 2004 21:59 (twenty-two years ago)
Hoera! Eindelijk iemand anders (alhadikkunnenwetendatjijhetwas)
Heb je Space via slsk gevonden? Ik heb hem ook nog op mijn HD staan maar vergeet er altijd naar te luisteren. :(
― Omar (Omar), Tuesday, 27 January 2004 22:03 (twenty-two years ago)
― stevo (stevo), Tuesday, 27 January 2004 22:07 (twenty-two years ago)
hoezo dat? de plaat is ook erg saai. niet doorheen te komen eigenlijk. geef mij maar soft machine, de hele vroege wel te verstaan.
― bas (bas), Tuesday, 27 January 2004 22:23 (twenty-two years ago)
Sneltrein -->warp--> SpaceshipHet gevoel dat me overviel toen ik voor het eerst Super Ae van the Boredoms in het ochtendtreintje naar Rotterdam door de koptelefoon beluisterde. (over de intercom van de trein was helemaal feest geweest...). In denderende (drums, mooie langzame gitaarriffs) opener "Super You" wordt op een gegeven moment simpel doch zeer ingenieus & effectief met de snelheid van 't nummer gespeeld waardoor het even voelde alsof ik in m'n stoel werd gedrukt en weg werd geschoten. Mooie ervaring.
BreedbandSinds kort. Hier en daar gedropte namen uitchecken, nieuwe releaks afstruinen.
Mooi/goed:The Walkmen - Everyone who pretended to like me is gone (opvolger Bows and Arrows komt eraan maar kan hier niet aan tippen)TV on the Radio - Desperate Youth, Blood Thirsty BabesDe Portables - Girls Beware!Plastikman - CloserEllen Alien - StadtkindLiars - They were wrong so we drownedThe Books - The Lemon of Pink
Minder geslaagd/tegenvallend:The Twilight Singers - Blackberry BelleFranz Ferdinand - Franz FerdinandRobotobibok - Instytut Las
― willem (willem), Tuesday, 27 January 2004 23:16 (twenty-two years ago)
Dit vraagt om reacties. :-)
Ik heb het album nu al zo vaak gehoord en nog steeds valt hij niet tegen. Wat een wereldplaat!!!
― Nicole (StarShine), Tuesday, 27 January 2004 23:29 (twenty-two years ago)
Everyone... is consistenter, maar zo'n fantastisch nummer als The Rat staat er niet op. En Franz Ferdinand tegenvallend? Zeg je dat nou gewoon omdat je lekker tegendraads wil zijn?
― Thijs (zilverberg.tk), Tuesday, 27 January 2004 23:54 (twenty-two years ago)
― willem (willem), Wednesday, 28 January 2004 00:05 (twenty-two years ago)
saai? goed ik ken soft machine niet en daar heb je me maar cuckooland vind ik verre van saai, hij is misschien een beetje wollig naar het einde toe maar altijd spannend, wyatt's stem kan me zeer bekoren
― Rizz (Rizz), Wednesday, 28 January 2004 08:46 (twenty-two years ago)
― Ludo (Ludo), Wednesday, 28 January 2004 09:31 (twenty-two years ago)
― Jan Willem Broek (Jan Willem Broek), Wednesday, 28 January 2004 10:06 (twenty-two years ago)
― theo @ Cut.Up.HQ (theo), Wednesday, 28 January 2004 11:33 (twenty-two years ago)
― Jan Willem Broek (Jan Willem Broek), Wednesday, 28 January 2004 11:43 (twenty-two years ago)
Ik wil er wel op in gaan, maar dat doe ik later. OK? Anderen is het uiteraard vrij om in the meantime gehoor te geven aan Theo's oproep...
― willem (willem), Wednesday, 28 January 2004 11:46 (twenty-two years ago)
Inzake Air: zie dit citaat uit de recensie van Pitchfork :Like the communication devices, Talkie Walkie sounds intimate, yet distant and distorted. Hope Sandoval nailed "Cherry Blossom Girl" on a demo, yet in forgoing guest vocalists for the first time, Air unerringly personalize their songwriting. Stomping piano and opiated gospel handclaps march "Venus" in a brutal funereal pace through keyboards that break like dead, pale winter sunlight and falling ice. Tolling bells and crickets take the song into twilight. Somehow it's numbingly romantic. Atonal music boxes, Plutonian pings, and digital fugues create a Side One that evokes purgatorial drifting, running out of oxygen, and passing into the light after a Space Walk disaster
Korter gezegd; Talkie Walkie klínkt vooral prachtig, muziek om bij weg te dobberen, om te knuffelen in een met oranje pluche beklede zitkuil. Echt goede liedjes staan er, afgezien van Cherry Blossom Girl niet op, en zingen kunnen JB en Nicolas al helemaal niet, maar toch dondert dat helegaar niet tijdens het luisteren. Er zitten zoveel details in, belletjes, kraakjes, orgels, dat gaat mij voorlopig nog niet vervelen. Moon Safari was welbeschouwd ook een ambientplaat, het beste nummer is en blijft de openingstrack. Het is muziek die mij een bachelor pad gevoel geeft, die niet irriteert, maar ook niet saai is. Maar dat is mijn mening.
Is dit niet serieus genoeg, Theo, of ben je gebeten door het Koosmatroos-virus?
― Guuz H (Guuz H), Wednesday, 28 January 2004 12:03 (twenty-two years ago)
― Rizz (Rizz), Wednesday, 28 January 2004 12:09 (twenty-two years ago)
― theo @ Cut.Up.HQ (theo), Wednesday, 28 January 2004 12:22 (twenty-two years ago)
squarepusher - ultravisitorshalabi effect - pink abbyssmum - summer make goodiron & wine - our endless numbered daysedgard varese - desertscalifone - heron king bluesgybe - lift your skinny fistsvalley of the giants - westworld
+ liars - they were wrong so we drownednog even en ik ben verslaafd, even door de zure stukjes heenbijten
― Rizz (Rizz), Wednesday, 28 January 2004 15:44 (twenty-two years ago)
De arme Hackman met zijn saxofoon, zittend in zijn lege donkerbruine kamer, op het enige meubelstuk wat niet kapotgeslagen is... briljant.
― Gerard (Gerard), Wednesday, 28 January 2004 16:23 (twenty-two years ago)
nou, bezie mijn lijstje maar dan, zou ik zeggen ;-)
cuckooland trek ik niet door de stem. de muziek is wel te pruimen, maar die stem kan me niet boeien. zijn arrangementen dan weer wel.
en natuurlijk mag je iemand die al drie decennia geleden met soft machine is gestopt niet meer ermee vergelijken, maar dat doe ik toch en de jazzy avantprogrock vind ik nog steeds helemala geweldig, zeker op een album als third.
― bas (bas), Wednesday, 28 January 2004 18:48 (twenty-two years ago)
― Ludo (Ludo), Wednesday, 28 January 2004 20:40 (twenty-two years ago)
― jacob haagsma (jacob haagsma), Wednesday, 28 January 2004 21:59 (twenty-two years ago)
-Jasper
― Jasper Verkroost, Wednesday, 28 January 2004 22:13 (twenty-two years ago)
― Koos, Wednesday, 28 January 2004 23:16 (twenty-two years ago)
Sentridoh - LosersToegegeven: de nieuwe LP speler staat er intussen al weer 2 maand en nu pas gedraait maar wat mij betreft had Martijn toch niet helemaal gelijk: tussen de overbodige noise staan hier en daar gewoon mooie Lou Barlow gitaarliedjes. Of ik ben een blinde fan natuurlijk. Niet aanschaffen voor de nieuwprijs.
The Books - The Lemon Of PinkDe heer Broek heeft ze al enkele malen gepredikt. Reeds in het bezit van Enjoy your Worries en Motherless Bastard in MP3 formaat, naar aanleiding van zijn relaas enkele weken terug toch maar de plaat gekocht. Beslist geen spijt van. Erg mooie complexica van het roemruchte Tomlab label.
― Hielke (Hielke), Thursday, 29 January 2004 00:41 (twenty-two years ago)
― theo @ Cut.Up.HQ (theo), Thursday, 29 January 2004 07:37 (twenty-two years ago)
Bij mij thuis maakt de plaat overigens overuren. Heerlijk chillen in die comfortable lounge banken.lounge? dat was toch ehhhh ergens in de jaren negentig van de vorige eeuw?
― theo @ Cut.Up.HQ (theo), Thursday, 29 January 2004 08:29 (twenty-two years ago)
― Vido Liber (Vido), Thursday, 29 January 2004 10:15 (twenty-two years ago)
― jacob haagsma (jacob haagsma), Thursday, 29 January 2004 11:23 (twenty-two years ago)
daarom juist theo, zal wel bij koos' jeugd hebben gehoord
air...pfff
― Rizz (Rizz), Thursday, 29 January 2004 11:34 (twenty-two years ago)
Op de redactie...sja welke redactie?? Dat wij er dan dingen bij gaan verzinnen lijkt mij logisch en niet iets om je over op te winden. Maar dat is mijn mening en die van mijn pornoster vriendin waarvan ik alleen even wil aangeven dat ze pornoster is en voor jullie dus geen naam heeft...zucht.
Vervolgens ga je Air afzeiken wat je goed recht is (muzikaal behang, niet spannend) om later erop terug te komen dat je de nieuwe plaat niet eens gehoord hebt. Ja, wat verwacht je dan?
― Maarten (sivle79), Thursday, 29 January 2004 11:42 (twenty-two years ago)
Heb ik dan echt verkeerd geluisterd? Een paar maanden terug werd die band getipt (op de indiepoplist nota bene) en toen heb ik wat mp3's geluisterd en ik vond het een beetje kop-noch-staart electronica geknutsel waar weinig touw aan vast valt te knopen. Maar nu wordt het dus ook al leuk bevonden door mensen van wie ik helemaal niet zou denken dat ze van dat soort gefruts zouden houden. Het is dus anders?
― Martijn Grooten (martijng), Thursday, 29 January 2004 11:48 (twenty-two years ago)
wat is die pornoster vriendin van jou voor type? waarin speelt? welke genres? verdient ze goed? ik zoek een baan weet je..
― theo @ Cut.Up.HQ (theo), Thursday, 29 January 2004 11:51 (twenty-two years ago)
ja! hartverwarmende knutselelectronica, met een nederlands tintje hier en daar zelfs
― Rizz (Rizz), Thursday, 29 January 2004 11:53 (twenty-two years ago)
― willem (willem), Thursday, 29 January 2004 12:19 (twenty-two years ago)
― Hielke (Hielke), Thursday, 29 January 2004 12:57 (twenty-two years ago)
― Norbert Pek (Norbert Pek), Thursday, 29 January 2004 13:20 (twenty-two years ago)
― Gerard (Gerard), Thursday, 29 January 2004 13:26 (twenty-two years ago)
Waar heb je die gevonden? Dit is de (opgeheven) band van mijn zwager.
― Ike (ike), Thursday, 29 January 2004 14:39 (twenty-two years ago)
Een prachtig consistent geheel, in tegenstelling tot die eerste plaat.
― Ludo (Ludo), Thursday, 29 January 2004 16:07 (twenty-two years ago)
lekekr blue note-weekje aan het beleven, want Vice neemt zijn eerste verzamelaar op! ....Lou Donaldson- Sweet Lou(met de romantische kraker "You're welcome, stop on by)Jimmy Smith- Cool Blues. hele week al in de speler, komt er maar niet uit!!! Naast Jimmy Smith nog briljante artiesten als Milt Jackson en natuurlijk....Lou Donaldson. Kan niet stuk.
Om de evenwicht er in te houden:Thom Revolver live @ The Join, Noordwijk. Het leek wel een f*** oorlogsgebied daar. Publiek nog cynischer dan de gemiddelde Ajax-supporter, maar wat een show!!! 1 van mijn NL lievelingsbands van nu.
― Hotel Lives (Hotel Lives), Thursday, 29 January 2004 22:54 (twenty-two years ago)
Gefeliciteerd! Maar draai zaterdag op het IFR-eindfeest af en toe wat anders, anders vallen we in slaap. Tussendoor iets pittigers waarop we kunnen dansen. Kan dat?
― Mic B (Mic B), Friday, 30 January 2004 02:37 (twenty-two years ago)
― theo @ Cut.Up.HQ (theo), Friday, 30 January 2004 07:54 (twenty-two years ago)
Jurgen de Blonde = Köhn = (was) Ed Nolbed. Toch?Over Wio moet je dan maar een mailtje sturen.Die Books-mp3's lijken verdwenen van mijn computer. Of ik heb ze een onhandige naam gegeven, dat kan ook. Wat was ook alweer hun website?
― Martijn Grooten (martijng), Friday, 30 January 2004 10:32 (twenty-two years ago)
― nathalie (nathalie), Friday, 30 January 2004 10:38 (twenty-two years ago)
― Hotel Lives (Hotel Lives), Friday, 30 January 2004 12:15 (twenty-two years ago)
― JoB (JoB), Saturday, 31 January 2004 13:02 (twenty-two years ago)
Uit de tweedehandsbakken van de Platenworm.
Jurgen de Blonde = Köhn = (was) Ed Nolbed. Toch?
Yep. Ik zie dat je zelfs daar nog tapes van hebt liggen. Je was er lekker op tijd bij. Toothpick, Shrimper, Slowball, Lower, Cactus Gum... Dat waren nog eens tijden! Niet dat ik dat nog meegemaakt heb, maar toch, dat waren nog eens tijden...
― Hielke (Hielke), Sunday, 1 February 2004 23:23 (twenty-two years ago)
Ik zag overigens als cynische Ajax-supporter dat één van onze ADO- vrienden aan de overkant van het stadion een spandoek had opgehangen waarop Dinand van Kane sterkte werd toegewenst. Dat was eigenlijk wel een hartverwarmend gebaar zo tussen "Hamas, Hamas" en andere vrolijke meedeiners over kanker en tyfus door.
― Jaap, Monday, 2 February 2004 00:03 (twenty-two years ago)
― Vasquesz, Monday, 2 February 2004 07:59 (twenty-two years ago)
― GzZz (Gzz), Monday, 2 February 2004 09:58 (twenty-two years ago)
― Storm (Storm), Monday, 2 February 2004 10:55 (twenty-two years ago)
ik las ergens hier dat het klonk als mum meets shoegaze, klopt aardig, iets minder speels en een stuk zweveriger, erg goed
― Rizz (Rizz), Monday, 2 February 2004 11:30 (twenty-two years ago)