Lowlands 2004

Message Bookmarked
Bookmark Removed
Aaargh: Faithless alvast bevestigd. Wie wilt u wel zien? Laten we zeggen...

a) publiekstrekker
b) festivaldebutant met potentiële doorbraak naar groter publiek
c) persoonlijke favoriet pop/rock
d) idem dance
c) idem hiphop/&b

JoB (JoB), Tuesday, 27 January 2004 19:37 (twenty-two years ago)

En geen grapjes over mijn alfabetkennis...

a) N*E*R*D
b) Dizzee Rascal
c) The Pattern
d) !!!
e) Extince

JoB (JoB), Tuesday, 27 January 2004 19:45 (twenty-two years ago)

Nou goed in theorie dan, want mijn festivaldagen zijn voltooid verleden tijd.

a) N*E*R*D
b) LCD Soundsystem
c) Belle & Sebastian
d) De Michael Mayer/Superpitcher/Justus Kohncke Kompakt-marathon
e) Kelis

Omar (Omar), Tuesday, 27 January 2004 19:54 (twenty-two years ago)

a) publiekstrekker - radiohead
b) festivaldebutant met potentiële doorbraak naar groter publiek - notwist?
c) persoonlijke favoriet pop/rock - sigur ros
d) idem dance - underworld
c) idem hiphop/&b - raekwon

ik ben hier niet zo goed in :(

Rizz (Rizz), Tuesday, 27 January 2004 19:58 (twenty-two years ago)

a) Hybrid
b) BT
c) Kompakt labeldag
d) bpitchcontrol labeldag
e) born from pain

theo @ Cut.Up.HQ (theo), Tuesday, 27 January 2004 20:00 (twenty-two years ago)

die van mij is niet in de goede volgorde. sorry! komt ie nog eens:

a) niet interessant
b) Hybrid en BT
c) Born From Pain
d) Kompakt en bpitchcontrol showcase
e) niet interessant of neem maar BT eigenlijk.

theo @ Cut.Up.HQ (theo), Tuesday, 27 January 2004 20:01 (twenty-two years ago)

En geen grapjes over mijn alfabetkennis...

Ik dacht dat het rijmschema was ;)

a) Kelis is flauw hier he ;) boeit me ook eigenlijk niet zo
b) Spearmint? Zea? (hebben allebei al wel op wat festivalletjes gestaan, die laatsten vast ook weleens op Lowlands)
c) Vermont, Aerospace. Of als het realistisch moet zijn: Apples in Stereo.
d) Colder
e) Sole

Martijn Grooten (martijng), Tuesday, 27 January 2004 20:04 (twenty-two years ago)

Wat is Hybrid eigenlijk Theo?

Denk je dat we voor ons 80ste een keer Michael Mayer op Neerlandse bodem mogen aanschouwen? ;)

Omar (Omar), Tuesday, 27 January 2004 20:05 (twenty-two years ago)

Voor Omars festival ga ik wel bij de VVV in de rij bivakkeren...

JoB (JoB), Tuesday, 27 January 2004 20:06 (twenty-two years ago)

Hybrid: prog-breakbeat. Draaien ze bij Kink FM.

JoB (JoB), Tuesday, 27 January 2004 20:07 (twenty-two years ago)

Hybrid: prog-breakbeat. Draaien ze bij Kink FM.
echt????? en ik maar zo stom zijn en altijd 2voor12 luisteren ;-)
omar: ik brand je wel een kopie. Hybrid is echt beter dan Job je wilt doen geloven. maar check ook BT. echt fantastische producer.

en Mayer? moeten we die niet gewoon zelf naar nederland halen?

theo @ Cut.Up.HQ (theo), Tuesday, 27 January 2004 20:12 (twenty-two years ago)

a) blink 182
b) joss stone/death cab for cutie
c) virginia jetzt!
d) the books
c) extince

Ludo (Ludo), Tuesday, 27 January 2004 20:13 (twenty-two years ago)

a) The Darkness
b) Dizzee Rascal
c) Voicst / The Rapture
d) Basement Jaxx, of gewoon alles drum & bass
e) Kanye West

Robin Geurts (Hyperdog), Tuesday, 27 January 2004 20:18 (twenty-two years ago)

Dat festival van Robin lijkt me ook geweldig, al vraag ik mij af waar hij die interessante d&b anno 2004 vandaan wilt halen.

JoB (JoB), Tuesday, 27 January 2004 20:24 (twenty-two years ago)

Notwist is geen festivaldebutant meer. Ze speelden immers twee jaar terug al op o.a. Rock Werchter.
A>> I Monster
B>> The Frames
C>> Extince(natuurlijk)
D>> Missy Elliott('t is te proberen zal je zeggen)
E>> Goldfrapp

Hotel Lives (Hotel Lives), Tuesday, 27 January 2004 20:26 (twenty-two years ago)

Och ja te Frames. Lap, vergeten.

Ludo (Ludo), Tuesday, 27 January 2004 20:27 (twenty-two years ago)

a) Squarepusher
b) Yeah Yeah Yeah's
c) The Rapture (voor 2e keer!)
d) The Juan Mclean
e) MF Doom & Madlib: Madvillain

Robert (Robert), Tuesday, 27 January 2004 20:29 (twenty-two years ago)

"Dat festival van Robin lijkt me ook geweldig, al vraag ik mij af waar hij die interessante d&b anno 2004 vandaan wilt halen."

Misschien dat Timbaland en de neptunes te porren zijn voor een uitstapje naar drum en bassland? Zou leuk kunnen zijn (en het zou evengoed een ramp kunnen worden...)

Robin Geurts (Hyperdog), Tuesday, 27 January 2004 20:35 (twenty-two years ago)

Notwist is geen festivaldebutant meer. Ze speelden immers twee jaar terug al op o.a. Rock Werchter

zal me aan mijn slanke kont roesten

ok dan

b> black dice lol

Rizz (Rizz), Tuesday, 27 January 2004 20:36 (twenty-two years ago)

a) Primal Scream
b) The (International) Noise Conspiracy
c) The Hara-Kee-Rees
d) ascii.Disko
e) Dizzee Rascal

Martijn ter Haar (wmterhaar), Tuesday, 27 January 2004 20:40 (twenty-two years ago)

Niet dat ik ga, maar toch...

a) Radiohead of R.E.M.
b) Franz Ferdinand, Serafin (de volgende cd wordt een hype, mark my words)
c) Of Montreal of zoals Martijn al zei Apples In Stereo, maar om het echt realistisch te houden: The Long Winters
d) geen idee, ik sluit me aan bij !!! en LCD Soundsystem
e) Dizzee Rascal, Gonzales, Sole

Thijs (zilverberg.tk), Tuesday, 27 January 2004 21:05 (twenty-two years ago)

a) A Perfect Circle
b) The Liars
c) Mastodon (iig. méér metal dan 2003)
d) Boards of Canada
e) Gordon and friends (Alpha laatste avond)

Mic B (Mic B), Tuesday, 27 January 2004 21:27 (twenty-two years ago)

Volgens mij zijn de mensjes het oorspronkelijke idee een beetje kwijt geraakt...

a) Radiohead en anders Frans Bauer, mij zul je toch niet snel in die Alpha zien
b) Under Byen
c) Dévics (of wat mij betreft een hele Bella Union showcase incl Czars, Explosions in The Sky en Trespassers William)
d) Amon Tobin mag wat mij betreft wel een keertje op Lowlands staan
e) Gonzales was idd wel erg leuk, Thijs. Of anders Extince


@Hotel: I Monster = luistertip voor mij?

Andre Kuijpers (Andre Kuijpers), Tuesday, 27 January 2004 21:50 (twenty-two years ago)

a) Deathcab

a) Publiekstrekker: Franz Ferdinand
b) Doorbraak: The New Pornographers hebben hier in Holland nog iets goed te maken. Anders Deathcab.
c) Persoonlijke favoriet pop/rock: The Locust
d) Dance: Lemon Jelly, zeker als die nieuwe plaat nóg leuker wordt dan 'Lost Horizons'
c) Hiphop/Arrenbie: De man Extince natuurlijk

Ike (ike), Tuesday, 27 January 2004 21:59 (twenty-two years ago)

Oh, hm... die eerste Deathcab was nog kladversie. Excusus.

Ike (ike), Tuesday, 27 January 2004 22:00 (twenty-two years ago)

a) The Pixies [je mag jezelf geen groot festival noemen als je niet eens probeert hun te boeken dit jaar. Of maakt Pinkpop meer kans?]
b) Ik wil Café Tacuba [pop/rock uit Mexico, hebben een prachtige plaat, 'Cuatro Caminos', vorig jaar uitgebracht] maar verwacht Franz Ferdinand. The Polyphonic Spree komen ook met een nieuwe plaat in mei, ik reken erop dat ze dit jaar de Engelse festivals weer zullen aandoen en dus rond die tijd in de buurt zullen zijn. Misschien Death Cab For Cutie?
c) Les Savy Fav/ Jaga Jazzist [all-time live favorieten]
d) !!!/ LCD Soundsystem [beiden komen met een nieuw album dit jaar, LCD zag ik vorig jaar op Dour en ze waren GEWELDIG]
c) Dizzee Rascal [als Mark Skinner de festivals aandoet, waarom hij niet?], Lyrics Born [doe maar de hele Quannum-kliek] en Ozomatli [moet eindelijk eens een keer deze kant op komen, tot twee keer toe zag ik opnames van hun optredens op Glastonbury en beide keren waren ze goed]

Ariën Rasmijn (Ariën), Tuesday, 27 January 2004 22:04 (twenty-two years ago)

a. N*E*R*D met Justin, Kelis en Rosco P (een mens mag dromen)
b. Broken Social Scene
c. Soulwax
d. !!!, LCD, Black Strobe, Sandeman
e. Outkast, D'Angelo

Sander, Tuesday, 27 January 2004 22:23 (twenty-two years ago)

a. nine inch nails
b. xiu xiu / khanate
c. black dice / jaga jazzist
d. plastikman
e. d'angelo

bas (bas), Tuesday, 27 January 2004 22:26 (twenty-two years ago)

a) ???
b) Yeah Yeah Yeahs
c) Ikara Colt/Libertines/Superheroes
d) LCD Soundsystem/The Faint
c) Outkast

Nicole (StarShine), Tuesday, 27 January 2004 22:34 (twenty-two years ago)

a. frans bauer
b. slunzz
c. john frusciante
d. kettel
e.missy elliot

tamara, Tuesday, 27 January 2004 22:54 (twenty-two years ago)

Volgens mij zijn de mensjes het oorspronkelijke idee een beetje kwijt geraakt...

Ik voel me aangesproken :)

En nee: bewust de grenzen van JoB's categorieën opgezocht. A Perfect Circle verkoopt zó makkelijk uit; dat is einde zomer een publiekstrekker! Mastodon is de nieuwe QOTSA. BOC is dance. En Gordon is arrenbie (Het Grote Concert des Zielelevens).
Alleen categorie b) is wat onwaarschijnlijk. Beter:

b) The Liarsbertines. Als (ditmaal) Carl Barat te erg is doorgedraaid, dan: The Hidden Cameras!

Mic B (Mic B), Tuesday, 27 January 2004 23:21 (twenty-two years ago)

b) The Libertines. Als (ditmaal) Carl Barat te erg is doorgedraaid, dan: The Hidden Cameras!

Waarom Carl?

Mmmm! Hidden Cameras is inderdaad ook een goede. Als ze dan net als bij het Ekko concert vorig jaar het podium op komen wandelen vanuit het publiek. :-)

Nicole (StarShine), Tuesday, 27 January 2004 23:24 (twenty-two years ago)

Waarom Carl?

Ik heb het zelf nog niet gecheckt. Zie hier.

The Hidden Cameras helaas nog niet zelf gezien. Als Polyphonic Spree het kan... Concertkampioen Maurice (hier al een tijdje niet postend) was wildenthousiast. En meestal geloof ik hem op zijn woord (al is M. ook groot fan van Bart E... hmmm).

Mic B (Mic B), Tuesday, 27 January 2004 23:36 (twenty-two years ago)

Het zal allemaal wel mee vallen met Carl.

Nicole (StarShine), Tuesday, 27 January 2004 23:46 (twenty-two years ago)

Ik hoop het oprecht. Want The Libertines zijn GEWELDIG! (Kan niet vaak genoeg GEROEPEN worden)

Maar waarom denk je dat?

Mic B (Mic B), Wednesday, 28 January 2004 00:13 (twenty-two years ago)

d. !!!, LCD, Black Strobe, Sandeman

Met Alacrán in de andere tent ;-)

Ariën Rasmijn (Ariën), Wednesday, 28 January 2004 01:03 (twenty-two years ago)

a) Carl Cox
b) Constantines, Fiery Furnaces, Weakerthans, Hackensaw Boys, Dirtbombs, Modest Mouse, Flaming Sideburns, Strapping Young Lad,
Cursive, The Shins, Mercury Rev,
c) Mastodon, Broken Social Scene, Black Heart Procession, Sloan
d) Amin Tobin, Manitoba, Venetian Snares
e) Cannibal Ox, Talib Kweli

En natuurlijk Ted Leo/Pharmacists

Een uitvoering Pergolesies Stabat Mater op zaterdag- of zondagochtend.


ronnie b (ronnie b), Wednesday, 28 January 2004 07:49 (twenty-two years ago)

a) Publiekstrekker: Radiohead
b) Doorbraak: Gem
c) Persoonlijke favoriet pop/rock: Mike Watt
d) Dance: DJ battle Der Arnold vs Bart Ebisch
c) Hiphop/Arrenbie: ik zoek mijn heil elders!

vonx, Wednesday, 28 January 2004 09:12 (twenty-two years ago)

Sandusky - omdat ze het verdienen
The Shins - omdat het hoog tijd wordt

Olaf K., Wednesday, 28 January 2004 09:34 (twenty-two years ago)

a) Radiohead
b) Coparck
c) Interpol
d) euh...
e) Extince

Ard, Wednesday, 28 January 2004 09:37 (twenty-two years ago)

a) sparklehorse, kraftwerk
b) salif keita, burnt sugar
c) wil oldham, mauro pawlosky, neubauten
d) venetian snares, the bug
e) mr lif, the proov

en voor de all-time classics
f) sun ra arkestra

joost heijthuijsen, Wednesday, 28 January 2004 09:58 (twenty-two years ago)

Ik hoop het oprecht. Want The Libertines zijn GEWELDIG! (Kan niet vaak genoeg GEROEPEN worden)
Maar waarom denk je dat?

Als het echt erg zou zijn dan had ik het wel gelezen op NME.com, die zijn er met dit soort nieuws toch als eerste bij. Jaa! The Libertines zijn geweldig. Ik wil ze dit jaar graag weer live zien en dan het liefst in een zaal en niet een festival.

d) Dance: DJ battle Der Arnold vs Bart Ebisch

Is Bart ook DJ? Ik zie Arnold liever met een andere DJ in een battle. Lijkt mij niet spannend genoeg een battle tussen Arnold en Bart. Een battle tussen Arnold en Arien? Ja, dan ben ik van de partij. :-)

Nicole (StarShine), Wednesday, 28 January 2004 10:25 (twenty-two years ago)

a) Justin Timberlake
b) Gloricz Jim
c) Slayer
d) James Ruskin
c) Nas

Ryker, Wednesday, 28 January 2004 10:48 (twenty-two years ago)

Nog afgezien van de vraag of het leuk is dat Faithless op Lowlands zal staan; wat is je bron voor dit nieuws, Job? Op de Faithless/lowlands site staat nog niets...

Jasper van Vugt, Wednesday, 28 January 2004 10:51 (twenty-two years ago)

Het werd gisteravond in de uitzending van Giel Beelen op 3FM verteld. Waarschijnlijk eind deze week worden er nog een aantal namen bevestigd.

Nicole (StarShine), Wednesday, 28 January 2004 10:57 (twenty-two years ago)

a) Probot, incl. alle gasten (Dave Grohl plus Max Cavalera, Lemmy, Cronos en alle anderen)
b) Von Bondies
c) JC Chasez
d) lcd soundsystem + The DFA
c) Jill Scott

Guuz H (Guuz H), Wednesday, 28 January 2004 11:03 (twenty-two years ago)

Nog afgezien van de vraag of het leuk is dat Faithless op Lowlands zal staan; wat is je bron voor dit nieuws, Job? Op de Faithless/lowlands site staat nog niets...
er is gisteravond een persbericht verzonden door Mojo waarin dit stond.

theo @ Cut.Up.HQ (theo), Wednesday, 28 January 2004 11:06 (twenty-two years ago)

@ nicole Is Bart ook DJ? Ik zie Arnold liever met een andere DJ in een battle. Lijkt mij niet spannend genoeg een battle tussen Arnold en Bart. Een battle tussen Arnold en Arien? Ja, dan ben ik van de partij. :-)

Nou ik heb geen idee of Bart draait maar dit was slechts een grapje. Ik zal je eerlijk zeggen, niks persoonlijks hoor dj's, dat het me worst is wie er plaatjes danwel mp3tjes opzet.

vonx, Wednesday, 28 January 2004 11:10 (twenty-two years ago)

Dat heb ik nou ook. Ik ben nog nooit in vervoering geraakt door d.j's nauwkeurig uitgedachte volgorde en naadloze overgang van een paar leuke plaatjes. Als er op zijn tijd maar een leuk liedje voorbij komt, dan ben ik al blij.

Olaf K., Wednesday, 28 January 2004 11:55 (twenty-two years ago)

>>>zal me aan mijn slanke kont roesten

teper temper!!!


@ Andre: zeker een luistertip!

Hotel Lives (Hotel Lives), Wednesday, 28 January 2004 12:09 (twenty-two years ago)

Same here. Voor minder als een battle tussen DJ Shadow en de Dewaele broertjes kom ik mijn bed niet uit.

Ard, Wednesday, 28 January 2004 12:13 (twenty-two years ago)

Tssk, Arendsoog, kom eens onder die koe vandaan, of vraag het anders aan je kinderen. En of je van dj's in vervoering kan raken! Maar of ze Ar heten...

Mic B (Mic B), Wednesday, 28 January 2004 12:16 (twenty-two years ago)

a.john frusciante
b.john frusciante
c.john frusciante
; jihn frusciante

isis, Wednesday, 28 January 2004 12:31 (twenty-two years ago)

at the close of every day en ik kom misschien naar dat vreselijke festival dat steeds meer naar efteling riekt

tamara doves, Wednesday, 28 January 2004 15:46 (twenty-two years ago)

Je gaat toch niet naar een (duur) festival wat je vreselijk vindt voor een band die je gewoon ook in een zaaltje kunt gaan zien....
Blijf dan maar gewoon lekker weg hoor.

Andre Kuijpers (Andre Kuijpers), Wednesday, 28 January 2004 18:59 (twenty-two years ago)

at the close of every day en ik kom misschien naar dat vreselijke festival dat steeds meer naar efteling riekt.
ik kom er in ieder geval niet meer. misschien als het niet meer zo stinkt naar efteling of wanneer ik moet werken natuurlijk. maar das anders.

theo @ Cut.Up.HQ (theo), Wednesday, 28 January 2004 19:44 (twenty-two years ago)

a) Mission of Bruma (reunie)
b) Walkmen
c) Desert Hearts
d) Wilf Plum
c) Ghostface Killah

Koos, Wednesday, 28 January 2004 23:23 (twenty-two years ago)

a) Beasty Boys
b) The sheer
c) sioen
d) prodigy
c) Missy Elliot

hitmeister (hitmeister), Thursday, 29 January 2004 13:00 (twenty-two years ago)

Blijf in godsnaam weg! Haal je vrienden over om vooral niet te gaan. Vorig jaar was een verademing. 10.000 subjectivisten bleven weg en Lowlands was weer fijn en gezellig.

ronnie b (ronnie b), Thursday, 29 January 2004 13:32 (twenty-two years ago)

10.000 subjectivisten?!

Ariën Rasmijn (Ariën), Thursday, 29 January 2004 14:04 (twenty-two years ago)

Nightwish (een volle Alpha!) heeft de trend gezet, dus op Lowlands 2003 zien we:

The Flower Kings
Spock's Beard
Porcupine Tree
Pineapple Thief
Parallel or 90 Degrees
Opeth
Anathema

en natuurlijk Motorpsycho weer...

Gr.R. (Gr.R.), Friday, 30 January 2004 00:44 (twenty-two years ago)

Lowlands 2004 that will be...

Gr.R. (Gr.R.), Friday, 30 January 2004 00:47 (twenty-two years ago)

Aaargh!. Laat ik me wel aan de regels houden...

a) Radiohead
b) Parallel or 90 Degrees
c) The Flower King
d) Orbital
c) Boo Yaa Tribe (incl. Eminem en Real B dan wel...)

Gr.R. (Gr.R.), Friday, 30 January 2004 00:59 (twenty-two years ago)

Da's dan wel het nadeel als je A Perfect Circle als publiekstrekker op Lowlands zet. Dan worden die 10000 lege plekken (wat een genot was dat) door 10k symfonerds ingenomen. Maar om die horde boeren echt te gerieven is Dream Theater boeken de kortste weg naar het doel natuurlijk.

Mic B (Mic B), Friday, 30 January 2004 01:55 (twenty-two years ago)

Heb je de nieuwe APC al 'ns gehoord Mic?

marieke (marieke), Friday, 30 January 2004 08:17 (twenty-two years ago)

a) publiekstrekker: Public Enemy
b) festivaldebutant met potentiële doorbraak naar groter publiek: Pete Philly
c) persoonlijke favoriet pop/rock: Mother Tongue
d) idem dance: Umek
c) idem hiphop/&b: Ghostface/Raekwon

Wez, Friday, 30 January 2004 10:29 (twenty-two years ago)

Ze zouden gewoon een DFA tent moeten bouwen en daarin alle verwante groepen laten optreden. Ik zou niet meer buitenkomen, zelfs niet voor NERD. Die laatste maakten een zeer slappe nieuwe single.

nathalie (nathalie), Friday, 30 January 2004 10:39 (twenty-two years ago)

N*E*R*D staat overigens op 23 februari in de Melkweg.

theo @ Cut.Up.HQ (theo), Friday, 30 January 2004 10:42 (twenty-two years ago)

en dat concert was vanochtend na anderhalf uur uitverkocht

sander, Friday, 30 January 2004 12:24 (twenty-two years ago)

1) Pixies
2) Elbow
3) Steely Dan
4) Orbital
5) Extince vs Brainpower

André, Friday, 30 January 2004 16:32 (twenty-two years ago)

Heb je de nieuwe APC al 'ns gehoord Mic?

Sterker nog: ik ken uitsluitend Thirteenth step. Of is er een nog nieuwere al via p2p beschikbaar?

Mic B (Mic B), Saturday, 31 January 2004 10:51 (twenty-two years ago)

Thirtheenth step ja. Maar ik begrijp het verband met symphonerds, boeren en Dream theater niet...

marieke (marieke), Monday, 2 February 2004 22:26 (twenty-two years ago)

Thirteenth it is

marieke (marieke), Monday, 2 February 2004 22:27 (twenty-two years ago)

Zat denk ik teveel in mezelf te praten. Een kluwen associaties: Gr.R.'s prog/sympho-lijstje, zelfhaat dat ik als anti-boer Dream Theater in Ahoy' geniaal vond en mijn mening dat APC tegen sympho aanschurkt. Maar misschien had ik een paar maanden geleden op tijd op moeten staan om afgelopen vrijdag met eigen ogen te aanschouwen dat er op APC ander volk afkomt.

Mic B (Mic B), Monday, 2 February 2004 23:09 (twenty-two years ago)

one month passes...
1.ozomatli

edwin, Thursday, 25 March 2004 19:24 (twenty-two years ago)

yeah! PROBOT! dat lijkt me ook dikke pret.
verdere lijst weet ik even niet.
LIBERTINES zouden wel geweldig zijn.

bjistje, Saturday, 27 March 2004 22:54 (twenty-two years ago)

snap het denk ik nog niet helemaal... (kan iemand het me uitleggen) ORBITAL!!! WHY?!

Maarré, Monday, 29 March 2004 20:33 (twenty-two years ago)


You must be logged in to post. Please either login here, or if you are not registered, you may register here.