U moet verplicht de rest van u leven doorbrengen op een zwaar onbewoond eiland van 10 bij 20 meter. Naast veel kokosnoten en sprinkhanen heb je de rest van je leven recht op 5 songs, die je dus ter enige vermaak tot in de treure moet beluisteren. Welke neemt u mee? Oftewel: je persoonlijke top-5-songs ooit.
Persoonlijk (aan verandering onderhevig):
Ryan Adams - The Resque BluesNine Inch Nails - HurtOasis - Live ForeverRadiohead - Fake Plastic TreesLed Zeppelin - Kashmir
― Johannes Keuning (Johannes), Monday, 26 April 2004 22:43 (twenty-two years ago)
The first time i ever saw your face - Johnny CashMother of earth - Gun ClubRockaway beach - Ramonestime enough at last - the FallShipbuilding - Robert Wyatt
ironie van de laatste 2 titels m.i. onbewust ;-)
― George, Monday, 26 April 2004 23:08 (twenty-two years ago)
deze haalde het net niet: Skeeter Davis - End Of The World (maar check die titel)
― g0nz0 (g0nz0), Tuesday, 27 April 2004 00:15 (twenty-two years ago)
Grant-Lee Buffalo>> MockingbirdsDavid Bowie>> Fill your HeartSuede>> The Asphalt WorldJimmy Smith>> Root Down(and get it) (voor in de ochtend)Blur>>Sing
reserve: Blumfeld>>Jet Set
― Hotel Lives (Hotel Lives), Tuesday, 27 April 2004 06:03 (twenty-two years ago)
Low Pop Suicide - Kiss Your LipsThe Posies - Dream All DaySloan - UnderwhelmedKyuss - ThumbBeatles - While My Guitar Gently Weeps
― ronnie b (ronnie b), Tuesday, 27 April 2004 06:42 (twenty-two years ago)
sigur ros - Ágætis Byrjununderworld - dubnobasswithmyheadmanprimal scream - screamadelicathe orb - adventures beyond the ultraworldtricky - maxinquaye
― Hans (Hans), Tuesday, 27 April 2004 06:59 (twenty-two years ago)
Peggy Lee - It's a Good DayKinks - Shangri LaStranglers - The RavenHusker Du - Flexible FlyerGun Club - Eternity is Here
― vonx, Tuesday, 27 April 2004 07:01 (twenty-two years ago)
Fuckin hell, sla steil achterover van de hoeveelheid voor mij onbekende songs die ik hier aantref. Volgens mij nog nulkommanul uit de top2000 allertijden, behalve mijn lijstje en while my guitar gently wheeps misschien. Ik sla eens aan het downloaden...
― Johannes Keuning (Johannes), Tuesday, 27 April 2004 07:12 (twenty-two years ago)
1.Byrds: Draft Morning2.John Coltrane: Ascension (openingsstuk van "A Love Supreme")3.Gun Club: Texas Serenade4.Otis Redding: I've Been Loving You too Long (cruciale live versie van Montery International Pop Festival)5.Lee Hazlewood: The Night before
― qK, Tuesday, 27 April 2004 08:07 (twenty-two years ago)
― Vasquesz, Tuesday, 27 April 2004 08:17 (twenty-two years ago)
― Johannes Keuning (Johannes), Tuesday, 27 April 2004 08:29 (twenty-two years ago)
Dat is nu.
― Marian van Kesteren, Tuesday, 27 April 2004 08:42 (twenty-two years ago)
― Hotel Lives (Hotel Lives), Tuesday, 27 April 2004 10:20 (twenty-two years ago)
Maar toch denk ik dat ik het hier hooguit een weekje mee op het onbewoonde eiland uithou.
― Ike (ike), Tuesday, 27 April 2004 11:03 (twenty-two years ago)
Dat is vaak ook mijn idee bij dit soort lijstjes, wat niet wegneemt dat het leuk is om te doen (of eigenlijk lezen, want zo'n lijstje maken lukt me nooit). Ik denk dan ook dat ik 5 mij onbekende songs mee zou nemen. Heb ik lekker de tijd om me in iets nieuws te verdiepen i.p.v. nostalgisch naar favorieten te gaan luisteren bij een weemoedig ruisende waterval...
― willem (willem), Tuesday, 27 April 2004 11:25 (twenty-two years ago)
da's eigenlijk een beetje valsspelen, niet? het 'onbewoonde eiland'-vraagstuk is juist anders dan de gewone 'favoriete liedjes'-kwestie omdat je nummers moet kiezen waarvan je denkt dat je het er wel een tijdje in je uppie mee uithoudt.
maar goed, mijn vier (moet nog even de mooiste ballad allertijden verzinnen):
elvis presley - suspicious minds (die live-versie)pixies - debasers club 7 - don't stop movin'rocksteady crew - rocksteady crew
― (jg) ((jg)), Tuesday, 27 April 2004 11:39 (twenty-two years ago)
Led Zep - Whole Lotta LoveGorki - MiaUnderworld - Mmm Skyscraper I Love YouJohn Coltrane - A Love SupremeRoberta Flack - The First Time Ever I Saw Your Face
― Guuz H (Guuz H), Tuesday, 27 April 2004 11:49 (twenty-two years ago)
New Order - "Run"Pixies - "Wave of Mutilation"Pylon - "Crazy"Saint Etienne - "Like a Motorway"Wedding Present - "Brassneck"
― Vasquesz, Tuesday, 27 April 2004 12:05 (twenty-two years ago)
― Rizz (Rizz), Tuesday, 27 April 2004 12:07 (twenty-two years ago)
Je hebt gelijk... Ik bedoel meer dat ik waarschijnlijk morgen 1 of 2 andere songs opnoem waarmee ik het de rest van mn leven denk te kunnen uithouden. Ook een leuke: de keuze voor of 5 songs, of één hele plaat (geen verzamel). Ga ik toch voor 5 songs.
― Johannes Keuning (Johannes), Tuesday, 27 April 2004 12:10 (twenty-two years ago)
― Vasquesz, Tuesday, 27 April 2004 12:10 (twenty-two years ago)
John Coltrane - 'Giant Steps'Franco et Orchestre T.P.O.K. Jazz - 'Matata ya muasi na mobali ekoki kosila te'Steve Reich - 'Music for eighteen musicians'Los Van Van - 'Permiso que llego Van Van'Funkadelic - 'Red hot momma'
maar natuurlijk altijd een momentopname.. Ooit bestond dit lijstje uit Gavin Friday, Tom Waits, Parliament, J.S. Bach en John Zorn.
― Jaïr (jair), Tuesday, 27 April 2004 12:10 (twenty-two years ago)
"Building Steam With a Grain of Salt" - DJ Shadow"Aenima" - Tool"Meholalot" - John Zorn & Masada"Wouldn't It Be Nice" - The Beach Boys"4" - Aphex twin"Gnosiennes" - Eric Satie [exacte uitvoering boeit niet bijster veel]
MdW
― MdW, Tuesday, 27 April 2004 12:21 (twenty-two years ago)
Nee het wordt Les McCann & Eddie Harris - Compared to what
om me op te vrolijken =8-D
― g0nz0 (g0nz0), Tuesday, 27 April 2004 12:41 (twenty-two years ago)
Er zijn allerlei opties..Bijvoorbeeld: Op de eiland wil ik alleen maar aan Nederland denken..Dan.. (in no particular order)
*Merry Pierce - Beach, Blanket,Bingo*Daryll-Ann - Weeps*Bettie Serveert - Palomine*Spinvis - Spinvis*Nits - Hat (uit nostalgie overwegingen.. die trein!)
Maar als het Parool me zou interviewen zou ik toch gaan voor persoonlijke favorieten en daarin staat er eigenlijk maar 1 supervast: Nick Drake's Pink Moon(ok en Pet Sounds misschien)maar daarna wisselt het per stemming.
― Ludo (Ludo), Tuesday, 27 April 2004 14:42 (twenty-two years ago)
ik ga eerst even thuis kijken welke van mijn favoriete nummers het langst zijn :)
― dwars, Tuesday, 27 April 2004 15:21 (twenty-two years ago)
― Ludo (Ludo), Tuesday, 27 April 2004 16:51 (twenty-two years ago)
Mogwai - Xmas stepsGodspeed - BBFIIIGod Machine - Blind ManTimesbold - Bone SongNick Drake - Fruit Tree
― Jan Willem Broek (Jan Willem Broek), Tuesday, 27 April 2004 16:59 (twenty-two years ago)
― bubbachups, Tuesday, 27 April 2004 17:56 (twenty-two years ago)
lekker meezingen in je eentje op dat strand (op het laatste nummer na dan...)
― André, Tuesday, 27 April 2004 18:30 (twenty-two years ago)
― Thijs (zilverberg.tk), Tuesday, 27 April 2004 19:39 (twenty-two years ago)
Kraftwerk - Autobahn (vanwege het ontbreken ervan en de herinnering aan de meters asfalt)Sniff'n the Tears - Driver's Seat (zie hierboven)Nina Hagen - Unbeschreiblich (om weer in het heden te belanden)Cocteau Twins - Aikea-Guinea (zodat ik heeeel rap zal zweven)Drs P - Dodenrit (dan weet je dat het nog erger kan)
Bovenstaand lijstje moet duidelijk maken dat ik het niet zou kunnen...slechts 5 liederen mee als het getsjirp van de sprinkhanen ophoudt wegens het feit dat de sprinkhanen domweg op zijn. En je deze nummers dus continue horen zal...
― Anouk, Tuesday, 27 April 2004 19:40 (twenty-two years ago)
Kan daar nochthans volgens Job's definitie toch onmogelijk nog fout zijn ;o)
― Hielke (Hielke), Tuesday, 27 April 2004 20:47 (twenty-two years ago)
1. Que sera mi vida, Gibson Brothers2. My curse, Afghan Whigs3. Garden, Pearl Jam4. Ik had zoiets van, ja, een stukje, Fritsje & De Eenvoudige Knakkers5. Suspicious minds, E.P.
(Nummer 4. vanwege de bassist, die het een tijdje moelijk heeft gehad.)
― eugène b., Tuesday, 27 April 2004 23:56 (twenty-two years ago)
En natuurlijk smokkel ik 100 tapes met me mee.
Krekel? Iemand ?
― Tim Op het Broek, Wednesday, 28 April 2004 12:35 (twenty-two years ago)
― Hotel Lives (Hotel Lives), Wednesday, 28 April 2004 13:03 (twenty-two years ago)
― Ferdinand (Ferdinand), Wednesday, 28 April 2004 13:46 (twenty-two years ago)
― Toon (Skelter), Wednesday, 28 April 2004 13:58 (twenty-two years ago)
- Een cd met dierengeluiden, want dan kan je de dieren op het eiland herkennen.- Een gesproken cd hoe je moet overleven op een onbewoond eiland, welke planten je precies kan eten, hoe je slangenbeten moet verzorgen etc.- Een cd met geluiden van roofdieren om de wolven weg te jagen....
en...
Jagged Little Pill van Alanis Morissette
― Daisy Chainsaw (Daisy Chainsaw), Thursday, 29 April 2004 21:24 (twenty-two years ago)
― verontrusteveertiger (anjou), Friday, 30 April 2004 11:59 (twenty-two years ago)
― Orpheus (Orpheus), Friday, 30 April 2004 17:53 (twenty-two years ago)
Arme verontruste veertiger, het lijkt mij een prachtig lijstje! Ik zit als jonge twintiger te luisteren naar de velvet underground terwijl ik je post lees en ik ben al een tijdje op zoek naar een poster van Bob Dylan om op mijn kamer te hangen.
En naar dat eiland zou ik Everything Picture van Ultrasound meenemen. Dat nummer duurt 39:12 en ik heb nog nooit de rust gevonden om ernaar te luisteren. Moet op een eiland wel lukken.
― Dina, Sunday, 2 May 2004 20:36 (twenty-two years ago)
Zoiets denk ik
― Geben, Tuesday, 4 May 2004 14:34 (twenty-two years ago)