A genius at work?

Message Bookmarked
Bookmark Removed
When you record one of the most acclaimed albums of the decade, what do you do for an encore? If you are Jeff Tweedy & co., you return with both old (Jim O'Rourke again producing) and new (yet another lineup change) for your fifth studio LP.


What do subjectivists say?

jeff_tweedy, Wednesday, 23 June 2004 09:10 (twenty-one years ago)

Subjectivists say 'no' to message board spammers, that's what they bloody well say!

Alex Tobin (Alex Tobin), Wednesday, 23 June 2004 10:14 (twenty-one years ago)

Dat gezegd, het is een geweldige plaat.

Alex Tobin (Alex Tobin), Wednesday, 23 June 2004 10:28 (twenty-one years ago)

Why, Alex? Please tell me why

Jeff_Tweedy (anjou), Wednesday, 23 June 2004 10:44 (twenty-one years ago)

Well, I wouldn't have so much of a problem with someone using their real name and identity. Since I know Jeff's email address is completely different than the one you're using... (wilco.com isn't even affiliated with the band.)

Also, if someone were indeed Jeff Tweedy, to refer to yourself as a genius...

Why don't you just start a thread on a board using your real ID, asking what people thought of the new album by your fave band? Also, the site is in Dutch, so...

Alex Tobin (Alex Tobin), Wednesday, 23 June 2004 11:53 (twenty-one years ago)

anjou knows his/her dutch, i'm sure...

willem (willem), Wednesday, 23 June 2004 12:25 (twenty-one years ago)

zeg het 'em, Alex!

Yorick Buwalda, Wednesday, 23 June 2004 15:24 (twenty-one years ago)

Oh my god... is Jeff at it again ?

Jay_Farrar (Andre Kuijpers), Wednesday, 23 June 2004 15:45 (twenty-one years ago)

Get thee back to rehab, Jeff!

Ariën Rasmijn (Ariën), Wednesday, 23 June 2004 15:49 (twenty-one years ago)

kun je je hier nou gvd nooit eens voor iemand anders uitgeven!


blijft uiteindelijk wel mijn vraag. was 'n jaar of twee geleden helemaal weg van Wilco's Y.H.F. en dan met name van Jim O'Rourke's
bijdrage daaraan. Vraag ik me nu af of de geschiedenis zich wat jim betreft nu weer herhaalt: knap produktiewerk voor Tweedy c.s. en een essentiële bijdrage aan de Sonic Youth's renaissance + een tweetal mooie solo-albums 'Insignificance' en 'He was happy, he was singing'. 'l'histoire ce repête ...?'


en daarnaast natuurlijk de vraag geeft jeff tweedy die andere 'grevious angel' (ryan adams) wederom het nakijken òf zijn de twee onvergelijkbaar?


anjou (anjou), Wednesday, 23 June 2004 15:54 (twenty-one years ago)

als dat geen uitgangspunt is voor een interessante draad dan weet ik 't niet meer!

anjou (anjou), Wednesday, 23 June 2004 15:55 (twenty-one years ago)

Grevious Angel? Grievous, lijkt me

ocilw, Wednesday, 23 June 2004 16:49 (twenty-one years ago)

en daarnaast natuurlijk de vraag geeft jeff tweedy die andere 'grevious angel' (ryan adams) wederom het nakijken òf zijn de twee onvergelijkbaar?

Altijd jammer als sport en muziek door elkaar wordt gehaald...

Andre Kuijpers (Andre Kuijpers), Wednesday, 23 June 2004 19:52 (twenty-one years ago)

three weeks pass...
Mijn mening: Ryan Adams heeft meer talent (maar vertikt het om dat ene meesterwerk eruit te gooien), Jeff Tweedy zit in een fase van zijn carriere waarin hij hypercreatief is. Speciaal voor André: Adams is Jan Ullrich, Tweedy is Lance Armstrong. Of zoiets.

En toch was Jay Farrar in Uncle Tupelo de betere liedjesschrijver. Waar is het misgegaan met die man?

Leon (Leon), Tuesday, 20 July 2004 17:36 (twenty-one years ago)

Moet zeggen dat ik de Wilco-plaat in vergelijking met de live-optredens nog een tikje vindt tegenvallen ook. De cd heeft wel een aardige opbouw, met drie nummers waar je jezelf letterlijk doorheen moet ploegen om dan ineens op wat 'lichtvoetiger' (voor zover mogelijk) werk uit te komen. Jay Farrar is 'alles' kwijt (ook gebaseerd op zijn laatste live-shows), terwijl Ryan Adams 'alles' heeft. Uit zijn verzamelde oeuvre is inmiddels toch al een zeer hoogwaardige best-off te genereren. Maar hopelijk wendt hij het unieke stemgeluid van Emylou Harris ook nog eens aan om samen met haar een 'tranen-over-de-wang-biggelaar' van het kaliber Love Hurts te produceren.

eelco, Monday, 26 July 2004 08:49 (twenty-one years ago)


You must be logged in to post. Please either login here, or if you are not registered, you may register here.