Week 26

Message Bookmarked
Bookmark Removed
Potentiële plasmuziek voor in de pauze of Hoe Meatloaf groot is geworden. Uw Schaduwkabinet van de week.

Dominique A - Tout Sera Comme Avant [Jan Willem]
Joy Zipper - American Whip [Martijn G]
The (International) Noise Conspiracy - Armed Love [Martijn tH]
DJ Shadow - In Tune And On Time [Guuz]
Deathprod - Morals and Dogma [Bas]
Mission Of Burma - live @ Paradiso [Vido]
Juana Molina - Segundo [Omar]
The Bees - Free The Bees [Els]
The Faint - Wet From Birth [Norbert]
The Human League – Don’t You Want Me? [Arien]
Sweet Assembler - Belong on Planet Export [Jan Peter]
Cyann & Ben - Live @ Amstel Festival, Amsterdam [Jan @ Blue-log]
Flowers For a Lonely Soul - Pt. II [Andre @ Blue-log]

De Assistente van Martijn G., Tuesday, 29 June 2004 16:24 (twenty-one years ago)

Modest Mouse - Good News For People Who Love Bad News
Hoekig en fijn, enige probleem: de plaat is niet lang maar voelt wel zo.. Een gebrek aan basiskwaliteit zou JC zeggen. Dat dit op 19 in de Billboard staat is verbijsterend, maar het zij ze gegund, want concessies lijken ze niet te doen.

MF Doom - MM Food
Nog niet uit, tracktitels zijn me onbekend.. Net zo fijn als Madvillain.

Ludo (Ludo), Tuesday, 29 June 2004 17:00 (twenty-one years ago)

@Andre: Ikzelf denk niet zozeer aan Nick Drake, meer aan Ellioth Smith..
(Ik mag geen reclame maken voor onze site, maar daar kan je het
nummer 5th & Locust van Awkward I streamen. Erg sterk.)

koen*, Tuesday, 29 June 2004 19:03 (twenty-one years ago)

Deathprod - Deathprod
Ja, Morals & Dogma is officieel de nieuwe, maar daar staat oud spul op waardoor de uitgave van oud onuitgebracht werk dus eigenlijk net zo 'nieuw' is en voor mij was het sowieso allemaal nieuw, ook de heruitgave...

Ook leuk:
Sagor & Swing - Orgelplaneten
Blijft een schattig bandje

Verder eindelijk Fennesz - Venice gekocht. Prachtig...

Martijn Busink, Tuesday, 29 June 2004 19:35 (twenty-one years ago)

Al de discussies alhier over Sonic Youth hebben mij naar Plato doen begeven(de overburen)om Daydream Nation dan eindelijk eens op CD aan te schaffen. Eindelijk kan het haast verrotte tapeje de deur uit!
Meteen een CDtje van The Beta Band aangeschaft. Daar moet ik nog in de juiste mood voor komen. The Beta Rap is in elk geval al hilarisch. Moest hier en daa wel een beetje aan Beck denken ten tijde van Mellow Gold!

Gezien: het festivalletje Breda Barst was leuk op zondag. Zaterdag ben ik er niet geweest. Mijn EK-kater viel alleszins mee, en gelukkig maar, want anders had ik de onwijze teringherrie van Oceansize niet vol kunnen houden. Hun album draait al overuren en mijn verwachtingen werden meer dan waargemaakt!
Hoe de drumkruk van Wealthy Beggar bij mij thuis terecht is gekomen is een heel ander verhaal..

Hotel Lives (Hotel Lives), Wednesday, 30 June 2004 06:26 (twenty-one years ago)

Breda Barst
Natuurlijk was ik daar afgelopen weekend ook te vinden. Wat ik van de zaterdag had meegekregen was niet echt heel bijzonder. Sattelite 7 sprak mij dan nog het meeste aan en Breda's eigen Ska-trots de Skabbadivers komt iedere keer weer een stapje (en een bandlid) verder. Alleen jammer dat ik Ska na 3 nummers al weer beu ben.
De zondag was meer dan prima. Lekker weertje. Een zeer geïnspireerd spelende Cape Canaveral als opener. This Beautiful Mess heeft met Temper... een prachtplaat afgeleverd maar komt live helaas af en toe wat onzeker over. Hier en daar zou een extra gitaartje voor wat dat beetje meer dynamiek kunnen zorgen welke op de plaat wel aanwezig is. Oceansize liet even horen hoe dat bevoorbeeld met een gitaartje of 3 kan klinken en was voor mij het onbetwiste hoogtepunt van de dag. De britten loste de hooggespannen verwachtingen meer dan in. Illicit speelde strak maar doet mij te veel aan Michael Franti & Co denken. En ik heb helaas nog steeds niet de juiste zalf tegen die uitslag gevonden. En 's avonds was het goed toeven bij de afsluiter Anathema die in hun toegift kleur bekende door zich aan een sterke uitvoering van Floyd's 'Comfortably Numb' te wagen.

Ook de lokatie, het Valkenberg Park, draagt bij aan de fijne sfeer op Breda Barst. Jammer dat het waarschijnlijk voor de laatste keer in dit park plaatsvond. Erg triest was het verbod van de Gemeente Breda om zaterdag een groot scherm op te hangen. Reden: "voetbalfans mengen niet goed met festivalgangers" tsssk!

verder geluisterd naar:
Louden up now - !!!
Leuke plaat. Hoewel ik er niet helemaal wild van worden kan. Hier en daar duurt het gewoon allemaal iets te lang.

Russian Doll - Violet Indiana
De nieuweling van het bandje van Robin Guthrie met de zwoele stem van zangeres Siobhan de Maré klinkt zoals verwacht lekker dromerig. Moet zoals gewoonlijk nog even inzinken voor ik er een oordeel over ga vellen.

Vapour Trail - Trespassers William
Zó maak je dus van een cover iets bijzonders. (orgineel van Ride)

Andre Kuijpers (Andre Kuijpers), Wednesday, 30 June 2004 07:30 (twenty-one years ago)

schreef ik nou echt "bevoorbeeld" ???

Andre Kuijpers (Andre Kuijpers), Wednesday, 30 June 2004 07:32 (twenty-one years ago)

@hotel lives: die eerste langspeler van the beta band vind ik zeker niet de beste, al zijn nummers als "beta band rap" en "round the bend" persoonlijke favorieten. de beste beta plaat is voor mij nog immer (en ik ben hierin vast niet de enige) degene waarop ze hun eerste 3 ep's hebben verzameld, een heerlijk schot hagel waarvan vrijwel elk loodje doel treft! volgens mij tegenwoordig ook laaggeprijsd bij de platenboer.

willem (willem), Thursday, 1 July 2004 05:39 (twenty-one years ago)

@willem: helemaal mee eens; de 3 ep's cd was DE plaat, de tweede ging en daarna hadden ze gewoon mogen stoppen. Toen sloop het Seedorf-effect erin: aardig, maar je hebt er niets aan! :-)

Jan Willem Broek (Jan Willem Broek), Thursday, 1 July 2004 06:07 (twenty-one years ago)

...de bal te lang vasthouden, de boel ophouden/vertragen, onbehoorlijk overzicht (gecombineerd met een slechte passing)... ja, je analogie houdt wat de wedstrijd van gisteravond betreft stand :)

willem (willem), Thursday, 1 July 2004 06:17 (twenty-one years ago)

shit! Ik stond dus te twijfelen tussen deze twee CD's. Ik dacht, ter introductie koop ik een regulier Beta-album. Met het idee dat de drie demo's niet het zelfde zouden klinken als wat ze normaal doen(ik kan even niet op het woord komen). Volgt u me nog? Maar goed. zo duur zijn ze niet, en Werchter wordt toch al overgeslagen(na afzegging van Bowie), i might as well....


Geen WOORD over voetbal!

Hotel Lives (Hotel Lives), Thursday, 1 July 2004 08:15 (twenty-one years ago)

Missions of Birma in Paradiso was op zich niet slecht, het geluid was alleen erg hard en dof. Ik was al snel weg.

Daisy Chainsaw (Daisy Chainsaw), Thursday, 1 July 2004 09:01 (twenty-one years ago)


You must be logged in to post. Please either login here, or if you are not registered, you may register here.