― Martijn Grooten (martijng), Friday, 27 August 2004 06:41 (twenty-one years ago)
― Rizz (Rizz), Friday, 27 August 2004 06:56 (twenty-one years ago)
― Maurice, Friday, 27 August 2004 07:01 (twenty-one years ago)
― willem (willem), Friday, 27 August 2004 07:54 (twenty-one years ago)
― Ludo (Ludo), Friday, 27 August 2004 09:32 (twenty-one years ago)
Yup, Madvillain, erg goed. Kanye West.. mwoah... Ghost! Masta Killa nog niet kunnen vinden. En ik draai Meth de laatste tijd toch wel vaak (herinner me een recensie met een klacht over nietszeggende tekste, gingen Meth's teksten dan vroeger wel ergens over?). Extince, keidope. Nature Boy Jim Kelly, wanneer wordt die gast 'ns getekend?
Nog geen grime/2 step gehoord waar ik het erg warm van kreeg.
― Martijn Busink, Friday, 27 August 2004 10:38 (twenty-one years ago)
― JoB (JoB), Friday, 27 August 2004 12:00 (twenty-one years ago)
― willem (willem), Friday, 27 August 2004 12:05 (twenty-one years ago)
― Martijn Grooten (martijng), Friday, 27 August 2004 12:26 (twenty-one years ago)
Scenetechnisch niet, maar het vertoont overduidelijk stijlvormige overeenkomsten. 2-step is het in ieder geval niet, garage hooguit vanuit historisch perspectief. Laten we het op grime houden, daar schijnt nog de meeste consensus over te zijn (in ieder geval in de media). De nieuwe cd van The Streets is een conceptplaat die je eigenlijk van begin tot eind in zijn totaal moet horen. Ik kan mij voorstellen dat het in losse stukjes niet voor iedereen even goed werkt. Ter vergelijking: twee recente raphits van Engelse bodem die je wel zondermeer hiphop kan noemen: 1980 van Estelle en I'll Be Surprised van Skinnyman.
― JoB (JoB), Friday, 27 August 2004 12:41 (twenty-one years ago)
― Guuz@work, Friday, 27 August 2004 12:54 (twenty-one years ago)
Net Duvelduvel en VSOP gescoord.
Nog steeds geen Masta Killah.
― Martijn Busink, Friday, 27 August 2004 13:04 (twenty-one years ago)
― Rizz (Rizz), Friday, 27 August 2004 13:08 (twenty-one years ago)
Die cd wordt in NL verdeeld door Munich Records BV te Wageningen.
― JoB (JoB), Friday, 27 August 2004 13:16 (twenty-one years ago)
ik heb daar zelf een hekel aan, dat ik moet gaan bedenken waar een cd qua genre zou kunnnen staan in een winkel (vooral als het een grote winkel is). Leuk is dan weer dat ik daar ooit de fout heb gemaakt een cd te bestellen, die meteen na aankomst met de post ergens in de winkel werd neergezet. Toen ik ernaar vroeg moesten 3 medewerkers van de winkel de zaak afstruinen, omdat ze zelf ook niet wisten waar ie stond. Na een paar minuten hadden ze m gevonden. Ik bestel daar nooit meer een cd, ik moest 5 E aanbetalen toen ik m bestelde.
― Eric, Friday, 27 August 2004 13:16 (twenty-one years ago)
Enne... Track Addicts, ook een goeie plaat!
― Martijn Busink, Friday, 27 August 2004 13:17 (twenty-one years ago)
Dat doen ze dan heel erg slecht. :)
interessant dit, voorbeelden? prog vs. rap?
― Rizz (Rizz), Friday, 27 August 2004 13:38 (twenty-one years ago)
― centralscrutinizer, Friday, 27 August 2004 13:47 (twenty-one years ago)
― JoB (JoB), Friday, 27 August 2004 13:58 (twenty-one years ago)
― Martijn Busink, Friday, 27 August 2004 15:09 (twenty-one years ago)
Ronduit hartverwarmende plaat!
Kanye West en Dizzee kunnen ook hier niet stuk. En Jay-Z's plaat draai ik overigens nog steeds voor de lol ('99 Problems' is tot nu toe mijn hiphopsingle van het jaar, misschien zelfs mijn overall single vhj...)
― Ariën Rasmijn (Ariën), Friday, 27 August 2004 15:29 (twenty-one years ago)
Big Daddy Kane. Ghostface. Eminem...
― Ariën Rasmijn (Ariën), Friday, 27 August 2004 15:30 (twenty-one years ago)
― MdW, Friday, 27 August 2004 15:35 (twenty-one years ago)
mijn top 5 -tot nu toe- van 2004
-viktor vaughn - venomous villain -passage - the forcefield kids -madvillain - madvillainy -non phixion - the green cd/dvd -beastie boys - to the 5 Boroughs
― SnelleJelle, Friday, 27 August 2004 16:42 (twenty-one years ago)
Ja. De afdeling pop bevat alles van Will Oldham tot The Streets, maar de afdeling eh.. "dans" (half zoveel cd's) kent een stuk of 20 onderverdelingen. Maakt het weinig gemakkelijk voor een niet-kenner om te weten of je iets nu bij electronica, electronics of één van de specifieke label-subafdelingen moet vinden.Enfin, ik noem Wiley en co. nu maar gewoon weer gezellig hiphop, da's wel zo gemakkelijk. :-)
Ik bestel daar nooit meer een cd, ik moest 5 E aanbetalen toen ik m bestelde.
Ik bestel er heel vaak dingen en heb dat echt nog nooit gehad.
― Martijn Grooten (martijng), Friday, 27 August 2004 19:45 (twenty-one years ago)
― stefaan tullen, Saturday, 28 August 2004 08:25 (twenty-one years ago)
www.boudisque.nl
Ik weet wta het probleem is. Je zoekt waarschijnlijk op 'Masta Killah', terwijl het 'Masta Killa' moet zijn.
― Rudi (Rudi), Saturday, 28 August 2004 12:46 (twenty-one years ago)
― Rudi (Rudi), Saturday, 28 August 2004 12:47 (twenty-one years ago)
Opgezwolle vind ik wel ok.
― nout, Saturday, 28 August 2004 13:33 (twenty-one years ago)
De 'nieuwe' is iig leuker dan de 'ouwe', die Djax shit was het nooit helemaal (eigenlijk alleen Dr. Doom ondanks de lowe bitrate van z'n samples. OP is wel goed, maar draai het nooit).
― Martijn Busink, Saturday, 28 August 2004 13:38 (twenty-one years ago)
― jesus nathalie (nathalie), Saturday, 28 August 2004 15:08 (twenty-one years ago)
― Martijn Busink, Saturday, 28 August 2004 18:05 (twenty-one years ago)
CHILLbrownr
― Robert Brown (Robert Brown), Saturday, 28 August 2004 18:56 (twenty-one years ago)
www.theforeignexchangemusic.com (site is down)maar check: http://www.okayplayer.com/nowhearthis/ voor wat previews en een recensie.
― Sjeetje, Sunday, 29 August 2004 12:12 (twenty-one years ago)
― JoB (JoB), Sunday, 29 August 2004 12:35 (twenty-one years ago)
Het is dat het een prima site is.
― Sjeetje, Sunday, 29 August 2004 17:55 (twenty-one years ago)
― Norbert Pek (Norbert Pek), Monday, 6 September 2004 08:57 (twenty-one years ago)
― Anton, Monday, 6 September 2004 09:08 (twenty-one years ago)
Is dat al uit dan? (213)
― Martijn Busink, Monday, 6 September 2004 10:38 (twenty-one years ago)
Nee, maar ik dacht laten we het even bij de echte toppers houden...
― JoB (JoB), Monday, 6 September 2004 10:47 (twenty-one years ago)
― ronnie b (ronnie b), Monday, 6 September 2004 12:09 (twenty-one years ago)
― Rizz (Rizz), Monday, 6 September 2004 12:16 (twenty-one years ago)
Beste nederhop-plaat van het jaar?
― Ariën Rasmijn (Ariën), Monday, 6 September 2004 21:49 (twenty-one years ago)
en, maar, dus
Extince-2e jeugd: Hij is toch wel de top van de nederhop.
― Rene, Tuesday, 7 September 2004 00:00 (twenty-one years ago)
2e Jeugd gaat het winnen denk ik, qua Nederlandse hiphop. Niet omdat z'n teksten nou zoveel beter zijn dan die van Duvelduvel (bragging & boasting tot en met, allebei), Duvel wint qua productie, maar Extince flowt als een boot op de Rijn. :)
De sfeer van Aap-O-Theek is wel tof, dat gevaarlijke wat zo vaak mist bij Nederlandse hiphop. Dr. Doom is de enige die dat ook had.
― Martijn Busink, Tuesday, 7 September 2004 08:34 (twenty-one years ago)
― antonslotboom, Wednesday, 8 September 2004 07:19 (twenty-one years ago)
― Rizz (Rizz), Wednesday, 8 September 2004 18:26 (twenty-one years ago)