3FM-luisteraars: "Smells like teen spirit" beste nummer 90s

Message Bookmarked
Bookmark Removed
'November Rain' van Guns 'n Roses en 'One' van U2 nemen de tweede
en derde plaats voor hun rekening. De hoogste Nederlandse notering
is voor Anouk met 'Nobody's Wife' op nummer 20.

Ferdinand (Ferdinand), Wednesday, 29 September 2004 14:17 (twenty-one years ago)

Te vroeg gesubmit :(

Wat zijn nou echt de beste nummers van jaren negentig?

Ferdinand (Ferdinand), Wednesday, 29 September 2004 14:19 (twenty-one years ago)

Ach ja, het had ook "Alive" kunnen zijn.

Zou die webmaster van 3fm, ooit diezelde functie vervullend bij Chicks on Speed, trouwens weten dat een opmerking als "De hele lijst is online te bekijken" een beetje zinloos is als een link ontbreekt?

Martijn Grooten (martijng), Wednesday, 29 September 2004 14:29 (twenty-one years ago)

Stemrecht is niet besteed aan 'het volk', zoveel is mij weer duidelijk.

Martijn Busink, Wednesday, 29 September 2004 14:55 (twenty-one years ago)

En die webmaster maakt wel meer foutjes (die Ferdinand abusievelijk overneemt want die link ontbrak toen nog). Alhoewel het ook terecht genoemd kan worden dat Van Dik Hout (nr 12) totaal genegeerd wordt...

roonalt (roonalt), Wednesday, 29 September 2004 14:56 (twenty-one years ago)

Stemrecht is niet besteed aan 'het volk', zoveel is mij weer duidelijk.

word, brother

Rizz (Rizz), Wednesday, 29 September 2004 14:57 (twenty-one years ago)

Wat heeft zo'n lijst toch voor zin als je al ver vantevoren kan voorspellen hoe de top zoveel eruit ziet. Pak het lijstje van vorig jaar erbij en et voila!

Nicole (StarShine), Wednesday, 29 September 2004 15:00 (twenty-one years ago)

Wat heeft zo'n lijst toch voor zin als je al ver vantevoren kan voorspellen hoe de top zoveel eruit ziet. Pak het lijstje van vorig jaar erbij en et voila!

word, sister

alleen, was vorig jaar niet 'Nothing Else Matters' numero uno?

Rizz (Rizz), Wednesday, 29 September 2004 15:05 (twenty-one years ago)

@Rizz: nee, 'Nothing else matters' stond vorig jaar op nummer 18.
zie hier.

(en als klap op de vuurpijl, dit jaar op nr 52: Charly Lownoise & Mental Theo - Wonderfull Days)

tralala...

roonalt (roonalt), Wednesday, 29 September 2004 15:16 (twenty-one years ago)

Nummer 84 redt de hele lijst.

(Charly&Theo is ook niet verkeerd idd).

Gelukkig krijgen we de ILM '90s-lijsten komende maand.

Vasquesz, Wednesday, 29 September 2004 15:39 (twenty-one years ago)

Als van alle liedjes uit de jaren negentieg Teen Spirit de winnaar wordt, dan moet je daar toch eigenlijk heel blij mee zijn en eventjes vooral geen opmerkingen maken over 'het volk'. Er zijn immers significant meer slechtere nummers gemaakt dan betere nummers. Dat is bij de runners up al bepaald minder het geval. One is niet eens 1 van de beste liedjes van U2...

Olaf K., Wednesday, 29 September 2004 16:13 (twenty-one years ago)

Zeg, op nummer 66 staat Epic van Faith No More. Was die niet uit 1989? The Real Thing is toch van 1989?

marty, Wednesday, 29 September 2004 16:26 (twenty-one years ago)

(en als klap op de vuurpijl, dit jaar op nr 52: Charly Lownoise & Mental Theo - Wonderfull Days)

Wonderful Days he, met een L.

Foutje van de jongens.

Ralph, Wednesday, 29 September 2004 17:25 (twenty-one years ago)

Foutje van de jongens
Ze komen met een nieuw album geloof ik.
Hoera!

Oh en.. als dit dus de smaak is van de gemiddelde 3fm luisteraar, dan draaien ze wat er gevraagd wordt.

Ludo (Ludo), Wednesday, 29 September 2004 17:41 (twenty-one years ago)

(ook in de "normale" programmering)

Ludo (Ludo), Wednesday, 29 September 2004 18:32 (twenty-one years ago)

Zeg, op nummer 66 staat Epic van Faith No More. Was die niet uit 1989? The Real Thing is toch van 1989?

Die staat waarschijnlijk niet in de lijst van volgend jaar. Net als Metallica's One (1988) dat vorig jaar nog op nummer 6 stond en nu is verdwenen.

Rudi (Rudi), Wednesday, 29 September 2004 19:03 (twenty-one years ago)

Omdat ik "Epic" in mijn files bij 1990 heb staan, heb ik het maar even nagekeken.
The Real Thing verscheen juli 1989 in de VS, "Epic" was de Europese single - release: 30 januari 1990.

Mag net.

Vasquesz, Thursday, 30 September 2004 06:21 (twenty-one years ago)

Ach, dat soort lijstjes zien er toch elk jaar het zelfde uit? Net als de eindlijst van Arrow Classic Rock(je gaat eens naar je ouders). Da's immer Child in Time of Bohemian Rhapsody op 1. Kat>>bakkie...

Hotel Lives (Hotel Lives), Thursday, 30 September 2004 09:13 (twenty-one years ago)

De hamvraag vind ik toch wel; waren Charlie en Theo echt beter dan de Party Animals & 2 Unlimited? Ik denk van niet namelijk.

(En al dacht ik het wel dan zei ik het nog niet, al is het maar omdat Mental Theo de boodschapper van de duivel zelf is en ik mijn kansen op een plekje in de hemel niet direct wil vergooien!)

oratonastick (oratonastick), Thursday, 30 September 2004 15:18 (twenty-one years ago)

Hmja, Charly en Theo waren echt beter ja.
Meer goede nummers. Dus.

Vasquesz, Thursday, 30 September 2004 17:17 (twenty-one years ago)

Charly en Mental maakten begin jaren negentig "underground" voor de gabberscene, daar zaten wel leuke dingen tussen ja. Maar goed, ik weet niet wat Party Animals en 2 Unlimited deden voordat ze doorbraken.......
Met Mental Theo is het slecht afgelopen weten we inmiddels, maar waar is Charly Lownoise gebleven, met zijn leuke kuiltjeswangen en paardensmile?

André (Andre Rozendaal), Thursday, 30 September 2004 17:37 (twenty-one years ago)

Party Animals waren wel ECHT slecht toch.
Die zijn ook weer terug trouwens.. Een echte boxtopper is nu Flamman & Abraxas' I want to be your only friend. (Of iets dergelijks) Echt zooo verbijsterend slecht. Ik snap er werkelijk niks van.

Ludo (Ludo), Thursday, 30 September 2004 18:04 (twenty-one years ago)

Mosselman, da's pas vet.

Martijn Busink, Thursday, 30 September 2004 18:10 (twenty-one years ago)

Dat hele happy hardcore gebeuren (inclusief bastaards als Venga Boys en Aqua) heb ik nooit getrokken. Die veel te penetrante kinderliedjes met die monotoon doorhamerende beats, verschrikkelijk.
Ook als kind op prot. chr. basisschool 'De Fontein' hadden 'Eens Als de Bazuinen Klinken' en 'Joshua Fit the Battle of Jericho' al mijn voorkeur over 'Blij, Blij, Mijn Hartje Is Zo Blij' (de happy hardcore onder de christelijke stichtelijke liederen).
De enigen die er nog soms nog iets van wisten te maken waren Scooter en 2 Unlimited (maar ook die hadden uitschieters naar beneden als 'The Magic Friend).

Wat was ik blijk toen Dr. Dre, The Neptunes en Timbaland de hitparade weer leuk maakten.

Martijn ter Haar (wmterhaar), Thursday, 30 September 2004 18:21 (twenty-one years ago)

Flamman was van de week op radio 2. Hij vertelde over zij alter ego, singer-songerwriter J. Perkin, waar Jan Douwe Kroeske op een gegeven moment een behoorlijke stijve van kreeg. Ik wist helemaal niet dat hij dat was............

André (Andre Rozendaal), Thursday, 30 September 2004 18:24 (twenty-one years ago)

J. Perkin heet eigenlijk Michiel Flamman. De Flamman van Flamman & Abraxas heet Jeroen.

Martijn ter Haar (wmterhaar), Thursday, 30 September 2004 18:34 (twenty-one years ago)

Nou, hij had anders wel grote verhalen over zijn house-dj jaren met zijn kompaan Abraxas en verloren tijden door drugs en zo. Hoe kan dat nou weer dan?

André (Andre Rozendaal), Thursday, 30 September 2004 18:51 (twenty-one years ago)

verloren tijden door drugs en zo

Ja, daar ga je soms wat raar van lullen :)

(Het zijn neven, vind ik via google. Waren ze er niet toevallig allebei?)

Martijn Grooten (martijng), Thursday, 30 September 2004 18:58 (twenty-one years ago)

Dit is Jeroen Flamman (met Abraxas):


Dit is J. Perkin alias Michiel Flamman:


Zal wel een rondje Jan-Douwe fokken geweest zijn dan.

Martijn ter Haar (wmterhaar), Thursday, 30 September 2004 19:01 (twenty-one years ago)

Hé, waar zijn mijn plaatjes heen?

Martijn ter Haar (wmterhaar), Thursday, 30 September 2004 19:02 (twenty-one years ago)

...had die Flamman ook niet iets te maken met Fierce Ruling Diva? Dat nummer Rubb It In vond ik destijds wel en leuk nummer

andre, Thursday, 30 September 2004 19:02 (twenty-one years ago)

...had die Flamman ook niet iets te maken met Fierce Ruling Diva?

Ja, Flamman & Abraxas = Fierce Ruling Diva. In die hoedanigheid hoorde ik voor het eerst van ze bij Onrust. Toch interessant hoe een stelletje hippe relnichten eersteklas achter dorpsdiscoidolen als Party Animals kan zitten.

Martijn ter Haar (wmterhaar), Thursday, 30 September 2004 19:19 (twenty-one years ago)

Onrust... ik word oud...

Martijn Busink, Thursday, 30 September 2004 21:19 (twenty-one years ago)

Dat hele happy hardcore gebeuren (inclusief bastaards als Venga Boys en Aqua) heb ik nooit getrokken. Die veel te penetrante kinderliedjes met die monotoon doorhamerende beats, verschrikkelijk.

Die Wessel van Diepen kon wel wat. We Like to Party van de Vengaboys en Children of the Night van Nakatomi zijn vrij geniaal. De Vengaboys waren volgens mij trouwens geen happy hardcore.

JoB (JoB), Thursday, 30 September 2004 22:15 (twenty-one years ago)

Oké, dat van Nakatomi neem ik terug.

JoB (JoB), Thursday, 30 September 2004 23:35 (twenty-one years ago)

Maar "live your life like a rave machine" is wel een goede tekstregel natuurlijk... :-)

JoB (JoB), Thursday, 30 September 2004 23:35 (twenty-one years ago)

One is niet eens 1 van de beste liedjes van U2

De keus is dan ook beperkt gezien de beperking dat het om nummers uit de jaren 90 moet gaan.

Oh en.. als dit dus de smaak is van de gemiddelde 3fm luisteraar, dan draaien ze wat er gevraagd wordt.

Is het niet andersom? Als dit is wat ze draaien dan is het dus de smaak van de gemiddelde 3FM luisteraar.

Hielke (Hielke), Friday, 1 October 2004 13:09 (twenty-one years ago)

Daar zit wel wat in ja.

Ludo (Ludo), Friday, 1 October 2004 13:31 (twenty-one years ago)

Tegen de goede smaak van Ludo is natuurlijk niet op te boksen. Ik laat deze thread dan ook bescheiden voorbijgaan. Mijn popmuzikale kennis zou gewoonweg tekortschieten ivm Ludo. Hoe kan iemand zoveel wéten? Het drijft een mens tot waanzin, zeg ik u.

irma, Friday, 1 October 2004 17:57 (twenty-one years ago)

Waar is Wessel tegenwoordig eigenlijk?

jeroen (jeroen), Friday, 1 October 2004 21:03 (twenty-one years ago)

Wessel presenteert de top 40 op radio 538 en heeft nog steeds een dance programma op een avond dat alle dance-liefhebbers zelf aan het dansen zijn.

monique (monique), Friday, 1 October 2004 21:06 (twenty-one years ago)

Mosselman, da's pas vet.


:-)

jeroen (jeroen), Friday, 1 October 2004 21:11 (twenty-one years ago)

En plaatjes posten ho maar...

jeroen (jeroen), Friday, 1 October 2004 21:12 (twenty-one years ago)

Typ gewoon de url van het plaatje en laat het zonder spatie door een i vooraf gaan, dus ihttp://etc

Martijn Grooten (martijng), Friday, 1 October 2004 21:16 (twenty-one years ago)

Waar is Wessel tegenwoordig eigenlijk?

Gewoon hier (echt waar!)

Wessel M. ter Haar (wmterhaar), Saturday, 2 October 2004 07:39 (twenty-one years ago)

Ik laat deze thread dan ook bescheiden voorbijgaan

uitstekend plan.

Ludo (Ludo), Saturday, 2 October 2004 12:41 (twenty-one years ago)

Zo dus?

http://www.jorgen.nl/3-OPDRACHT/2-PUBLICATIES-map/mosselman-foto.jpg

jeroen (jeroen), Sunday, 3 October 2004 09:55 (twenty-one years ago)

even oefenen...
http://users.pandora.be/denbrabo/fotos/sb-Escorts-Picture.jpg

fotofoto (Jim Pacobs), Monday, 4 October 2004 13:37 (twenty-one years ago)


You must be logged in to post. Please either login here, or if you are not registered, you may register here.