2005, week 13

Message Bookmarked
Bookmark Removed
Gekozen Paus of geen gekozen Paus, het is de dinsdag na Pasen en dus is het dinsdag. En dus zijn er weer lijstjes.

The House Of Destructo live @ De Melkweg [Monique]
Nick Cave & The Bad Seeds - B-Sides & Rarities [Jan Willem]
Jaga Jazzist - What We Must [Bas]
Masha Qrella - Unsolved Remains [Vido]
Sunn o)))/Boris live te Utrecht [Omar]
The Raveonettes - Pretty in Black [Norbert]
Jaga Jazzist - What we must [Marieke]

Martijn Grooten (martijng), Tuesday, 29 March 2005 16:32 (twenty-one years ago)

Omar, ik was er niet. Wel was ik bij The Thing. That is; ik heb ze een kwartier gezien en ben toen een biertje gaan halen...

Verder is 'Funeral'van the Arcade Fire eindelijk gevallen! Tijdens het ophangen van de was, nét voor pasen. Toen mocht het, want het Weer werd wederom naadje. Daarvoor was de zomer goed te horen in huize Lives: ELO(out of the Blue) en Sugarplastic(Bang! The earth is round) floten als een zacht briesje door de konen...
Schuif die Rosèkes en die salades maar door!

Hotel Lives (Hotel Lives), Tuesday, 29 March 2005 17:11 (twenty-one years ago)

*Elvis Costello with Burt Bacharach - Painted From Memory
*Robert Wyatt - Rock bottom
*Scanner - Europa 25
*The Decemberists - Picaresque
*New Order - Waiting For The Sirens' Call

Ludo (Ludo), Tuesday, 29 March 2005 18:36 (twenty-one years ago)

@Ludo: zijn dat de albums die je beluisterd hebt, of die je ook echt goed vindt? Ik vind die New Order namelijk gruwelijk.

marieke (marieke), Tuesday, 29 March 2005 18:50 (twenty-one years ago)

nee nee het zijn de platen die ik aangehoord hebt.. ren naar mijn weblog en deel mijn walging. :D
ik haat blogger trouwens ook. wat een gedoe, de moeite die ik moet doen om alleen maar in te loggen.. errors.. zucht.

Ludo (Ludo), Tuesday, 29 March 2005 18:58 (twenty-one years ago)

vergeet dat "ook". of het moet zijn ik haat die nieuwe van New Order en.. Blogger ook.

Ludo (Ludo), Tuesday, 29 March 2005 18:59 (twenty-one years ago)

aha, gelezen en eens. En wat Blogger betreft... behoorlijk gammel ja. Ik krijg mijn edit-pagina's in het Japans en moet dus op de gok op de knoppen klikken. Ik begreep van Gerard dat hij zijn potlood en prullenbak kwijt is. :-/

marieke (marieke), Tuesday, 29 March 2005 19:16 (twenty-one years ago)

in mijn hoek van de wereld:

Oasis - Lyla, voorbode van de nieuwe plaat, de beste sinds de 2de.
The Rotating Assembly - Natural Aspirations, theo parrish rules.
Restless Youth - nog een week, wat zeg ik? nog wel 10 jaar!
Ra-x Remixxes - fijn om zelf platen uit te brengen die je de hele week hard kan draaien!

Randy Newman - gebrande best off, meestens "Sail Away" + wat extras
Enthroned - live@013. schelle én snelle blackmetal!

vincent koreman (rax), Tuesday, 29 March 2005 21:53 (twenty-one years ago)

Ik begreep van Gerard dat hij zijn potlood en prullenbak kwijt is. :-/

'tis true. Alsof mijn bureau is bezaaid met proppen, en ik een toetsenbord zonder delete of backspace heb... Wanneer tijd zal ik met Blogger in conclaaf, want de helpfiles zijn niet zo behulpzaam als hun naam doet vermoeden. Zou het feit dat ook ik de nieuwe New Order een ware aanfluiting vind ermee te maken kunnen hebben? ;-)

Allerminst aanfluitend deze week:
Great Lake Swimmers – Bodies and Minds
Mijn eerste kennismaking met Great Lake Swimmers en direct *raak*. Engelachtige stem zingt ‘gewoon’ hele mooie liedjes, met mooie woorden bovendien.

Alva Noto & Ryuichi Sakamoto – Vrioon
Verstilde, dromerige pianoklanken van Sakamoto in een zoemend en dense glitchy ambient laptop universum van Alva Noto, plus andere heerlijke traurigkeit. En dan te bedenken dat ze net een nieuwe plaat uithebben (Insen)...

Jaga Jazzist - What We Must
Wat Marieke en Bas zeggen, verreweg de meest coherente, complete Jaga plaat. Grootse en meeslepende melodieën, overdonderend gebracht.

My Bloody Valentine – Alles
[zwijmel]Net als ik op het punt sta me af te vragen of ik ooit zal stoppen me af te vragen hoe goddelijk briljant deze band toch is hoor ik Loveless weer en ben ik weer vergeten wat ik wilde vragen. En bestaat er een sonisch equivalent van You Made Me Realise? Neen. Ahhh...[/zwijmel]

Gerard (Gerard), Tuesday, 29 March 2005 23:18 (twenty-one years ago)

Gerard, heb ik uw al horen praten over de nieuwe Daft Punk. Ik kon me een stukje op uw log herinneren over het wachten erop.... (namelijk)

Ludo (Ludo), Wednesday, 30 March 2005 06:21 (twenty-one years ago)

>>>Great Lake Swimmers – Bodies and Minds
Mijn eerste kennismaking met Great Lake Swimmers en direct *raak*. Engelachtige stem zingt ‘gewoon’ hele mooie liedjes, met mooie woorden bovendien.

Helemaal mee eens. Echt een prachtige plaat!

Hotel Lives (Hotel Lives), Wednesday, 30 March 2005 06:45 (twenty-one years ago)

uw = u.

Ludo (Ludo), Wednesday, 30 March 2005 06:53 (twenty-one years ago)

Waar zit die weblog van jou eigenlijk, Ludo?

jacob haagsma (jacob haagsma), Wednesday, 30 March 2005 07:57 (twenty-one years ago)

thegonewait.blogspot.com

Rizz (Rizz), Wednesday, 30 March 2005 08:12 (twenty-one years ago)

"heten wij Ludo?"(steekt handen in zij)

Hotel Lives (Hotel Lives), Wednesday, 30 March 2005 08:18 (twenty-one years ago)

ook ik ben in u allen.

Ludo (Ludo), Wednesday, 30 March 2005 08:39 (twenty-one years ago)

Maar Ludo, ga a.u.b. wel vertellen dat je The Decemberists - Picaresque een ontzettend goede plaat vindt. Want dat is namelijk (al uit in Nederland?). Hopelijk gaat dit album door heel veel mensen gehoord worden en raakt het niet in de vergetelheid zoals Lucky Jim vorig jaar. Downloaders aller landen: probeer eens 'We Both Go Down Together', 'Engine Driver' en 'The Sporting Life', enkele van de hoogtepunten die Picaresque kent.

Norbert Pek (Norbert Pek), Wednesday, 30 March 2005 08:49 (twenty-one years ago)

The Sporting Life is inderdaad een erg fijn nummer. Het deed mij denken aan de cover die Death Cab For Cutie deed op de Daniel Johnston verzamelaar. De rest van Picaresque daarentegen pakte me niet echt.

Ludo (Ludo), Wednesday, 30 March 2005 08:59 (twenty-one years ago)

"Ik vind die New Order namelijk gruwelijk "

Gruwelijk gaat m.i. wel een beetje ver!. De plaat is alleen 20 jaar te laat uitgebracht. Ik wordt er zelf ook niet "warm" van (ben meer een joy div. man). Zijn wij zoveel beters van New Order gewend?

fc harnas (harnas), Thursday, 31 March 2005 06:16 (twenty-one years ago)

Man, de eerste twee, drie cd's van New Order doen niet onder voor Joy Division...(klein beetje misschien). In ieder geval zijn we wel wat beters van New Order gewend. Ook op hun latere platen een hoop moois.

Jan Willem Broek (Jan Willem Broek), Thursday, 31 March 2005 07:08 (twenty-one years ago)

Overigens heb ik sinds februari niemand meer gehoord over de nieuwe QOTSA. Strak plaatje, toch?

jeroen (jeroen), Thursday, 31 March 2005 07:28 (twenty-one years ago)

Ik blijf "A Treat of New Beat" van The Rousers maar draaien, want ik word er heerlijk vrolijk van. Kent iemand hun tweede elpee "Touched", is die net zo goed als deze?

André (Andre Rozendaal), Thursday, 31 March 2005 07:29 (twenty-one years ago)

Man, de eerste twee, drie cd's van New Order doen niet onder voor Joy Division..

Ok dit moest ik ff horen.

fc harnas (harnas), Thursday, 31 March 2005 07:54 (twenty-one years ago)

me too. Hoort Technique bij de eerste 2,3? Denk het niet.. Die is ook errug goed.

Ludo (Ludo), Thursday, 31 March 2005 08:01 (twenty-one years ago)

(klein beetje misschien)

haha, klein beetje veel misschien ;-)

Rizz (Rizz), Thursday, 31 March 2005 08:16 (twenty-one years ago)

Technique was de 5e of 6e.
En is het hoogtepunt uit het oeuvre natuurlijk.

Joy Divison is ook een leuk bandje, maar kan natuurlijk niet aan New Order tippen.

Koens (Koens), Thursday, 31 March 2005 08:32 (twenty-one years ago)

haha you got jokes man :))

Rizz (Rizz), Thursday, 31 March 2005 08:52 (twenty-one years ago)

the thing@ paradox, tilburg- intense punkjazz, met covers van the sonics, white stripes en james blood ulmer. al heb ik toch soms mijn bedenkingen bij "free jazz standards"

wohltemperiertes klavier van bach- op de piano door barenboim. werd bijna de winkel uitgelachen, omdat ik geen klavicimbel uitvoering kocht.

dark raver- komtiedan. hiervoor kijk ik the box.

juan atkins- timeless. lekkere werkbeukplaat

joost heijthuijsen (joosth), Thursday, 31 March 2005 10:30 (twenty-one years ago)

[b]Four Tet - Everything Ecstatic[/b]
Ik kan me prima vinden in de bewoordingen van Marieke.

[b]Steve Turner - And His Bad Ideas[/b]
Nu al de leukste alt.kuntry plaat van het jaar.
Met name de duetten met Holly Golightly zijn enorm geslaagd.
En slechts 30 minuten. Da's ook wel weer eens lekker.

[b]The Decemberists - Picaresque[/b]
Ik sluit me voor het gemak voorlopig nog even bij Norbert aan.
Maar moet 'm nog ff een paar keer draaien.

En voor de nieuwe Ane Brun geldt dat ie volledig aan me voorbij gaat. Het klinkt allemaal wel mooi, maar daar blijft het dan ook bij.
(nou vooruit: dat duetje met Ron Sexsmith valt positief op)

Andre Kuijpers (Andre Kuijpers), Thursday, 31 March 2005 10:58 (twenty-one years ago)

< b > ...GRRRRRMBL >:(

Andre Kuijpers (Andre Kuijpers), Thursday, 31 March 2005 10:59 (twenty-one years ago)

Joy Division is ook een leuk bandje, maar kan natuurlijk niet aan New Order tippen.

True 2 dat.

Ludo (Ludo), Thursday, 31 March 2005 12:03 (twenty-one years ago)

Ik snap trouwens sowieso niet waar de vergelijking tussen Joy Division en New Order op slaat.

André (Andre Rozendaal), Thursday, 31 March 2005 12:22 (twenty-one years ago)

Dat heb ik gelezen in de oor :)

fc harnas (harnas), Thursday, 31 March 2005 12:47 (twenty-one years ago)

lol!

André (Andre Rozendaal), Thursday, 31 March 2005 12:56 (twenty-one years ago)

Er is natuurlijk niets van New Order dat ook maar in de schaduw kan staan van Joy Division...

Bij mij ingeslagen als een bom: drie cd's van Zu Zhou, undergroundzanger/ -dichter/ -performer uit Beijing. het zijn kopieën, zonder titels (maar daar kan ik in dit geval wel mee leven...)
Ik heb via via al heel wat Chinese underground gehoord, en het meeste is een flauw aftreksel van westers spul. Maar dit is geweldig: elementaire, enigszins grungy gitaarmuziek en af en toe een zoetige pianoballade, dat alles verneukt door een van de meest valse stemmen die ik ooit heb gehoord. Maar met volle overgave, en in het Chinees. eh.... bijzonder!
Zu Zhou schijnt komend najaar in Nederland te spelen.

John Prop (John Prop), Thursday, 31 March 2005 13:06 (twenty-one years ago)

Gaan we d'r even serieus op in dan?

Joy Division: fijne, charismatische zanger met grafstem. Geweldig natuurlijk voor dat doem-sfeertje, maar laten we blij zijn met het beperkte JD-oeuvre. Na pak'm beet 4 platen was die stem waarschijnlijk net zo irritant geweest als Bono.
New Order: sympathieke maar bleke, beperkte zanger. Weet bij mij echter altijd een snaar te raken, waarcshijnlijk juist door dat voorzichtige, onvaste en daardoor dicht bij de gewone mensch staande stemgeluid.

Joy Division: paar leuke deuntjes ("Transmission", "Love will tear us apart", "She's Lost Control", "Atmopsphere") en een plaat (Closer) die als geheel wel pakkend is, maar waarvan de individuele nummers matig zijn.
New Order: weergaloos oeuvre: popsongs ("Age of Consent", "Temptation", "True faith") en dansklassiekers ("Blue Monday", "Perfect Kiss") wisselen elkaar in hoog tempo af, 1 magistrale plaat (Technique) waarop beide genres op ideale wijze samensmelten; 10 jaar lang een constant hoog niveau (daarna zet de rot in, soit).

Gaat u verder.

Koens (Koens), Thursday, 31 March 2005 13:20 (twenty-one years ago)

Dat mag je vinden :-)

Jan Willem Broek (Jan Willem Broek), Thursday, 31 March 2005 14:27 (twenty-one years ago)

Voor een vergelijking tussen Joy Division en New Order vind ik de muziek, ondanks de talloze overeenkomsten, toch te ver uit elkaar liggen. Ik vind het hetzelfde als bijvoorbeeld Rolling Stones voor en na Brian Jones, en Nirvana en Foo Fighters. Een betere vergelijking vind ik: tussen Joy Division, New Order en bands die erop lijken.

André (Andre Rozendaal), Thursday, 31 March 2005 16:01 (twenty-one years ago)

x-post: zeker na New Orders 'Movement'

André (Andre Rozendaal), Thursday, 31 March 2005 16:02 (twenty-one years ago)

>Na pak'm beet 4 platen was die stem waarschijnlijk net zo irritant geweest als Bono.

Dit is, wat mij betreft, een veel voorkomend euvel!. Bands/artiesten die op zich qua muziek prima te pruimen zijn maar de zang gaat mij op een gegeven moment altijd dermate irriteren dat ik niet weet hoe snel ik mij richting mijn "platenspeler" moet spoeden om hardhandig de boel uit te zetten.

Even een paar namen (random play):

*Smashing pumpkins
*Neil Young
*U2
*Pearl Jam
*Beastie Boys (vooral de rap nummers)

fc harnas (harnas), Monday, 4 April 2005 07:49 (twenty-one years ago)

Wat fc harnas zegt, plus:
*Radiohead
*Lou Reed
*Beefheart
*J. Mascis/Dinosaur jr (ik hou het om die reden bij Bug en Bug alleen)
*Beatles en dan vooral Lennon + Lennon solo. (of moet ik nu bij Wilders in de kazerne gaan wonen?)

central scrutinizer (central), Monday, 4 April 2005 08:00 (twenty-one years ago)

Oh en vergeet ons eigen Daryll-Ann niet.

central scrutinizer (central), Monday, 4 April 2005 08:01 (twenty-one years ago)

Dinosaur jr is inderdaad tenenkrommend na verloop van tijd...krijg altijd zin om J met zijn kop onder de koude kraan te gaan zetten :)

fc harnas (harnas), Monday, 4 April 2005 08:21 (twenty-one years ago)

Ik vind het bijna altijd irritant als iemand door de muziek heen gaat zingen. Kop dicht, ik probeer te luisteren! ;-)

marieke (marieke), Monday, 4 April 2005 08:29 (twenty-one years ago)

O ja zonder de HAPPY MONDAYS

fc harnas (harnas), Monday, 4 April 2005 08:42 (twenty-one years ago)

is mijn lijstje niet kompleet..gggrrmbblpiep

fc harnas (harnas), Monday, 4 April 2005 08:43 (twenty-one years ago)

Dat vind ik nou juist net het leuke van Happy Mondays. Plus het zwaar onderschatte gitaarspel van Mark Day. Bovendien zingt Shaun op hun eerste plaat het allerslechtst, waarna het steeds minder slecht wordt. Er gaan geruchten dat er een nieuwe plaat zit aan te komen, dus zoek dekking!

André (Andre Rozendaal), Monday, 4 April 2005 11:19 (twenty-one years ago)

Oh jee, wellicht zingt ie nu bijna zuiver.

Koens (Koens), Monday, 4 April 2005 11:57 (twenty-one years ago)

Maarmaar You're Living All Over Me is veel beter dan Bug.

Anyway, by Smashing Shiteskins was het toch dat Corgan in den beginne een mooie stem had en na mate zij ego vliegdekschipproporties aannam er een hele vervelende/verveelde sneer in kwam te zitten? Brrr...verschrikkelijk

Omar (Omar), Monday, 4 April 2005 14:44 (twenty-one years ago)

Precies. En daarom mag alleen Gish nog wel eens een rondje in de speler draaien.

Andre Kuijpers (Andre Kuijpers), Monday, 4 April 2005 16:38 (twenty-one years ago)

Aangaande Dino: "Whatever is cool with me" draai ik nog wel es zonder "fuck ups"..maar zojuist heb ik, in de auto, bedacht dat PRIMUS wel "de beker heeft" (tenminste naar mijn bescheiden mening bla bla)

fc harnas (harnas), Tuesday, 5 April 2005 05:43 (twenty-one years ago)

oei primus ja. ik was vroeger hartstikke fan, heb alles tot en met tales from the punchbowl. nu kan ik alleen frizzle fry en wat losse nummers hier en daar luisteren zonder me af te vragen waarom ik dit ook weer leuk vond.

bas (bas), Tuesday, 5 April 2005 06:05 (twenty-one years ago)


You must be logged in to post. Please either login here, or if you are not registered, you may register here.