― Els (Aurora), Wednesday, 25 May 2005 06:09 (twenty-one years ago)
― Ludo (Ludo), Wednesday, 25 May 2005 06:19 (twenty-one years ago)
Ananda Shankar Melodies from IndiaAls Brein nu aanbieders van 600 files al grootaanbieders noemt en ik dus ook in aanmerking kom lurven pakt dan mogen ze mij eerst eens vertellen waarom deze hemelse schoonheid niet gewoon leverbaar is. Ik zou het grif kopen.
A Naifa Canções SubterrâneasFado is mij vaak iets te theatraal/dramatisch, maar dit is prachtig. Een update op het stokoude genre waar de Portugese gitaar gelukkig is gebleven maar voorzien is van elektronische snufjes een prettig zingende dame.
― Martijn Busink (twIXta), Wednesday, 25 May 2005 06:33 (twenty-one years ago)
― Martijn Busink (twIXta), Wednesday, 25 May 2005 06:35 (twenty-one years ago)
― Jan Willem Broek (Jan Willem Broek), Wednesday, 25 May 2005 06:49 (twenty-one years ago)
― Andre Kuijpers (Andre Kuijpers), Wednesday, 25 May 2005 07:04 (twenty-one years ago)
― Martijn Busink (twIXta), Wednesday, 25 May 2005 07:09 (twenty-one years ago)
― Andre Kuijpers (Andre Kuijpers), Wednesday, 25 May 2005 07:27 (twenty-one years ago)
― Jan Willem Broek (Jan Willem Broek), Wednesday, 25 May 2005 07:41 (twenty-one years ago)
― Andre Kuijpers (Andre Kuijpers), Wednesday, 25 May 2005 07:54 (twenty-one years ago)
― Jan Willem Broek (Jan Willem Broek), Wednesday, 25 May 2005 07:55 (twenty-one years ago)
― Hotel Lives (Hotel Lives), Wednesday, 25 May 2005 07:59 (twenty-one years ago)
― Andre Kuijpers (Andre Kuijpers), Wednesday, 25 May 2005 08:37 (twenty-one years ago)
― Bas van Duren (BvD), Wednesday, 25 May 2005 08:43 (twenty-one years ago)
Moet zeggen dat ik in dit geval ook strenger ben als Pavement-verslaafde. Maar ik vind het gefreak op deze plaat niet interessant, alleen bij opener 'Pencil Rot' krijg ik al zo'n Belgisch we-moeten-gek-zijn idee, terwijl dat de muziek in de weg staat. Alles wat ik hoor (jaja, 2e luisterbeurt is geweest) heeft hij eerder al veel beter gedaan.
― Norbert Pek (Norbert Pek), Wednesday, 25 May 2005 09:34 (twenty-one years ago)
Wel erg goed.. Mama's in the kitchen with onions!
― Ludo (Ludo), Wednesday, 25 May 2005 09:48 (twenty-one years ago)
― Ludo (Ludo), Wednesday, 25 May 2005 09:49 (twenty-one years ago)
― Jan (Jan), Wednesday, 25 May 2005 09:59 (twenty-one years ago)
― Jan Willem Broek (Jan Willem Broek), Wednesday, 25 May 2005 10:10 (twenty-one years ago)
ah weer een mysterie opgelost.
― Ludo (Ludo), Wednesday, 25 May 2005 11:00 (twenty-one years ago)
― Michel van Westerloo (Michel van Westerloo), Wednesday, 25 May 2005 11:52 (twenty-one years ago)
― André (Andre Rozendaal), Wednesday, 25 May 2005 12:11 (twenty-one years ago)
Tip voor de fans, in de Spin van juni bespreekt El Malko de platen die zijn leven veranderde. Voor toelichting kijkt op pagina 28 van dit fijne Amerikaanse magazine. Namen en rugnummers: Red Kross - Born Innocent (1981) My Bloody Valentine - Isnt Anything (1988) Morgen - Morgen (1969) Mad River - Paradise Bar & Grill (1969) Zephyr - Sunset Ride (1972) Azitis - Help (1970) The Fall - Grotesque (1980) Status Quo - Dog of Two Head (1971) Desperate Bicycles - Remorse Code (1979)
― Guuz H (Guuz H), Wednesday, 25 May 2005 12:32 (twenty-one years ago)
― ronnie b (ronnie b), Wednesday, 25 May 2005 15:33 (twenty-one years ago)
― andre schaminee (andre), Wednesday, 25 May 2005 16:38 (twenty-one years ago)
― Der Arnold (Lester Bangs), Friday, 27 May 2005 02:46 (twenty-one years ago)
zeer helder geluid, mooie stijlvolle productie. niet erg origineel meer maar toch beter dan wat je tegenwoordig meestal vindt.
― XG7.-XG7.-XG7.-XG7.-XG7 (smashingjj), Friday, 27 May 2005 17:02 (twenty-one years ago)
za: Scout Niblett - Kidnapped by Neptunezo: Sleater-Kinney - The Woods
― Storm (Storm), Monday, 30 May 2005 05:55 (twenty-one years ago)
― Maurice (Maurice), Monday, 30 May 2005 08:11 (twenty-one years ago)
1. Maximo Park - live @ Primavera Sound - 102. OutHUD - live @ Primavera Sound - 103. The Arcade Fire - live @ Primavera Sound - 104. Iggy & The Stooges - live @ Primavera Sound - 105. The Futureheads - Live @ Primavera Sound - 9,56. Les Georges Leningrad - live @ Primavera Sound - 9,57. Dogs Die In Hot Cars - live @ Primavera Sound - 98. Sondre Lerche - live @ Primavera Sound - 99. Mercury Rev - live @ Primavera Sound - 8,510. Broken Social Scene - live @ Primavera Sound - 811. New Order - live @ Primavera Sound - 812. Art Brut - live @ Primavera Sound - 813. Sonic Youth - live @ Primavera Sound - 7,514. Brigitte Fontaine - Live @ Primavera Sound - 7,515. The Czars - live @ Primavera Sound - 7
Het festival-terrein (Forum-gebied in Barcelona) - 10De sfeer/bezoekers - 9,5Het geluid - 9De catering - 8,5Indeling programma - 8,5De faciliteiten - 9,5De prijzen - 9
(Ik zag er nog een stuk of twintig... En ja, we misten Echo & The Bunnymen omdat die in het Auditorium speelden waar maar drieduizend van de 17 duizend bezoekers die dag naar binnenkonden.)
― Ondergetekende (Ondergetekende), Monday, 30 May 2005 10:02 (twenty-one years ago)
Vertel, vertel!
― Nicole (StarShine), Monday, 30 May 2005 10:10 (twenty-one years ago)
― Andre Kuijpers (Andre Kuijpers), Monday, 30 May 2005 10:20 (twenty-one years ago)
Half vier 's nachts op de derde dag. Anderhalf uur nadat het uberenergieke OutHUD dezelfde tent volledig uit haar dak had laten gaan (inclusief knallende champagne-flessen en toeschouwer die op het podium werd getrokken)
Enfin ENTER LES GEORGES LENINGRAD: Een man met alleen een slipje aan met daarop een doodshoofd (drummer), een dikke vrouw (?) met lelijke blauwe jurk en een man met electrische gitaar en volledig gehuld in een rood 'superman' pak met daarop de letters 'SUPER ERO'.
Knetterharde punkelectro. Totale gekte op het podium. Volledig onbegrijpelijke acts tussen de nummers. Zang tamelijk vals. Ontvlambaar publiek reageert met wild gedans vanaf het moment dat ze het nummer Superduppah inzetten. Laatste energie en zweetdruppels. Op het eind van de set dansen een matroos en nog wat verklede mensen - waarvan 1 met een gezicht vol met iets wits - het podium op, om water en een of ander wit spul het springende publiek in te smijten. Eentje gaat de voorste rij langs. Na ontvangst hiervan blijkt het witte spul slagroom te zijn. Het is in ieder geval iets met suiker. Een meisje uit het publiek likt gezicht van een van de bandleden af. Les George Leningrad loopt uit en moet onder gejoel door een strenge vrouw van de organisatie van het podium worden afgeholpen.
(Weinig tijd om bij te komen want we gingen nog even door naar een ander podium waar de zangeres van The Go! Team haar ultrasnelle fitness oefeningen stond te doen. Hehehe.)
― Ondergetekende (Ondergetekende), Monday, 30 May 2005 10:26 (twenty-one years ago)
― Nicole (StarShine), Monday, 30 May 2005 10:37 (twenty-one years ago)
The Czars speelden wel heel erg vroeg. Om kwart over vijf 's middags in het Auditorium. Maar dat was eigenlijk wel fijn want het is rustige muziek. Dit alles in een kollosaal architectonisch fraai concertgebouw met capaciteit van drieduizend mensen. Er waren er op dat moment zeker tweeduizend. Heerlijke schone toiletten, comfortabele stoelen. (Hoe raar het ook klinkt maar dat ding staat daar op een enorm festivalterrein.)
The Czars hadden wat geluidsproblemen bij de eerste nummers. De soundcheck duurde te lang. Uitgebreide verontschuldigingen in het Spaans. (Om kwart over zes stond de volgende al gepland). Pas bij het derde nummer Paint the Moon kwamen ze goed op gang. Prachtige stem heeft die zanger, vooral bij lange uithalen, alleen wel erg weinig uitstraling (baseballpet op ander het toetsenbord). De melodische gitaar erg sterk bij tijden. Fraaie lichteffecten op de achtergrond daar in het Auditorium. Concert vloog voorbij. Fijn, rustig begin van de derde festivaldag.
― Ondergetekende (Ondergetekende), Monday, 30 May 2005 10:38 (twenty-one years ago)
De eerste berichten over de nieuwe bezetting waren niet echt positief. Saai, ongeïnspireerd.
Overignens is Paint the Moon natuurlijk een moderne klassieker.
― Andre Kuijpers (Andre Kuijpers), Monday, 30 May 2005 10:52 (twenty-one years ago)
Trouwens: ik vergat een sympathiek Zweeds bandje te noemen dat op het kleinste van de zes podia optrad, die voor de platenbeurs. The Acid House Kings. Met overvrolijke springerige zangeres. Verdienden ook wel een 7,5.
― Ondergetekende (Ondergetekende), Monday, 30 May 2005 11:13 (twenty-one years ago)
― Ondergetekende (Ondergetekende), Thursday, 2 June 2005 14:24 (twenty-one years ago)
Ja, daar was ik eigenlijk wel benieuwd naar: komt dat een beetje uit de verf op zo'n redelijk groot festival? Vind het zelf meer een cassettebandjesband of, als het dan per se live moet, niet in iets dat groter dan een slaapkamer is.
― Martijn Grooten (martijng), Thursday, 2 June 2005 15:03 (twenty-one years ago)
― Ondergetekende (Ondergetekende), Thursday, 2 June 2005 21:35 (twenty-one years ago)
― Ondergetekende (Ondergetekende), Thursday, 2 June 2005 21:48 (twenty-one years ago)
― Nicole (StarShine), Friday, 3 June 2005 14:13 (twenty-one years ago)