Wie kan er zich wel iets bij voorstellen of kent iemand die niet van muziek houdt?
― arnout (arnout), Saturday, 18 June 2005 11:58 (twenty-one years ago)
― Koens (Koens), Saturday, 18 June 2005 12:10 (twenty-one years ago)
― Ludo (Ludo), Saturday, 18 June 2005 12:56 (twenty-one years ago)
Mijn vriend was totaal uit het lood geslagen. Hij dacht (net als ik overigens) dat de vraag hoort te zijn: van WELKE muziek hou je, niet OF je van muziek houdt.
― Dwars (dwars), Saturday, 18 June 2005 13:04 (twenty-one years ago)
lolleuke site
― arnout (arnout), Saturday, 18 June 2005 13:52 (twenty-one years ago)
Je hebt ook training nodig om bepaalde dingen in muziek te horen. Het is aangetoond dat in muziek getrainde mensen de grondtoon horen bij het horen van de daarbij horende boventonen, zonder dat die wordt aangeboden. Er is dus wel hoop voor de muziekhater, als deze maar even door de zure appel heen wil bijten. Maar waarom zouden ze, ze weten niet wat ze missen.
― Harry B. (Harry B.), Saturday, 18 June 2005 13:57 (twenty-one years ago)
― jeroen (jeroen), Saturday, 18 June 2005 15:36 (twenty-one years ago)
Puur als consument luister ik vooral naar specifieke nummers, amper naar hele cd's. Ben'k gewoon te onrustig voor. Maar dat kan ook een dj-afwijking zijn natuurlijk.
― Der Arnold (Lester Bangs), Saturday, 18 June 2005 15:40 (twenty-one years ago)
― Ariën Rasmijn (Ariën), Saturday, 18 June 2005 16:16 (twenty-one years ago)
― Koens (Koens), Saturday, 18 June 2005 16:45 (twenty-one years ago)
maar niemand die echt NIETS luistert.
― Jon V (Jon V), Saturday, 18 June 2005 17:42 (twenty-one years ago)
― Nicole (StarShine), Saturday, 18 June 2005 17:54 (twenty-one years ago)
― Koens (Koens), Saturday, 18 June 2005 19:02 (twenty-one years ago)
Historisch moment: ik ben het met Koens eens! :O ;)
Dat overal muziek aanstaat is zeer vervelend, voornamelijk omdat 99% kutmuziek is. Dat maakt het echter weer vrij makkelijk om het los te koppelen van mijn eigen muziekbeleving, dus waar zeur ik over? :)
― Martijn Busink (twIXta), Saturday, 18 June 2005 19:25 (twenty-one years ago)
dramatisch. stop ermee
― Rizz (Rizz), Sunday, 19 June 2005 10:26 (twenty-one years ago)
― Der Arnold (Lester Bangs), Sunday, 19 June 2005 12:43 (twenty-one years ago)
― Koens (not very good at being funny either) (Koens), Sunday, 19 June 2005 13:44 (twenty-one years ago)
Nee, dat is niet te vergelijken. Als muzikant luister je voornamelijk niet graag naar je eigen ding omdat je op een gegeven moment alleen de fouten nog hoort en zit te denken:"dat had ik liever anders gedaan..."Maar wel typisch voor een DJ om te denken dat het hetzelfde is.Het enige wat te vergelijken is, is op een podium staan en een goede set samen te stellen. Maar muziek schrijven en opnemen is toch echt heel iets anders dan een compilatietje in elkaar draaien.
― Andre Kuijpers (Andre Kuijpers), Sunday, 19 June 2005 17:55 (twenty-one years ago)
― Rizz (Rizz), Sunday, 19 June 2005 18:12 (twenty-one years ago)
― Andre Kuijpers (Andre Kuijpers), Sunday, 19 June 2005 18:16 (twenty-one years ago)
― Martijn Busink (twIXta), Sunday, 19 June 2005 18:41 (twenty-one years ago)
― Koens (not very good at being funny either) (Koens), Sunday, 19 June 2005 19:23 (twenty-one years ago)
'tje' zou een teken van neerbuigendheid kunnen zijn!
[mierenneukt verder]
― Rizz (Rizz), Sunday, 19 June 2005 20:08 (twenty-one years ago)
Is dat een theorie van jezelf? En/of heb je daar bewijzen voor? Of verwijzingen.
Je hebt ook training nodig om bepaalde dingen in muziek te horen.
Dat ken ik. Toen de Sint Evol, Coltrane, Beefheart, Strawinsky en Anthrax in de schoen legde was het ff doorbijten. Nu moeten het wel erg goeie ballads zijn om me te boeien.
― Mic B (Mic B), Sunday, 19 June 2005 20:22 (twenty-one years ago)
Is niet zo bedoeld.Ik hou bijvoorbeeld ook van liedjes...ow..shit, da's zeker weer wel rockistisch?
;-)
― Andre Kuijpers (Andre Kuijpers), Sunday, 19 June 2005 21:30 (twenty-one years ago)
iets anders, correct. simpeler? mwoh.
― GzZz (Gzz), Sunday, 19 June 2005 23:17 (twenty-one years ago)
― Ludo (Ludo), Monday, 20 June 2005 06:28 (twenty-one years ago)
― Hotel Lives (Hotel Lives), Monday, 20 June 2005 08:17 (twenty-one years ago)
― Ludo (Ludo), Monday, 20 June 2005 08:19 (twenty-one years ago)
― Martijn Busink (twIXta), Monday, 20 June 2005 10:10 (twenty-one years ago)
― willem (willem), Monday, 20 June 2005 10:29 (twenty-one years ago)
Verder is het wel iets waar men veel mee kan, denk ik.
― Hotel Lives (Hotel Lives), Monday, 20 June 2005 13:34 (twenty-one years ago)
― Koens (not very good at being funny either) (Koens), Monday, 20 June 2005 14:14 (twenty-one years ago)
Wat Arnold vertelt lijkt me ergens trouwens nog veel erger. Bezig zijn met muziek, maar niet omdat je plezier beleeft aan die muziek, maar omdat het een functie heeft in je bestaan.
― oratonastick (oratonastick), Monday, 20 June 2005 19:53 (twenty-one years ago)
― arnout (arnout), Monday, 20 June 2005 20:16 (twenty-one years ago)
Toch maar weer een vergelijking: Als je porno-acteur bent en vier uur lang bezig bent geweest met een en dezelfde scene, dan heb je ws. ook niet zo'n zin meer in sex met je vriendin als je thuis komt na een dag ' hard werken '. Zoiets.
― Der Arnold (Lester Bangs), Monday, 20 June 2005 23:56 (twenty-one years ago)
― Martijn Busink (twIXta), Tuesday, 21 June 2005 06:24 (twenty-one years ago)
Zoals die pornoacteur ook, eh, acteert.
― Martijn Busink (twIXta), Tuesday, 21 June 2005 06:32 (twenty-one years ago)
― Martijn Busink (twIXta), Tuesday, 21 June 2005 06:33 (twenty-one years ago)
Ach, als ze thuis achter de geraniums zit terwijl jij Sin City: Uncensored of Bootyman Begins aan het opnemen bent, dan is het toch al een buitengewoon tolerant type.
― Martijn ter Haar (wmterhaar), Tuesday, 21 June 2005 06:47 (twenty-one years ago)
― John Prop (John Prop), Tuesday, 21 June 2005 06:57 (twenty-one years ago)
― Der Arnold (Lester Bangs), Tuesday, 21 June 2005 07:44 (twenty-one years ago)
― Martijn Busink (twIXta), Tuesday, 21 June 2005 07:55 (twenty-one years ago)
― John Prop (John Prop), Tuesday, 21 June 2005 10:47 (twenty-one years ago)
Zoals ik al zei: schrikbeeld. Zowel wat muziek betreft als sex.Met beiden zou ik nooit 'professioneel' werkzaam willen zijn, als dat het plezier van de liefhebberij wegneemt.
― Koens (not very good at being funny either) (Koens), Tuesday, 21 June 2005 12:15 (twenty-one years ago)
― Guuz H (Guuz H), Tuesday, 21 June 2005 13:12 (twenty-one years ago)
Qua sex: It won't work in mijn geval. Ik zou het zelf wel kunnen scheiden, maar het de ander ook moeten toestaan en dan toch te jaloers zijn. Ws. een typisch mannelijk standpunt.
― Der Arnold (Lester Bangs), Tuesday, 21 June 2005 15:45 (twenty-one years ago)
Daar zit ook niemand op te wachten.
― Martijn ter Haar (wmterhaar), Tuesday, 21 June 2005 20:43 (twenty-one years ago)
― Bas van Duren (BvD), Tuesday, 21 June 2005 23:05 (twenty-one years ago)
― André (Andre Rozendaal), Tuesday, 28 June 2005 08:54 (twenty years ago)
― jeroen (jeroen), Tuesday, 28 June 2005 09:37 (twenty years ago)
― central scrutinizer (central), Tuesday, 28 June 2005 10:08 (twenty years ago)
Ach ik zou ook niet direct mee loten geloof ik, want ik had ten tijde van megahit Yellow al ruimschoots voldoende van Coldplay gehoord...
― Hielke (Hielke), Tuesday, 28 June 2005 10:12 (twenty years ago)