― joost heijthuijsen (joosth), Saturday, 30 July 2005 16:15 (twenty years ago)
― Rick Buur (rick buur), Saturday, 30 July 2005 16:31 (twenty years ago)
Elk weekend gaan wij via Harderwijk met de NS in richting ZwolleEn dan kruisen wij de IJssel na de Treisberg in de buurt van OldeneelVanaf daar zien wij hem staan, de Peperbus, die fraaie laat-gotieke bolleDaar hep ie Zwolle en mijn hart begint te juichen in mijn dikke Haagse keel
― Rick Buur (rick buur), Saturday, 30 July 2005 16:36 (twenty years ago)
M'n neef zei: "Jij vuile pleurispoot,wie neukt met IJsblok, die gaat dood."
Hij begon haar te ontkleden, trok zijn broek naar beneden,en ramde zijn enorme lul in haar schede.
― Rick Buur (rick buur), Saturday, 30 July 2005 16:39 (twenty years ago)
― joost heijthuijsen (joosth), Saturday, 30 July 2005 16:53 (twenty years ago)
Ik vond het fijnIn Amerika te zijnAlles was zo big en highEn ik dacht amaai amaai
Ik spring uit een vliegmachineAlleen maar om jou te zien
― joost heijthuijsen (joosth), Saturday, 30 July 2005 17:04 (twenty years ago)
dacht altijd dat het 'drs. p-achtige' was
― (jg) ((jg)), Saturday, 30 July 2005 17:07 (twenty years ago)
Dat dacht ik ook, sterker nog dat is het volgens mij ook gewoon. Want wie de neuk zou Dokter Van De Spé zijn, de vader van Lori of zo?
Hoewel ik Extince hogelijk waardeer vrees ik dat ie niet door Heinz Polzer's keuring zou komen. Die is nogal op vorm.
― Martijn Busink (twIXta), Saturday, 30 July 2005 17:10 (twenty years ago)
― Rick Buur (rick buur), Saturday, 30 July 2005 17:44 (twenty years ago)
http://home.tiscali.nl/rubll/Represailles/lof.mp3
― monopoli (monopoli), Saturday, 30 July 2005 17:50 (twenty years ago)
― Martijn Busink (twIXta), Saturday, 30 July 2005 18:35 (twenty years ago)
― KoenS (Koens), Saturday, 30 July 2005 18:48 (twenty years ago)
Dat vind ik eerder een pleonasme dan bizar ;)
― Martijn ter Haar (wmterhaar), Saturday, 30 July 2005 18:53 (twenty years ago)
― Jaap (Jaap), Saturday, 30 July 2005 23:27 (twenty years ago)
― Hotel Lives (Hotel Lives), Sunday, 31 July 2005 09:27 (twenty years ago)
De fret graaft door 't kippegaasdoor oud papier en jonge kaaszijn tanden knagen met grote haastdat is voor de hygiene
dan krabt de fret zich op zijn kopverdorie, is alles nu al opde vacht nog maar even in het sopen dan in de quarantaine
De gems klautert door berg en dalmaar 't is te glad en hij komt ten val hij vervloekt zijn leven, spuwt zijn galen begint te chagerijnen
boven de boomgrens is de lucht te ijlde hellingen doorgaans veel te stijlstraks ga ik natuurlijk voor de bijlen krijg ik weer migraine
― Rick Buur (rick buur), Sunday, 31 July 2005 09:30 (twenty years ago)
(Marijke Boon)
― StanM (StanM), Sunday, 31 July 2005 11:01 (twenty years ago)
Hoger dan de hoogste bergenDieper dan de diepste zeeHelder als een sterEn ook net zo verAl mijn liefde breng ik voor je meeSoms schijnt de zonDan weer de regenToch zal er liefde zijnZorgen die worden kleinIk blijf je trouwTrouw voor het leven'k wil alles gevenIk hou van jou
La la la la lalaLa la la la lalaLa la la la lala
(Rozen geef ik jou Maria - Jacques Herb)
― AlexvdH (AlexvdH), Monday, 1 August 2005 10:43 (twenty years ago)
refrein:Rode rozen, door mij gekozenVoor de schat waar ik zoveel van houRode rozen, door mij gekozenVoor jouw liefde en je trouwHeel je leven aan mij gegevenEn aan heel de kinderschaarDaarom krijg je rode rozenEen rode roos voor elk jaar
De roos van m'n leven was jij steeds, m'n schatIk heb ze geplukt in de jarenMaar een roos met een doorntje kwam ook op ons dakMaar dat zullen wij samen bewarenWij deelden steeds samen in lief en in leedLaat ons nu samen verpozenIk ben heel alleen naar een winkel gegaanIk kocht daar voor jou deze rozen
refrein
Heel je leven aan mij gegevenEn aan heel de kinderschaarDaarom krijg je rode rozenEen rode roos voor elk jaarEen rode roos voor elk jaar
(Rode Rozen - Jantje Koopmans)
― Andre Kuijpers (Andre Kuijpers), Monday, 1 August 2005 11:20 (twenty years ago)
― Martijn Busink (twIXta), Monday, 1 August 2005 11:33 (twenty years ago)
Als je staat te dansen word je altijd wel wat losserEn dat is zoals u weet een natuurwetZeven maten dansenEn dan denken "komt het door dat elastiekje dat ik toch nog op het uur let"Toch nog
De wetten van het denken zijn structurenDe wetten van het dansen ookDe wetten van het denken zijn structurenDie van het dansen ook
Negen maten dansenEn dan denken "als ik nu eens met een lucifer zou prikken in haar billen'Roept ze dan hard auw of vind ze dat gewoon heel flauwOf zou ze, wat genant zou zijn, beginnen gillen
Als ik nu eens met haar lipstick't Allermooiste plekje in haar nekje met een kruisje aan zou duidenZou ik imponeren door een vis te imiterenOf een trekvogel op weg naar 't warme zuiden
Dertien maten dansenEn dan denken "als ik nu eens op dat mooie rose oortje knabbel"Zou ze't apprecieren dan wel interpreterenAls een aanloopje tot sexueel gegrabbel
(De 3 Hermannen)
― Frank (Frank), Monday, 1 August 2005 11:47 (twenty years ago)
In het geval van Lof is u bettelfielt is trouwens de hele tekst briljant.
― monopoli (monopoli), Monday, 1 August 2005 11:52 (twenty years ago)
― monopoli (monopoli), Monday, 1 August 2005 11:53 (twenty years ago)
Tussen besneeuwde toppen en in dalenHoort men onmiskenbaar kakenmalenHet is de Gems die daar zo kauwtOp het voer waar hij van houdtVan alle dieren is hij mij het dierstStoor hem niet, hij eet zijn gierst
***
De Donderdagman - Jef Elbers
Ik ben de donderdagmanEn alle dagen van de weekBehalve donderdag danVoel ik mij zo ontzettendVoel ik mij zo ontzettendVoel ik mij zo ontzettendWeek
André Hazes - Eenzame Kerst
(...)ik stal voor ons gezinmaar dat had toch geen zin(...)
Toch een paar schijnbare schijnrijmpjes, me dunkt
― ReneVanE (renevane), Monday, 1 August 2005 12:44 (twenty years ago)
(...)ik vroeg drink je mee, dat vond jij okétoen je proostend naar me keek werd ik zo week(...)
Koning van de schijnrijm blijft natuurlijk Heinz Polzer:
(...)Zij vond aan de bosrand een onbewoond huisEn voelde al aanstonds: hier is het niet pluisZe waagde een blik door het raam en wat bleek:Daar lag het skelet van een al jaren vermisteHandelsreiziger in toiletartikelenDie in zijn jeugd een keer had gelogeerd bij zijn oom en tante in BordeauxEn daar hadden ze bijna precies dezelfde lampekap alsIn een cafeetje in Sneek(...)
― jeroen (jeroen), Monday, 1 August 2005 13:10 (twenty years ago)
Er is vruchtensla en tomatenslaVolkssla en aristocratenslaAardappelsla en huzarenslaKaassla en rottende-blarenslaPottensla en kartonnetjesslaEn kantinemaaltijdbonnetjesslaEn de slavische dans die ik gadeslaDit is een woordspeling, ha ha haDe slaaaaaa
;-)
― jeroen (jeroen), Monday, 1 August 2005 13:12 (twenty years ago)
― jeroen (jeroen), Monday, 1 August 2005 13:26 (twenty years ago)
Nou-en-offie en koffieHee Peet nokken en 10 minuten later liep ik vrolijk op m'n sokken
― Michel (Michel), Monday, 1 August 2005 14:43 (twenty years ago)
― Martijn Busink (twIXta), Monday, 1 August 2005 15:38 (twenty years ago)
En JuinWorden alle Fransen bruin
In decemberEten ze nog camember
― Martijn Busink (twIXta), Monday, 1 August 2005 15:40 (twenty years ago)
Is het gewoon slecht rijm ? (Het klinkt wel een beetje rijmachtig maar het klopt eigenlijk niet) zoals in:
"ik vroeg drink je mee, dat vond jij okétoen je proostend naar me keek werd ik zo week"
Gaat het om rijmparen die leuk gevonden zijn (ook al kloppen ze rijmtechnisch niet helemaal) ?:
"Religies laten rijmen op vlieggies"
Of woorden die geschreven wel lijken te rijmen maar uitgesproken niet ?:
"En JuinWorden alle Fransen bruin
In decemberEten ze nog camember"
Enne...laat Heinz Polzer maar niet horen dat jij hem de koning van de schijnrijm vind Jeroen, hij zou zwaar beledigd zijn. Hij is nogal streng in de leer wat rijm betreft. In het voorbeeld dat je geeft zit trouwens alleen maar heel gewone ordinaire rijm (huis/pluis bleek/Sneek)
― monopoli (monopoli), Monday, 1 August 2005 15:59 (twenty years ago)
― jeroen (jeroen), Monday, 1 August 2005 19:19 (twenty years ago)
― joost heijthuijsen (joosth), Monday, 1 August 2005 20:29 (twenty years ago)
― Jim Pacobs (Jim Pacobs), Tuesday, 2 August 2005 06:48 (twenty years ago)
Eigenlijk is dat geen schijnrijm, maar oogrijm, maar toch.
― central scrutinizer (central), Tuesday, 2 August 2005 06:59 (twenty years ago)
― central scrutinizer (central), Tuesday, 2 August 2005 07:02 (twenty years ago)
― Andre Kuijpers (Andre Kuijpers), Tuesday, 2 August 2005 07:15 (twenty years ago)
Oeoeoeoeoe, Knightriderhad ik jouw auto en je geldja, dan was ik ook n heldOeoeoeoeoe, Knightridermaar mn auto die is roten de turbo is kapot
― Quint Kik (soulkik), Tuesday, 2 August 2005 07:52 (twenty years ago)
― Quint Kik (soulkik), Tuesday, 2 August 2005 07:53 (twenty years ago)
(Van dezelfde componist als 'de sauzen van Calveee-heee' en 'Boeboe, bla, bla, wij maken domo-vla. Geweldige vent!)
― central scrutinizer (central), Wednesday, 3 August 2005 08:44 (twenty years ago)
― Koen ter Heegde (Koen ter Heegde), Wednesday, 3 August 2005 12:59 (twenty years ago)
Weet ik wel meteen hoe je het uitspreekt (voor de niet-kenners: Bram Ladage heeft een patatimperium hier in Rotterdam e.o. Er is 'ladaasje' en een 'ladasj' school. Eerstgenoemden hebben blijkbaar gelijk.)
― Martijn ter Haar (wmterhaar), Wednesday, 3 August 2005 13:02 (twenty years ago)
Uit dezelfde school (van Ivo de Wijs): Man wat moet ik schipperenbij het bouwen van mijn kippperenmen ziet mij sterk vermagerenbij al dat achternageren
Nog een apart geval waarbij de inhoud niet pertinent fout is maar, vanwege de rijmdwang, niet meer logisch is: Hij is een transsexueelja hij werkt in een bordeeltussen negen en vijfis hij een omgebouwd wijf.(ZIJ lijkt me eerder een omgebouwde vent, maar dat rijmt niet)
― Rick Buur (rick buur), Wednesday, 3 August 2005 17:24 (twenty years ago)
Nog maar wat P.Kops dan:
meisje meisje meisjeje hoeft niet zo te krijsen
ik spring van daar naar hier want ik kan allesen niemand hoeft iemand uit te komen leggen wie er aan de bal is
― KoenS (Koens), Wednesday, 3 August 2005 17:37 (twenty years ago)