Wat vinden we van de nieuwe (gelekte) Strokes-single?

Message Bookmarked
Bookmark Removed
http://s39.yousendit.com/d.aspx?id=1UPGRX0Q0Z7VI1SBNE5PBGIJE7

Norbert Pek (Norbert Pek), Thursday, 22 September 2005 07:57 (twenty years ago)

Op het eerste gehoor: zeker niet rot, maar wel erg veel U2.

central scrutinizer (central), Thursday, 22 September 2005 08:09 (twenty years ago)

Kweeniehoor. Beetje een glad soundje. Even gegoogled en ze hebben inderdaad een andere producer: http://www.vh1.com/news/articles/1507978/08192005/strokes.jhtml
Het klinkt alsof ze nu meer overdubs gebruiken (hoor ik daar een gedubbelde stem ?) en het opfokken van de gitaar en drums tot het punt waarop ze als syntheseizers en drummachines gaan klinken is (helaas) verdwenen. Het klinkt nu als een doorsnee Amerikaanse rockband. Het nummer pakt me ook nog niet echt (die riff waarmee het begint vind ik ook een beetje flauw)

monopoli (monopoli), Thursday, 22 September 2005 08:40 (twenty years ago)

b-kantje.

Il Duce (Koens), Thursday, 22 September 2005 08:49 (twenty years ago)

Fantastisch! Met voorsprong het beste Strokes nummer tot nu toe!

Voorhangscheurer M. (wmterhaar), Thursday, 22 September 2005 09:08 (twenty years ago)

Het begin doet me aan de Mission Impossible tune denken. Ik vind het wel een prima nummer!

Ionica (Ionica), Thursday, 22 September 2005 09:10 (twenty years ago)

Aanrader is in ieder geval om 'm een paar keer op te zetten, want ik vind 'm steeds beter worden. In ieder geval blij om te horen dat er wat verandering is opgetreden.

Norbert Pek (Norbert Pek), Thursday, 22 September 2005 09:10 (twenty years ago)

Oei oei oei Norbert, zomaar een auteursrechtelijk muziekbestand openbaar maken. Heb ik hier ook ooit eens gedaan, kreeg meteen een boos mailtje van een platenmaatschappijmeneer.

Over het nummer: bah, ik haat bands die zichzelf willen veranderen. Terug de garage in.

Johannes Keuning (Johannes), Thursday, 22 September 2005 09:11 (twenty years ago)

Ik heb de link van het ILM-forum geknipt/geplakt. Die zijn er ook al flink over aan 't discussieren.

Norbert Pek (Norbert Pek), Thursday, 22 September 2005 09:12 (twenty years ago)

deze basslijn kan meteen in de top 50 slechtste baslijnen van Stylus.
Inderdaad Mission Impossible.. James Bond.. Matig.
De break (of het b-gedeelte, whatever) (0.55, 2.10) is wel lekker.

Ludo (Ludo), Thursday, 22 September 2005 09:21 (twenty years ago)

Ghostbusters!

joost heijthuijsen (joosth), Thursday, 22 September 2005 09:39 (twenty years ago)

Het begin doet me aan de Mission Impossible tune denken.

Meer Peter Gunn theme. Bassist was altijd al het geheime wapen van The Strokes.

De break (of het b-gedeelte, whatever) (0.55, 2.10) is wel lekker.

Vind ik juist het minste gedeelte van het nummer.

Voorhangscheurer M. (wmterhaar), Thursday, 22 September 2005 09:47 (twenty years ago)

"Mwah" was mijn eerste reactie vannacht. Na een nachtje slapen klinkt de plaat al een stuk beter. Wel een beetje glad geproduceerd helaas.

Joost Jan (Joost Jan), Thursday, 22 September 2005 09:48 (twenty years ago)

Ik denk dat het verschil qua geluid vooral te danken is aan Casablancas die meer voorop in de mix klinkt en opeens stukken expressiever is gaan zingen. Verder klinkt het inderdaad wat ruimtelijker, radiovriendelijker. Thema aan het einde is geweldig. Baslijn in de opening blijft ronduit kut. Uiteindelijk zijn ze een deel van hun superpowers kwijt, wat mij betreft. De messcherpe overgangen zijn er nog, maar dat schmutzige is eraf.

Ariën Rasmijn (Ariën), Thursday, 22 September 2005 09:54 (twenty years ago)

Die 'Blues Brothers'-baslijn komt zo infantiel op me over, daar kan ik niet aan wennen. Het nummer komt wel op gang en eindigt best aardig, maar al met al vind ik het nothing shocking.

Gerard (Gerard), Thursday, 22 September 2005 10:03 (twenty years ago)

mail 'm aub: [email protected]

dank

bebisch (kepringele), Thursday, 22 September 2005 10:10 (twenty years ago)

Heel niet slecht! Beter dan die hele vorige plaat wat mij betreft.

Olaf K (Olaf K.), Thursday, 22 September 2005 10:44 (twenty years ago)

Baslijn in de opening blijft ronduit kut.

Duidelijk allemaal nooit Spyhunter gespeeld op de C-64.

Voorhangscheurer M. (wmterhaar), Thursday, 22 September 2005 10:48 (twenty years ago)

wordt hier niet opgewonden van, maar met mij en de strokes was t eigenlijk al n beetje over met die cars-revisted single van dat vorige album. Hoewel ik de cars ca. just what i needed heel genietbaar vind, was dit niet wat ik verwachte na knallers als modern age en hard to explain

NME had t ook al over een 'classic detective TW Show Tune Theme'. Nou, dan draai ik liever nog n keer mr. ruggeiro's bootleg mix van peter gunn en every breath you take up van de onlangs aangeschafte sopranos' soundtrack. gebruikt in de eerste episode vh derde seizoen, als de fbi een aflevering lang afluisterapparatuur in tony's kelder te installeren :)

Quint Kik (soulkik), Thursday, 22 September 2005 11:05 (twenty years ago)


Hij is na 3 dagen al wel een stuk beter dan ie eerst was. Die dubbele stem kan écht niet. Heel lelijke intro. Maar daarna zit er genoeg typisch-strokes en melodie in voor mij.

Jon V (Jon V), Thursday, 22 September 2005 11:41 (twenty years ago)

Die dubbele stem kan écht niet. Heel lelijke intro.

Noem je net twee van de sterkste punten van het nummer op. Je vergeet "why won't you come over here? WHY WON'T YOU COME OVER HERE?"-stukje. Daar zakt het even in, tot "you're so cold, you're so cold, you're so COOOLD" en dan die sterke gitaarsolo.

Voorhangscheurer M. (wmterhaar), Thursday, 22 September 2005 12:00 (twenty years ago)

@ Quint: die Sopranos aflevering is echt te gek!

Ik vind het wel een lekkere single. Casablancas stem is voor de verandering eens erg frontaal in de mix gezet en hij haalt inderdaad op een bepald moment een echte Bono-noot.

Marty Innerlogic (marty innerlogic), Thursday, 22 September 2005 13:20 (twenty years ago)

Wat is er in hemelsnaam U2 aan dit (aardige) plaaje?

Slowreader (Slowreader), Thursday, 22 September 2005 13:34 (twenty years ago)

Nou weet ik nagenoeg niks van U2, daar kan het ook aan liggen natuurlijk ...

Slowreader (Slowreader), Thursday, 22 September 2005 13:35 (twenty years ago)

Jij ook al?

Jim Pacobs (Jim Pacobs), Thursday, 22 September 2005 13:43 (twenty years ago)

Sorry, dat was niet eens een beetje grappig.

Jim Pacobs (Jim Pacobs), Thursday, 22 September 2005 13:43 (twenty years ago)

tot "you're so cold, you're so cold, you're so COOOLD"

sterkste punt en melodie van het nummer. eens?

Ik verheug me best op de nieuwe strokes, en niet minder door dit nummer.

Jon V (Jon V), Thursday, 22 September 2005 13:44 (twenty years ago)

U2: die uithaal bij you're so cOOOOOld en het bruggetje naar het refrein ook wel. Ik bedoel het niet negatief, maar ik had meteen die associatie.

central scrutinizer (central), Thursday, 22 September 2005 13:52 (twenty years ago)

Die bedoel ik dus ook.

Marty Innerlogic (marty innerlogic), Thursday, 22 September 2005 13:59 (twenty years ago)

U2: die uithaal bij you're so cOOOOOld en het bruggetje naar het refrein ook wel. Ik bedoel het niet negatief, maar ik had meteen die associatie.

Ah, ik hoor het inderdaad. Ik had een Soundgarden associatie trouwens.

Slowreader (Slowreader), Thursday, 22 September 2005 14:15 (twenty years ago)

Het is zo'n echte Andy Wallace mix, zo vet en subtiel als een slugger op de nieuwste dopingcocktail. Persoonlijk houd ik erg van dat geluid.

Voorhangscheurer M. (wmterhaar), Thursday, 22 September 2005 16:26 (twenty years ago)

Duidelijk allemaal nooit Spyhunter gespeeld op de C-64.

Klopt. Ben ook meer een MSX-man.

NME had t ook al over een 'classic detective TW Show Tune Theme'.

Nu nog een cheesy carchase door de straten van NYC in de clip van Roman Coppla en we geloven er allemaal weer in. Classic, weetjewel...

Ariën Rasmijn (Ariën), Friday, 23 September 2005 07:37 (twenty years ago)

Goh!

Het 'per ongeluk' lekken van deze single is trouwens een goede zet geweest wat mij betreft. In het begin is hij even wennen maar nu hoort 't toch bij de betere Strokes-nummers. Wordt Room on Fire dan toch gerevancheerd?

Norbert Pek (Norbert Pek), Monday, 3 October 2005 09:56 (twenty years ago)

Onherstelbaar verbeterd.
(maar nog steeds een b-kantje)

vinegar (Koens), Monday, 3 October 2005 10:37 (twenty years ago)

d'r slingert overigens nog een gelekt nummer van de nieuwe plaat over het internet, you only live once, en wel hier. (wellicht is die plaat al lang en breed in z'n geheel te soulseeken, in dat geval: mijn excuses voor de overbodigheid). stuk leuker, want niet zo'n rare riff of die akelige dubbele zang. wel langzamer dan het ouwe werk. beetje zoals dat 'soul'-nummer op hun tweede plaat, was toen ook al m'n favoriet.

(jg) ((jg)), Monday, 3 October 2005 10:45 (twenty years ago)

"You only live once" ook hier.

Stukken beter inderdaad.
Maar gewoon een goede melodie verzinnen is 'uit', geloof ik hè? Zie ook Franz F.

vinegar (Koens), Monday, 3 October 2005 10:54 (twenty years ago)

Beter? Het hangt eerder sterk tegen de saaiheid/traagheid van Room on Fire aan. Die drie minuten zijn bijna een lange zit. Aardig gitaarlijntje, dat is het enige positieve hieraan.

Norbert Pek (Norbert Pek), Monday, 3 October 2005 11:06 (twenty years ago)


Inmiddels is er nog een nummer gelekt:

http://s17.yousendit.com/d.aspx?id=05OOJQ65VMFOE16RHQFJWMYV2G

Jon V (Jon V), Monday, 3 October 2005 15:12 (twenty years ago)


Oh ik ben een beetje laat zie ik nu.

Jon V (Jon V), Monday, 3 October 2005 15:32 (twenty years ago)

two weeks pass...
thans vijf nummers gelekt en zelfs het art work is al te vinden!:

http://www.themodernage.org/

ik vraag me af of dit allemaal wel echt materiaal is voor het nieuwe album???

fedor bron (fedor), Sunday, 23 October 2005 10:36 (twenty years ago)


ik vraag me af of dit allemaal wel echt materiaal is voor het nieuwe album???

Ik ook. Het klinkt zo... niet gefocussed.

Jon V (Jon V), Sunday, 23 October 2005 11:02 (twenty years ago)


You must be logged in to post. Please either login here, or if you are not registered, you may register here.