Voor mij wel.
― Guuz H (Guuz H), Friday, 23 September 2005 08:00 (twenty years ago)
― Jan Willem Broek (Jan Willem Broek), Friday, 23 September 2005 08:10 (twenty years ago)
Maar... sinds juni precies één single gekocht (en die is nog niet eens binnen). En de drang om nieuwe dingen te kopen of horen is ook weer naar normale proporties gedaald. Dat wil ik graag zo houden.
― Martijn Grooten (martijng), Friday, 23 September 2005 08:14 (twenty years ago)
― marieke (marieke), Friday, 23 September 2005 08:14 (twenty years ago)
Zelf loop ik voortdurend met het gevoel rond te veel te missen, omdat ik het niet kan opbrengen zo excessief met muziek bezig te zijn.
― marieke (marieke), Friday, 23 September 2005 08:17 (twenty years ago)
Ik moet denken aan de thread over de nieuwe Strokes-single. De meeste hadden na één luisterbeurt hun oordeel klaar. Moet ook wel, want er is nog zoveel dat we moeten beluisteren.
Exact. Er is gewoon geen tijd om eens met dat nummer te gaan 'leven', eraan te wennen en het langzaamaan goed te gaan vinden.Want er staan nóg 40 recent gedownloade nummers klaar die ik pas 1 keer beluisterd heb, en die bij die eerste beluistering wél meteen leuk klonken.
― Il Duce (Koens), Friday, 23 September 2005 08:31 (twenty years ago)
― Guuz H (Guuz H), Friday, 23 September 2005 08:34 (twenty years ago)
Met cd's kan ik dat niet, daar ben ik te materialistisch voor denk ik.
― Il Duce (Koens), Friday, 23 September 2005 08:41 (twenty years ago)
― Ludo (Ludo), Friday, 23 September 2005 08:50 (twenty years ago)
― Martijn Grooten (martijng), Friday, 23 September 2005 08:55 (twenty years ago)
― Hiram (hiram), Friday, 23 September 2005 09:14 (twenty years ago)
― Hiram (hiram), Friday, 23 September 2005 09:16 (twenty years ago)
Er schijnen zelfs mensen te zijn die geen gratis platen meer willen. :)
― marc(drums) (marcdrums), Friday, 23 September 2005 09:16 (twenty years ago)
Wat mij zelf opviel: ik hoor ongetwijfeld veel meer muziek dan ooit tevoren, maar het aantal songs en albums dat me echt iets doet, waar ik wél meer naar wil luisteren, die in de beruchte jaarlijstjes terechtkomen, en die ik ook jaren later nog wel eens erbij pak, dat aantal is ongeveer hetzelfde gebleven. (Al krijgen die nummers/platen dus wel minder speeltijd)
marc(drums): sorry, alweer 25 Pitchfork flavours-of-the-month verder inmiddels.
― Il Duce (Koens), Friday, 23 September 2005 09:22 (twenty years ago)
Inderdaad. Daarnaast ben ik blijven downloaden (Soulseek en veel losse tracks op fluxblog en aanverwante sites). Nu ik weer wat meer tijd om handen heb doe ik het wat rustiger aan.
― Ariën Rasmijn (Ariën), Friday, 23 September 2005 09:27 (twenty years ago)
― marc(drums) (marcdrums), Friday, 23 September 2005 09:29 (twenty years ago)
Ik heb ook het geluk dat ik in een Brusselmans-achtig archief werkzaam ben waar ik de godganse dag mijn nieuwe aanwinsten door de iPod kan laten stromen (dat ik een bebrilde langharige drummer met Belgisch bloed ben, berust puur op toeval, denk ik...). Met zo'n 12 luisteruren per dag kom je een heel eind.
― Hiram (hiram), Friday, 23 September 2005 09:37 (twenty years ago)
― antihero (antihero), Friday, 23 September 2005 09:41 (twenty years ago)
― Hiram (hiram), Friday, 23 September 2005 10:02 (twenty years ago)
― Il Duce (Koens), Friday, 23 September 2005 10:03 (twenty years ago)
Het gebeurd inderdaad wel dat ik bepaalde bands wel heel snel beoordeel (en meestal zijn dit de hypes, zoals bloc party) omdat ik geen zin heb om 5 keer naar dat album te moeten luisteren.
― Jon V (Jon V), Friday, 23 September 2005 10:16 (twenty years ago)
― Ludo (Ludo), Friday, 23 September 2005 10:19 (twenty years ago)
― freakystyle (freakystyle), Friday, 23 September 2005 10:25 (twenty years ago)
― antihero (antihero), Friday, 23 September 2005 10:29 (twenty years ago)
― Bas van Duren (BvD), Friday, 23 September 2005 11:02 (twenty years ago)
― Maurice (Maurice), Friday, 23 September 2005 12:19 (twenty years ago)
Wow.. dat kan ik me nauwelijks voorstellen. Ik heb zo'n 45 gb met alleen maar muziek. Constant wisselend van inhoud, dat wel.
Allemaal legaal natuurlijk! ;-)
― Jon V (Jon V), Friday, 23 September 2005 14:39 (twenty years ago)
― Jeroenjugend (jeroen), Friday, 23 September 2005 16:47 (twenty years ago)
― ebisch (altcountrynl), Sunday, 25 September 2005 18:17 (twenty years ago)
― Il Duce (Koens), Sunday, 25 September 2005 18:38 (twenty years ago)
Ik heb een iPod van 60 Gb en die vind ik (te?) groot. Ik weet m'n god niet meer wat ik moet afspelen. Waar is die tijd dat ik de trein instapte met twee cassettebandjes en een Walkman? Om batterijen te sparen luisterde ik het hele bandje van kant A naar kant B. Door- en terugspoelen (skippen) was er niet bij.
@ Marc(drums)Okkervil River is Ekko was een aanfluiting. Animal op de drums. Hij kon al niet best drummen maar stoned is het nog véél moeilijker. "Something about Holland makes me forget how to play guitar" zij de de zanger/gitarist. Weer zo'n sukkel die niet met z'n poten van de cannabis af kan blijven en vervolgens een live optreden totaal verziekt. Na 5-6 nummer kon ik het niet meer aanzien/horen en ben vertrokken. Jammer..
― ronnie b (ronnie b), Monday, 26 September 2005 08:39 (twenty years ago)
― Rens (Drupglid), Tuesday, 27 September 2005 11:03 (twenty years ago)
Ouwe lul!
― Jeroenjugend (jeroen), Tuesday, 27 September 2005 16:28 (twenty years ago)
― Dwars (dwars), Tuesday, 27 September 2005 18:50 (twenty years ago)
In een korte tijd veel luisteren om proberen 'bij te blijven' (waarbij eigenlijk?!?)En dan zijn er altijd een paar plaatjes die opvallen, en die vragen eigenlijk om meer aandacht.Dus ga ik als een soort tegenreactie ('help, ik hou het niet meer bij!') rustig de tijd nemen om die plaatjes tot me te nemen.Zijn ze eenmaal goed ingezonken dan lees ik weer her en der (veel te veel) leuke tips en ga ik weer terug naar start.
― Andre Kuijpers (Andre Kuijpers), Wednesday, 28 September 2005 08:27 (twenty years ago)
― Mic B (Mic B), Wednesday, 28 September 2005 20:32 (twenty years ago)