Dylan op je tv

Message Bookmarked
Bookmark Removed
No direction home, de vier uur durende documentaire die Martin Scorsese maakte over de eerste jaren uit de carriere van Bob Dylan, wordt op de BBC 2 uitgezonden. Deel 1 op maandag 26-9, om 22.00 uur en deel 2 op dinsdag 27-9, ook om 22.00 uur.

Maurice (Maurice), Friday, 23 September 2005 12:28 (twenty years ago)

Toptip, thanx!

Hiram (hiram), Friday, 23 September 2005 12:42 (twenty years ago)

Inclusief het Judas-incident - op film, ditmaal!

Jeroenjugend (jeroen), Friday, 23 September 2005 14:07 (twenty years ago)

Net begonnen.

Stonehead (Stonehead), Monday, 26 September 2005 19:01 (twenty years ago)

Wat een machtige film! En wat kan Dylan openhartig vertellen.
Je krijgt het gevoel dat je terug gaat in de tijd. Rond de feestdagen worden ook door de NPS uitgezonden.

Maurice (Maurice), Tuesday, 27 September 2005 05:46 (twenty years ago)

Erg geslaagd, ja. Chronicles gaf iets meer persoonlijke inzicht, maar samen met No Direction Home krijg je tenminste een iets voller beeld van alles.

Ook leuk: Dylan lacht af en toe in het interview. En ook nog erg onwennig, bijna schuw zelfs.

Alex Tobin (Alex Tobin), Tuesday, 27 September 2005 06:25 (twenty years ago)

puur PR deze film
http://www.slate.com/id/2126752/?nav=mpp

snowman (snowman), Tuesday, 27 September 2005 14:39 (twenty years ago)

Zie ook de (laatste?... rare dag vandaag) bijdrage op Sporenburg.

Ik (tmf-generatie) vond het fascinerend. Terug naar de tijd dat volksmuziek nog groot was, piano's onbetaalbaar waren voor een artiest, de atoombom nog dreigde. Het wordt nu allemaal mooier voorgesteld.

Stonehead (Stonehead), Tuesday, 27 September 2005 14:55 (twenty years ago)

't Was ook wel mooi. Die concertbeelden van begin jaren zestig in Newport, man, als er ooit een stem door merg en been ging... En HOE verschrikkelijk blijft die Baez toch, gadverdamme. Moet het vanavond missen :(

Hiram (hiram), Tuesday, 27 September 2005 15:19 (twenty years ago)

En HOE verschrikkelijk blijft die Baez toch, gadverdamme

Ik probeer het mijn ouders ook af en toe uit te leggen - nader bepaald: wanneer die mallotige Woodstock-film weer eens langs komt, meestal op een Duitse zender. Maar ze snappen het niet, ze snappen het niet...

Jeroenjugend (jeroen), Tuesday, 27 September 2005 15:43 (twenty years ago)

Pr? Zeker! De film zal ook niemand bekeren, zo veel staat vast. Maar dan wel erg mooie pr voor Bobheads, dat wel.

Nu Atom Egoyan does Leonard Cohen, ajb.

Alex Tobin (Alex Tobin), Tuesday, 27 September 2005 16:03 (twenty years ago)

Scorcese is gekozen omdat die dichter bij Dylan zou staan (The Waltz, weet je wel).
En Dylan is een van de weinige muzikanten die voor z´n dood al heilig is verklaard. Niet geheel onterecht, denk ik.

Maurice (Maurice), Wednesday, 28 September 2005 09:22 (twenty years ago)

Dylan op tv; en ik maar denken dat het over Beverly Hills 90210 ging.

joost heijthuijsen (joosth), Wednesday, 28 September 2005 09:37 (twenty years ago)


You must be logged in to post. Please either login here, or if you are not registered, you may register here.