CBGB on tv

Message Bookmarked
Bookmark Removed
RAM zondag 23 oktober

http://www.vpro.nl/programma/ram/afleveringen/24069726/

antihero (antihero), Friday, 21 October 2005 13:07 (twenty years ago)

CBGB is inmiddels helaas hardstikke gesloten...

Harry B. (Harry B.), Sunday, 23 October 2005 13:28 (twenty years ago)

Maar toch op tv!

ragruijters (reinier gruijters), Sunday, 23 October 2005 15:06 (twenty years ago)

Tot zover mijn constructieve bijdrage dit weekend.

ragruijters (reinier gruijters), Sunday, 23 October 2005 15:06 (twenty years ago)

Dat gaat snel. Twee weken geleden was ik daar en het was wel degelijk open.

antihero (antihero), Sunday, 23 October 2005 15:12 (twenty years ago)

Ach, CBGB's betekende toch al lang niks meer. Het was al lang verpauperd tot een verkooppunt voor t-shirts, die dan door de zelfde 'hippe' mensen gedragen werden als Motörhead shirts... Echte betekenis was al lang te zoeken... Jammer, dat wel, maar ook niet meer dan dat, denk ik.

Alex Tobin (Alex Tobin), Monday, 24 October 2005 06:27 (twenty years ago)

Had dezelfde gedachten, Alex, toen ik er mei dit jaar voor het eerst was om Venus Flytrap toe te juichen tijdens hun overweldigende zegetocht. Maar toen ik doorkreeg, dat Patti Smith twee avonden tevoren nog op hetzelfde podium had gestaan, was de scepsis plotseling weer weg.

Outdated, okay... maar betekenisloos?

Mic B (Mic B), Monday, 24 October 2005 21:16 (twenty years ago)

Okee, zeker heeft CBGB's veel betekenis als het om waarde voor de popgeschiedenis (punkgeschiedenis) dan gaat. Ik bedoel maar dat het niet zo veel uitmaakt voor jonge, nieuwe bands of die club er nog is of niet. In die opzicht is het al lang niet meer relevant, als kweekvijver voor nieuw talent dus... Echt underground was het al lang niet meer, en die T-shirts hebben ook een bepaalde Hard Rock Café niveau (alhoewel ik ook zeker een zou kopen als iker was, geef ik toe!).

Patti Smith, daarentegen, maakt nog steeds (weer?) redelijk goeie platen.

Alex Tobin (Alex Tobin), Tuesday, 25 October 2005 06:29 (twenty years ago)

Maar nu is NY niet meer de culturele hoofdstad van de wereld!

Om vervolgens de ene na de andere punkband van voor de jaartelling langs te zien schuiven...

Dingen verdwijnen, gaan over, ik dacht dat punkers dat wel konden handelen (DEEESSSTRROOOOOYYY!).

Martijn Busink (twIXta), Tuesday, 25 October 2005 06:34 (twenty years ago)

Eh, ja. What he said.

Alex Tobin (Alex Tobin), Tuesday, 25 October 2005 07:23 (twenty years ago)

Punkers worden ook oud en flegmatisch.

ronnie b (ronnie b), Tuesday, 25 October 2005 08:31 (twenty years ago)

Patti Smith

zorry, even off-topic: maloe melo, een verlepte bloeskroeg hier in amsterdam, heeft voor 26 november een 'An intimate evening of words and music with Patti Smith and friends' in petto. Iemand enig idee of dat écht 'een optreden van' is?

(jg) ((jg)), Tuesday, 25 October 2005 08:36 (twenty years ago)

Spreek je uit ervaring? :)

CBGB = Country Bluegrass Blues

Tja, zo zie je ook dat daar nooit veel van geworden is.

OMFUG = Other Music For Uplifting Gourmandisers

Dat dan weer wel. Alhoewel: "uplifting"?!!

Alex Tobin (Alex Tobin), Tuesday, 25 October 2005 08:37 (twenty years ago)

Erm, hier:

http://www.maloemelo.nl/program-bestanden/programma.htm

staat dit

Sat: 26-11 Patti Smith is Coming
(Advance sale tickets 1 november at the Maloe Melo € 20,00)

met link naar haar site. Hoe heeft Jur dit in godsnaam geflikt?!!

Alex Tobin (Alex Tobin), Tuesday, 25 October 2005 08:39 (twenty years ago)

Okee, zojuist een 'bron' van mij gemaild. Het is waar. Het is een soort try-out... Ik heb nog meer info, maar ik wil Paradiso niet kwaad maken. :)

Alex Tobin (Alex Tobin), Tuesday, 25 October 2005 08:51 (twenty years ago)

Fuck, Patti Smith in de Maloe Melo? Ik ga maar eens met een slaapzak op de Lijnbaansgracht liggen.

Jaap (Jaap), Tuesday, 25 October 2005 08:59 (twenty years ago)

Net een mailtje van Lenny Kaye binnen gekregen. Een betere bron is er niet, denk ik. Het klopt dus alles:


We're going to Amsterdam on Thanksgiving Day to play the Milkwegg for the Cannibus Cup closing ceremonies, then staying an extra couple days because of the airfares and so we've booked some special E-vents...I believe it's Friday eve of that week at the Van Gogh museum, Saturday afternoon at the Paradiso upstairs, and Saturday eve at Maloe Melo...all kind of acoustique poetry and who knows what? The friends are Her Band, of which we are...

Alex Tobin (Alex Tobin), Tuesday, 25 October 2005 14:40 (twenty years ago)

Als iemand een feature wil, hou ik me aanbevolen. :)

Alex Tobin (Alex Tobin), Thursday, 27 October 2005 12:10 (twenty years ago)

KM? :)

Het programma op de CB-website ziet er nog hetzelfde uit. Acht baggerbandjes op 1 avond. Spreekt Harry de waarheid?

Waar is het nu wel te doen daar? Bowery Ballroom of is er geen ijkpunt aan te wijzen?

Mic B (Mic B), Friday, 28 October 2005 23:34 (twenty years ago)

Ze zijn inderdaad nog open, ondanks dat er geen huurcontract is en de eigenaar van het pand een bericht tot verwijdering heeft gestuurd.

Ach, verder zijn er natuurlijk nog zo'n 30 andere zaaltjes ;-)

Kijk anders nog eens op www.ohmyrockness.com.

Harry B. (Harry B.), Saturday, 29 October 2005 17:32 (twenty years ago)


You must be logged in to post. Please either login here, or if you are not registered, you may register here.