― Martijn ter Haar (wmterhaar), Wednesday, 19 April 2006 18:57 (twenty years ago)
Giacinto Scelsi - Œuvres Pour Chœur Et OrchestreIedereen met ook maar een greintje drone in z'n donder moet het werk van deze Italiaan uit checken. Neem het stuk Quattro Pezzi Per Orchestra (Ciascuno Su Una Nota Sola), ofwel 'vier stukken voor orkest (elk voor één enkele noot)'. Drie cd's in een prettig geprijst (€22,50), maar sober doosje.
Killing Joke - Hosanna's From The Basements Of HellStukken beter dan de voorganger (die ik toch nog weer even heb beluisterd en eigenlijk nog best meeviel, alleen niet het hoogtepunt wat er destijds door alle Grohl-fans van gemaakt werd.
James Plotkin & Tim Wyskida - 8 ImprovisationsSoms op vertrouwd drone terrein, maar ook een meer prettige melodieuze kant zoals ook op de vorig jaar verschenen Plotkin plaat Kurtlanmak en heel soms lijkt het bijna jazz.
― Martijn Busink (twIXta), Wednesday, 19 April 2006 19:11 (twenty years ago)
Die is makkelijk te krijgen voor weinig tegenwoordig (ik moest hem ooit nog als Japanse import aanschaffen, ook mid-price en in mooi kartonne hoesie dat dan weer wel.)
Ik voel me opeens de Jack Nicholson-in-The Shining van de jazz met al die opengetrapte deuren. Maar ben blij dat het bevalt Erik. :)
― Omar (Omar), Wednesday, 19 April 2006 19:15 (twenty years ago)
tip voor Norbert en de Eskimo: nieuwe cd van Mathilde Santing, de toetsenist van Solo doet mee.. En wat ik ervan hoorde klinkt goed.
tip voor Omar: Oleguer schijnt een filosofische biografie te hebben geschreven. Even over de Barcelona-haat heenstappen, want de man heeft een goed gecoiffeerde baard, interessante politieke denkbeelden en een fascinerende jeugd. (oa. Anorexia) ;)
― Ludo (Ludo), Wednesday, 19 April 2006 19:15 (twenty years ago)
Pffff, eerst even een cursus zen-meditatie voor gevorderden volgen.Ik had al zoiets gehoord van mijn vader maar dit klinkt wel erg leuk. Wat voor een politieke denkbeelden, slaapt hij niet met het estatut d'autonomia onder zijn hoofdkussen? Denk toch dat ik eerst dat boek van De Galan over Ajax in de 70s ga lezen.
(hey Van Persie en Bergkamp komen erin ik ga even met een scheef oog over mijn laptop verder kijken).
― Omar (Omar), Wednesday, 19 April 2006 19:23 (twenty years ago)
Ik ga Sextant op echte plaat zoeken natuurlijk.
― Erik H (kuddedier), Wednesday, 19 April 2006 19:46 (twenty years ago)
Ik kan maar een ding zeggen over deze week en dat is: de dames van The Slits mogen weer netjes terug keren in hun hol en stoppen met deze belachelijke reunie tour. Wat een tegenvaller was hun optreden afgelopen maandag tijdens Trash (@ The End). En dan zegt een van tijdens het verlaten van de club dat ze nooit meer in deze club wilt spelen. Ze mag blij zijn dat ze gevraagd zijn om te komen spelen. Highlight van het optreden was toen de vriendin van een v.d. DJs ging crowdsurfen, ook al heeft dat weinig zin in zo'n kleine ruimte.
― Nicole (StarShine), Wednesday, 19 April 2006 19:50 (twenty years ago)
Volgens mij zijn daar niet eens zo dure nieuwe persingen van.
― Omar (Omar), Wednesday, 19 April 2006 19:56 (twenty years ago)
― Jon V (Jon V), Wednesday, 19 April 2006 20:01 (twenty years ago)
― Pieter Winkelaar (kratarknathrak), Wednesday, 19 April 2006 20:27 (twenty years ago)
― joost heijthuijsen (joosth), Wednesday, 19 April 2006 20:38 (twenty years ago)
De nieuwe cd van Max Richter. Ik herhaal: Max Richter.
― Eric van Rees (vanrees), Wednesday, 19 April 2006 21:01 (twenty years ago)
― Eric van Rees (vanrees), Wednesday, 19 April 2006 21:03 (twenty years ago)
― Martijn Busink (twIXta), Wednesday, 19 April 2006 21:09 (twenty years ago)
― Martijn Busink (twIXta), Wednesday, 19 April 2006 21:12 (twenty years ago)
― joost heijthuijsen (joosth), Wednesday, 19 April 2006 21:13 (twenty years ago)
― Martijn Busink (twIXta), Wednesday, 19 April 2006 21:15 (twenty years ago)
― Jan Willem Broek (Jan Willem Broek), Wednesday, 19 April 2006 21:16 (twenty years ago)
― Martijn Busink (twIXta), Wednesday, 19 April 2006 21:17 (twenty years ago)
*ontwaakt!* Hoe heet deze? Kun je er iets meer over vertellen? Of bedoel je de soundtrack voor 'Soundproof'?
― Gerard (Gerard), Wednesday, 19 April 2006 21:23 (twenty years ago)
― John Prop' (john p), Wednesday, 19 April 2006 21:26 (twenty years ago)
― Jan Willem Broek (Jan Willem Broek), Wednesday, 19 April 2006 21:29 (twenty years ago)
― joost heijthuijsen (joosth), Wednesday, 19 April 2006 21:32 (twenty years ago)
― Eric van Rees (vanrees), Wednesday, 19 April 2006 21:33 (twenty years ago)
― John Prop' (john p), Wednesday, 19 April 2006 21:37 (twenty years ago)
― Mic B (Mic B), Wednesday, 19 April 2006 22:33 (twenty years ago)
― JoB (JoB), Wednesday, 19 April 2006 22:41 (twenty years ago)
― naranjito (Koens), Thursday, 20 April 2006 05:23 (twenty years ago)
― naranjito (Koens), Thursday, 20 April 2006 05:25 (twenty years ago)
tell 'em daddy
― rizzx (rizzx), Thursday, 20 April 2006 05:50 (twenty years ago)
Woestijn psych rules, wat een heerlijke tripplaat is dit. Ik ben in de ban van Texaanse psychedelica, tips zijn welkom. Tip ik hier nog even Moonblood van Fraction
― rizzx (rizzx), Thursday, 20 April 2006 05:54 (twenty years ago)
― rizzx (rizzx), Thursday, 20 April 2006 05:55 (twenty years ago)
Pieter, vind jij dat echt een toppertje? Heb dat ding ook geluisterd, werd er gek van. Brr, wat een kouwe plaat. Het deed me eigenlijk besluiten te proberen zoveel mogelijk over dingen te schrijven die ik mooi vind. Niet over Cabaret dus..
― kuddedier (kuddedier), Thursday, 20 April 2006 06:04 (twenty years ago)
― Erik H (kuddedier), Thursday, 20 April 2006 06:05 (twenty years ago)
de nieuwe van the gathering wordt steeds beter. prachtplaat; wel iets te lang. het motorpsycho-syndroom zogezegd.
― bas (bas), Thursday, 20 April 2006 07:07 (twenty years ago)
jep, hij weigert voor het Spaanse elftal te spelen.
― Ludo (Ludo), Thursday, 20 April 2006 07:17 (twenty years ago)
― Omar (Omar), Thursday, 20 April 2006 07:20 (twenty years ago)
― Ludo (Ludo), Thursday, 20 April 2006 07:20 (twenty years ago)
Dorval - Celle que vous croyez...Het verloren zuchtmeisje is eindelijk terug, met mooi georchestreerde liedjes die best wat pakkender en aangrijpender hadden gekund
Kaito - Hundred Million Light YearsZweeftechno met tranceneigingen - niks nieuws onder de zon, maar wel verdomde effectief
― GzZz (Gzz), Thursday, 20 April 2006 07:21 (twenty years ago)
― marieke (marieke), Thursday, 20 April 2006 07:57 (twenty years ago)
― Erik H (kuddedier), Thursday, 20 April 2006 08:01 (twenty years ago)
― rizzx (rizzx), Thursday, 20 April 2006 08:17 (twenty years ago)
― Mic B (Mic B), Thursday, 20 April 2006 08:56 (twenty years ago)
Vond het zelf meer een afdankertje van Lateralus, wat op zich alweer geen AEnima was.
― Martijn ter Haar (wmterhaar), Thursday, 20 April 2006 09:39 (twenty years ago)
― Hotel Lives (Hotel Lives), Thursday, 20 April 2006 09:47 (twenty years ago)
― Eric van Rees (vanrees), Thursday, 20 April 2006 10:06 (twenty years ago)
Die net-niet motorik van Steve Shelley (met name aanwezig in de eerste helft van de plaat) is zo ontzettend lekker - de plaat glijdt als het ware zó om m'n schouders heen. "Or" is ook fraai. Oh, en dat Sister-moment in "Reena" wanneer na 2 minuten die drums van de berg afrollen en die gitaren eromheen jagen - raaah! Hopelijk doen ze ook deze keer NL aan. Vanavond staan ze ergens in Frankrijk...
― willem -- (willem), Thursday, 20 April 2006 10:50 (twenty years ago)
― Omar (Omar), Thursday, 20 April 2006 10:58 (twenty years ago)
X-Post: Ja Omar. JA!
― marieke (marieke), Thursday, 20 April 2006 11:04 (twenty years ago)
― Guuz H (Guuz H), Thursday, 20 April 2006 11:07 (twenty years ago)
― Anniejugend (jeroen), Friday, 21 April 2006 09:22 (twenty years ago)
@Jan Willem Broek: Tot en met Antichrist? Mis je alleen "Lava" en die was inderdaad niet echt super. Je zou "Cabaret" kunnen proberen, hoewel het overduidelijk tot en met Das Ich is, dus wat de voorspelbaarheid betreft zitten ze ook deze keer niet aan de goede kant van de lijn. Zelf kan ik daar niet zo mee zitten. Liever solide albums in een zekere stijl, dan veel mislukt ge-experimenteer. Het heeft AC/DC en The Ramones ook geen windeieren gelegd, dacht ik zo.
― Pieter Winkelaar (kratarknathrak), Friday, 21 April 2006 15:12 (twenty years ago)
Nadat de prachtplaat 'Grab That Gun' officieel ook in Nederland is verschenen, konden we de dames eindelijk een keer live aanschouwen.
In Het Parool werden ze aangekondigd als 'lesboband', wat misschien een beetje kort door de bocht was, maar niet helemaal bezijden de waarheid.
Geen Le Tigre, maar wel mooie, stemmige liedjes die live ook overeind bleven. Volgende keer wel een geluidsman (altijd weer die mannen) meenemen die geen stront in zijn oren heeft, want het orgaan stond veel, maar dan ook echt veel te zacht.
― Jaap (Jaap), Friday, 21 April 2006 18:13 (twenty years ago)
― Erik H (kuddedier), Sunday, 23 April 2006 09:29 (twenty years ago)
― Martijn Busink (twIXta), Sunday, 23 April 2006 09:35 (twenty years ago)
― Erik H (kuddedier), Sunday, 23 April 2006 09:43 (twenty years ago)
Moet toch even kunnen hier.
― diekhoes (diekhoes), Sunday, 23 April 2006 15:52 (twenty years ago)
― diekhoes (diekhoes), Sunday, 23 April 2006 17:37 (twenty years ago)
― André (Andre Rozendaal), Sunday, 23 April 2006 17:49 (twenty years ago)
― Pieter Winkelaar (kratarknathrak), Sunday, 23 April 2006 17:53 (twenty years ago)
Jongen, die Amsterdammers kan het effe niks schelen. :) Godtegod na zo'n butt seizoen die kakkerlakken zo afmaken. Dat is al genoeg. Bovendien hebben we een extra excuus nodig om Blind te dumpen. ;) [/voetbal]
― Omar (Omar), Sunday, 23 April 2006 18:01 (twenty years ago)
― Erik H (kuddedier), Sunday, 23 April 2006 18:40 (twenty years ago)
Precies, want hij zag er alweer veel te opgewekt uit. Bovendien heb ik niet zo'n behoefte aan Ajax ploeterend in de voorronde CL. Laat FC Groningen maar lekker roemloos ten onder gaan in Boekarest of Warschau.
― Martijn ter Haar (wmterhaar), Sunday, 23 April 2006 18:47 (twenty years ago)
Met witte sportsokken. Maar Nederlanders kunnen er ook wat van.Die badslippers zijn een van de 10.000 redenen waarom je met een grote boog om campings heen dient te lopen.
― Martijn ter Haar (wmterhaar), Sunday, 23 April 2006 18:49 (twenty years ago)
En hippe Britse trendsetters natuurlijk. http://www.sandalandsoxer.co.uk/BECKS%20_%20SANDALS.JPG
Sandalandsoxer(gaat vooral over de sandalen+sokken-misdaad, maar de badslippers+sokken komt ook langs)
― naranjito (Koens), Sunday, 23 April 2006 19:01 (twenty years ago)
― Erik H (kuddedier), Sunday, 23 April 2006 19:15 (twenty years ago)
http://club-debil.com/bild/rezis/wgt%202003/bdn1.JPGhttp://club-debil.com/bild/rezis/wgt%202003/bdn4.JPGhttp://club-debil.com/bild/rezis/wgt%202003/bdn5.JPG
Helaas geen fotos van de badslipper.
― Pieter Winkelaar (kratarknathrak), Sunday, 23 April 2006 20:06 (twenty years ago)
― Hotel Lives (Hotel Lives), Sunday, 23 April 2006 20:28 (twenty years ago)
― Erik H (kuddedier), Sunday, 23 April 2006 20:29 (twenty years ago)
― monique (monique), Monday, 24 April 2006 11:07 (twenty years ago)
Shit, heb ik gemist. Hoe blijf jij op de hoogte van scsi?
― Daisy Chainsaw (Daisy Chainsaw), Monday, 24 April 2006 12:15 (twenty years ago)
― rizzx (rizzx), Monday, 24 April 2006 12:16 (twenty years ago)
― Martijn Busink (twIXta), Monday, 24 April 2006 12:26 (twenty years ago)
Ik zit serieus te denken over een seizoenskaart.
― Anniejugend (jeroen), Monday, 24 April 2006 13:23 (twenty years ago)
Hoe komen de twee heren trouwens zo vies?
Makkelijk: Het klimaat van Leipzig trakteerde ons dat WGT op temperaturen boven de 35 graden, overvloedige zonneschijn, en veel stof in de lucht. Dat gecombineerd met enkele kratten Warrsteiner, en het feit dat Werk II in leipzig bepaald niet voorzien is van afdoende ventilatie/airco, is genoeg om eenieder in een grote smeerpoets te veranderen.
En mischien hebben ze voor de show nog gekke dingen gedaan. De artiesten op Cold Meat Industry zijn volgens mij een beetje vreemd.
― Pieter Winkelaar (kratarknathrak), Monday, 24 April 2006 17:39 (twenty years ago)
― monique (monique), Monday, 24 April 2006 19:46 (twenty years ago)
Verder verwijs ik naar de site:http://www.wave-gotik-treffen.de/english/
― Pieter Winkelaar (kratarknathrak), Tuesday, 25 April 2006 04:20 (twenty years ago)
― cs (central), Tuesday, 25 April 2006 11:20 (twenty years ago)
Eindelijk weer Rock 'n Roll liedjes?
Ik ben na "Washing Machine" afgehaakt.Alle platen hierna zijn louter sferisch, New Age-achtige minimal music, kraak noch smaak...
― arnout (arnout), Tuesday, 25 April 2006 13:25 (twenty years ago)
― Erik H (kuddedier), Thursday, 27 April 2006 13:58 (twenty years ago)
― rizzx (Rizz), Thursday, 27 April 2006 14:11 (twenty years ago)
Platen die allemaal flink in de schaduw werden gezet door Dirty, ja.
Ik heb eigenlijk nauwelijks meer een noot SY gehoord sinds Jet Set, experimental nogwat. Waarop bleek dat de heren+dame iets teveel geluisterd hadden naar de mensen met de mening uit bovenstaand citaat (en dus gingen we weer naar halfaffe songs en een pietepeuterig geluid ipv de sterke pop en de moddervette sound van het hoogtepunt daarvoor). Zou ik het met de nieuwe nog eens proberen?
― naranjito (Koens), Thursday, 27 April 2006 14:25 (twenty years ago)
― Erik H (kuddedier), Thursday, 27 April 2006 14:44 (twenty years ago)
― theo ploeg (theo), Thursday, 27 April 2006 15:25 (twenty years ago)
― naranjito (Koens), Thursday, 27 April 2006 16:02 (twenty years ago)
http://img.towerrecords.co.jp/images/jacket/4988/4988067033260.jpg
Over de produktie en dynamiek van de nieuwe, helemaal waar. Ik ben oprecht benieuwd wat popkoning naranjito's oordeel zal zijn. Ik gok, nee denk, positief.
ah, x-post met de popkoning!
― Erik H (kuddedier), Thursday, 27 April 2006 16:03 (twenty years ago)
― theo ploeg (theo), Thursday, 27 April 2006 16:57 (twenty years ago)
Pop en vals: hmja, zit wat in. Ik vind dat wel ánders vals. Een soort gladgestreken vals; mensen die weten dat ze niet ontzettend kunnen zingen, en daarom ook geen moeite doen - zelfs hun zangmelodieën er op aanpassen (alles lekker vlak trekken).Die indierock-peeps echter dat vals zingen echt iets extra's brengt of zo. gaan gewoon aan de gang met uithalen, lastige toonsoorten, weet ik wat, en dan doen alsof het de gewoonste zaak van de wereld is dat je dat allemaal niet aankunt.
― naranjito (Koens), Thursday, 27 April 2006 18:35 (twenty years ago)
― naranjito (Koens), Thursday, 27 April 2006 18:38 (twenty years ago)
― Omar (Omar), Thursday, 27 April 2006 18:50 (twenty years ago)
― Erik H (kuddedier), Thursday, 27 April 2006 19:07 (twenty years ago)
― naranjito (Koens), Thursday, 27 April 2006 19:10 (twenty years ago)
― Erik H (kuddedier), Thursday, 27 April 2006 19:12 (twenty years ago)
Pop en vals.Ik zit nog steeds met kromme tenen bij Cross the Breeze...dat gemekker van Kim gaat door merg en been. Aanstellerig, haar gejank? Ja, maar ook erg goed.
― arnout (arnout), Thursday, 27 April 2006 19:19 (twenty years ago)
― naranjito (Koens), Thursday, 27 April 2006 19:29 (twenty years ago)
Indie en vals: I blame the Velvet Underground.
― naranjito (Koens), Thursday, 27 April 2006 19:31 (twenty years ago)
i can't see anything at all all i see is me (!)..This is eric’s tripWe’ve all come to watch him slipHe’s slipping all the way to texasCan you dig it? ..We tore down the world, and put up four wallsI breathe in the mythI’m over the city, fucking the futureI’m high and inside yr kiss
Whoehoe!okee okee, i admit my subjectiveness..
― Erik H (kuddedier), Thursday, 27 April 2006 19:35 (twenty years ago)
(Al krijg ik bij beluistering vooral zin om "Chapel Hill" of "Theresa's Sound World" te draaien, dat is nooit zo'n goed teken. Ik was één van de weinige mensen die de laatste New Order wel te pruimen vond, maar dat was denk ik ook vooral omdat ik hem na 4 nummers steeds afzette om vervolgens Brotherhood op te zetten. Dat vertekent je beeld van een album enigszins)
― naranjito (Koens), Thursday, 27 April 2006 19:45 (twenty years ago)
http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Steve-Irwin.jpg
maar idd een steengoed album
― arnout (arnout), Thursday, 27 April 2006 19:51 (twenty years ago)
― Omar (Omar), Thursday, 27 April 2006 20:01 (twenty years ago)