Ook Smashing Pumpkins komen terug

Message Bookmarked
Bookmark Removed
Jawel! Kijken we ernaar uit? Ik in ieder geval niet. Tweede en derde plaat koester ik, maar daarna was het het snel over en uit. En na die solo-plaat van vorig jaar (Hey! tip voor die top 50 van Q!) mag Corgan van mij ook wegblijven.

Ariën Rasmijn (Ariën), Friday, 21 April 2006 23:31 (twenty years ago)

Ooit was ik die hard fan - hun show in Bercy tijdens de mellon collie tour was mijn eerste grote concert ooit, en wat voor één! - maar ik vraag me af of dit wel een goed idee is...

Sjoerd (RaRa), Saturday, 22 April 2006 02:28 (twenty years ago)

De legendarische chargrijnige Billy Corgan! Jaren geleden de man na drie nummers briesend weg zien gaan. Op de afterparty van Metropolis (in Rotown?) maakte iemand in het publiek een opmerking, waarop Mr. Pumpkin in woede ontstak, wegliep en de band in verbijstering achterliet...
Ik kijk uit naar de reunie!

ragruijters (reinier gruijters), Saturday, 22 April 2006 05:57 (twenty years ago)

Hadden ze toen ook jurkjes aan?

ronnie b (ronnie b), Saturday, 22 April 2006 06:59 (twenty years ago)

Volgens mij was dit al een half jaar geleden bekend. Ze waren zelfs aangekondigd voor Roskilde 2006, maar inmiddels is de naam weer van de poster afgehaald. (Ik rouw er overigens niet echt om.)

Maurice (Maurice), Saturday, 22 April 2006 07:13 (twenty years ago)

ja, het was al een tijd bekend.

Hotel Lives (Hotel Lives), Saturday, 22 April 2006 07:18 (twenty years ago)

Hele goeie eerste album (heb ze toen vier keer live gezien). Toen Corgan zijn haar verloor kreeg zijn ego teveel lucht. Kortom OPZOUTEN!!!

Wat straks? Een reunie van Het Derde Rijk?

Omar (Omar), Saturday, 22 April 2006 11:16 (twenty years ago)

Onderschatte singlesband, maar de albums zijn niet te pruimen.

naranjito (Koens), Saturday, 22 April 2006 11:38 (twenty years ago)

Wat is er mis met singles die muziek maken? Huh?

Hotel Lives (Hotel Lives), Saturday, 22 April 2006 11:46 (twenty years ago)

na een paar leuke platen (vooral gish) & de club tour + metropolis ben ik de pumpkins maar gaan vergeten.
We hebben het genoeg gezien met Janes reunie een paar jaar geleden. Ben er toen ingetrapt. Het wordt nooit meer wat het ooit was. Zodra amerikanen geld hebben(of hadden) zijn ze niet meer te genieten. Dus ik geeft Omar zijn punt, negeren die Corgan (geld) Collectie Club. Mijn advies: Laat Ahoy eens lekker leeg!!!

mingus ! (mingus), Saturday, 22 April 2006 14:36 (twenty years ago)

Nou, zo kan ie wel weer deze week.
Urban Dance Squad, Claw Boys Claw, Slits, Pumpkins..

Kan er geen wet op losgelaten worden? Eens gestopt, voor altijd gestopt?
Alsof we al niet moeten dealen met tientallen écht nieuwe kutbandjes per week! :-(

Dirk Ooms (Dirk Ooms), Sunday, 23 April 2006 12:55 (twenty years ago)

Over 5 jaar kunnen we lekker Belle & Sebastiaan, FRanz Ferdinand, Kaiser Chiefs en meer afzeiken...

Op zich ben ik best wel nieuwsgierig naar een nieuwe plaat van SP.
Zij hebben naar ik meen toch zeker wel "the skills" om wat moois te maken. Geef toe dat zij de schijn tegen hebben maar om ze nu massaal
hier weg te serveren..

fc harnas (harnas), Monday, 24 April 2006 07:44 (twenty years ago)

gish vind ik een van de beste langspelers ooit. het werk daarna - en ook al die singles - deden me weinig tot niets.

theo ploeg (theo), Monday, 24 April 2006 08:25 (twenty years ago)

Over 5 jaar kunnen we lekker Belle & Sebastiaan, FRanz Ferdinand, Kaiser Chiefs en meer afzeiken...

Waarom zouden we daar zo lang mee wachten??

En Gish is juist een typisch voorbeeld van zo'n onpruimbaar album. twee leuke nummers (of in retrospect misschien maar 1, Rhinoceros) en verder een dikke geluidssoep, met geen fatsoenlijke song of memorabele melodie daarin te ontdekken.

naranjito (Koens), Monday, 24 April 2006 10:33 (twenty years ago)

>Waarom zouden we daar zo lang mee wachten??
Ik bedoelde meer wat op dit moment, redelijk, populair is, is over pak em beet, 5 jaar dus kennelijk nix meer (zie ook Pearl Jam)
O modieuze ass keep on following the hype..


Wat mij betreft mogen die genoemde bands trouwens inderdaad per direct stevig afgekraakt worden. Be my guest!!!

fc harnas (harnas), Monday, 24 April 2006 10:46 (twenty years ago)

Ja OK, maar Pearl Jam is meer iets van 15 jaar geleden dan van 5 jaar, toch? het heeft de cyclus weer volbracht en kan nu als jeudgsentiment of 'camp' of zo weer de 30+ers naar de Gelredome trekken.

naranjito (Koens), Monday, 24 April 2006 11:03 (twenty years ago)

Ik bedoelde meer wat op dit moment, redelijk, populair is, is over pak em beet, 5 jaar dus kennelijk nix meer (zie ook Pearl Jam)
O modieuze ass keep on following the hype..

Welnee, vijf jaar geleden hield ik ook al niet van Billy Corgan en wat ik tien jaar geleden echt goed vond (Pulp bijvoorbeeld) ga ik nu zeker niet afkraken.

Ik denk ook niet dat ik over een paar jaar Sufjan ineens slecht vind. Ik kan me wel voorstellen dat ik minder geinteresseerd ben in zijn dertiende album uit de 50 states reeks, omdat het dan meer van hetzelfde wordt en nieuwe dingen nu eenmaal meer indruk maken.

Ionica (Ionica), Monday, 24 April 2006 11:26 (twenty years ago)

En Gish is juist een typisch voorbeeld van zo'n onpruimbaar album. twee leuke nummers (of in retrospect misschien maar 1, Rhinoceros) en verder een dikke geluidssoep, met geen fatsoenlijke song of memorabele melodie daarin te ontdekken.
dan horen we allebei een totaal ander album, koen ;-)

theo ploeg (theo), Monday, 24 April 2006 11:31 (twenty years ago)

Gish is fantastisch en ik vind de albums erna ook goed te pruimen, zeker de dubbelaar. Maar terugkomen hoeft van mij niet.

Jan Willem Broek (Jan Willem Broek), Monday, 24 April 2006 12:12 (twenty years ago)

Gish, siamese dream en mellen collie zijn prachtig en als ze een leuke clubtour gaan doen (Paradiso/013/Nighttown/Tivoli) ga ik zeker kijken... ;-) dream on Ronnie.....

ronnie b (ronnie b), Monday, 24 April 2006 12:19 (twenty years ago)

verder een dikke geluidssoep, met geen fatsoenlijke song of
memorabele melodie daarin te ontdekken

po(e)pist

Joris (rizzx), Monday, 24 April 2006 12:23 (twenty years ago)

Ik bedoelde meer wat op dit moment, redelijk, populair is, is over pak em beet, 5 jaar dus kennelijk nix meer

Belle & Sebastian's Tigermilk komt uit 1995. Het probleem met Smashing Pumpkins was dat het een een afglijdende schaal is geworden. Vooral Siamese Dreams en Mellon Collie deden er toe, maar daarna hebben ze weinig bijzonders meer gedaan. Die reunie van SP lijkt vooral te zijn gekomen omdat Billy besefte dat zijn laatste solo-album toch echt te beroerd voor woorden is en hij terugverlangde naar die goede oude tijd.

Norbert Pek (Norbert Pek), Monday, 24 April 2006 12:39 (twenty years ago)

Ik heb Gish laatst in de opruiming gekocht en vond de plaat eerlijk gezegd wat tegenvallen, in tegenstelling tot tien jaar geleden. Siamese Dream is de beste, vind ik. Wie weet wordt hun nieuwe wel ontzettend goed, waarom niet? Maar om nou weer naar een optreden te gaan, nee. Wat ik echt nooit gesnapt heb, is dat mensen toen in van die 'ZERO' t-shirts gingen lopen.

André (Andre Rozendaal), Monday, 24 April 2006 12:40 (twenty years ago)

is dat mensen toen in van die 'ZERO' t-shirts gingen lopen

Dat paste gewoon erg goed bij de Kurt Cobain-erfenis van die tijd. Luister naar Creep van Radiohead en Loser van Beck en loop bedroefd rond in je Zero t-shirt.

Norbert Pek (Norbert Pek), Monday, 24 April 2006 12:46 (twenty years ago)

Ja, in die tijd (eind jaren 80/begin jaren 90) was de jeugdwerkloosheid ook erg hoog. Net zoals nu. Alleen dragen we nu geen zero shirtjes maar Nijntje tegen terrorisme-buttons

monique (monique), Monday, 24 April 2006 12:51 (twenty years ago)

Ja, Siamese Dream. Daarna werd de Pumpkins, en met name die oervervelende Corgan, toch steeds meer een persiflage van zichzelf. Dieptepunt was toch wel dat hij gingen experimenten met bliepjesmuziek, dan ben je volgens mij pas echt wanhopig.

Maurice (Maurice), Monday, 24 April 2006 12:54 (twenty years ago)

Siamese Dream ook hier favoriet, vooral "Quiet"; bij Melon Collie afgehaakt. Kan me amper voorstellen dat er iets fatsoenlijks voortkomt uit een reünie. Doen Iha en D'Arcy eigenlijk ook mee, tot nu toe lees ik steeds alleen over Billy & Jimmy...

Hiram (hiram), Monday, 24 April 2006 13:22 (twenty years ago)

Ik kijk wel uit naar de reünie, de Pumpkins waren mijn favoriete band van de jaren 90. Ik vind zowel Gish, Siamese dream, Mellon Collie en Machina stuk voor stuk topalbums, alleen Adore vond ik altijd wat minder. Het soloalbum van Billy vind ik trouwens ook best goed, het was even wennen, maar na een paar draaibeurten wordt het vanzelf steeds beter.

Robin R (Joepie), Tuesday, 25 April 2006 17:19 (twenty years ago)

experimenten met bliepjesmuziek, dan ben je volgens mij pas echt wanhopig.

Zoals ome Neil met Trans? ;)

Omar (Omar), Tuesday, 25 April 2006 17:33 (twenty years ago)

(Melvin! Zeg iets! Dit loopt uit de hand!!!)

Hotel Lives (Hotel Lives), Thursday, 27 April 2006 11:45 (twenty years ago)

Smashing Pumpkins heeft een belangrijke rol gespeeld in mijn leven. Cd's zoals Gish, Siamese Dream en Mellon Collie hebben me door mijn tienertijd geholpen. Toen ik las dat de band een comeback zou maken, werd ik niet echt blij. Waarschijnlijk gaan ze weer zo'n kutplaat maken zoals Adore of Machina. De magie is weg en de kans is klein dat ie ooit weer terug komt.

Daisy Chainsaw (Daisy Chainsaw), Thursday, 27 April 2006 20:41 (twenty years ago)

Dat weet je niet, Daisy.

monique (monique), Thursday, 27 April 2006 20:43 (twenty years ago)

Dat is zo. Laten we hopen dat Billy weer in een diepe depressie zit.

Daisy Chainsaw (Daisy Chainsaw), Thursday, 27 April 2006 20:46 (twenty years ago)

Oops. Hij is wel 30+. Vast in het reine gekomen met zijn ouders en zijn puberleed. Wellicht heeft James Iha, zoals de moslims in Nederland plots moeite hebben met hun identiteit, want die Westerse samenleving schijnt -ongeacht hoe lang je er al woont- toch niet te passen bij je cultuur. Darcy is vast gescheiden. En die drummer, tja wat zal ik zeggen.


Ik voorspel een prachtplaat.

monique (monique), Thursday, 27 April 2006 20:54 (twenty years ago)

Afgekickt en het licht gezien?

Daisy Chainsaw (Daisy Chainsaw), Thursday, 27 April 2006 21:03 (twenty years ago)

weddenschap?

Daisy Chainsaw (Daisy Chainsaw), Thursday, 27 April 2006 21:03 (twenty years ago)

ik bedoelde jimmie de drummer trouwens die het licht gezien heeft..

Daisy Chainsaw (Daisy Chainsaw), Thursday, 27 April 2006 21:04 (twenty years ago)

Nee, Jimmie is afgekickt. En met het licht zien bedoel je toch dat hij een peertje kan inzetten? Inzet van de wed is stolli.

monique (monique), Thursday, 27 April 2006 21:06 (twenty years ago)

Deal!

Daisy Chainsaw (Daisy Chainsaw), Thursday, 27 April 2006 21:11 (twenty years ago)

Ik was vroeger een groot fan en dig hun muziek nog steeds. Het zal meer met mijn ontwikkeling te maken hebben dan met de ontwikkeling van Billy, mijn oude held die ik zelf een brief schreef, dat ik hem nu een misantropisch zeikertje vind. Dat vind ik met terugwerkende kracht ook van mijzelf als puber.
Een tijdje geleden heb ik nog heel erg om Billy moeten lachen. Toen Bush de verkiezingen won kon Corgan niet meer tegen het corrupte politieke klimaat en verhuisde naar.. Italie.
Ook dacht ik dat D'Arcy een lief verlegen dromertje was. Op Pukkelpop lachte ze nog zo mooi naar ons. Achteraf denk ik toch dat die verlegenheid eerder stonedheid was.

joost heijthuijsen (joosth), Thursday, 27 April 2006 22:16 (twenty years ago)


You must be logged in to post. Please either login here, or if you are not registered, you may register here.