HOe bizar is de nieuwe Borsato??

Message Bookmarked
Bookmark Removed
Het ding komt meerdere malen per dag langs op 3FM en ik kan er nog steeds niet over uit wat een bizar stuk edelkitsch dit is. Symforock à la Queen meets Tiësto afgemaakt met een flinke dosis romantiek van de Alkmaarse polderklei met vleugje kinky vampirisme
("En nu sta je hier zo voor me
De rode avondzon streelt jouw gezicht
Je bent een wonder voor me
Denk ik, terwijl een doorn mijn vinger prikt

Rood is mijn bloed dat valt op de grond
En even lijk ik verloren
Maar jij brengt mijn vingers naar je mond")

Is dit het eindpunt of kan Marco nog barokker? Gaat dit navolging krijgen door Bløf en Kane en wordt het dan over 30 jaar op verzamelaars uitgebracht, net als nu de meest bizarre uitwassen van de psychedelica?

Martijn ter Haar (wmterhaar), Friday, 28 April 2006 17:31 (twenty years ago)

Nou, laat ik het zo uitdrukken.

Marco Borsato anno '88 was met veel meer haar, net teer, zoals dit:

http://www.dick-blick.com/images/people/bob-ross.jpg

Nu is hij meer barok ja, zoals dit:

http://chypor.free.fr/ronjeremy.jpg

Bas van Duren (BvD), Friday, 28 April 2006 20:26 (twenty years ago)

Marco Borsato anno '88 was met veel meer haar, net teer

hahaha...schoft!

(mmm, het klopt ook nog eens :)

Omar (Omar), Friday, 28 April 2006 20:29 (twenty years ago)

Op Q-radio, wat op mijn werk opstaat, komt dit kleinood ook regelmatig voorbij. Ik heb eerder de indruk dat het nummer bestaat uit flarden eerdere hits van meneer Borsato, afgewisseld met jatwerk uit "Music" van John Miles, en dat nog net extra aangezet. En die tekst, dat kan echt niet! Die man is helemaal megalomaan geworden! En qua bombast probeert hij met zijn songschrijver de ergste momenten uit de geschiedenis van Queen te overtreffen!

Afgezien daarvan is het best een leuk liedje geworden. Brian May speelt er in ieder geval niet op mee, dat is al heel wat.

En nu ga ik weer verder met luisteren naar Motor.

Pieter Winkelaar (kratarknathrak), Friday, 28 April 2006 21:41 (twenty years ago)

Borsatan spreekt:

Rood

Rood is al lang het rood niet meer
Het rood van rode rozen
De kleur van liefde van weleer
Lijkt door de haat gekozen

Dat mooie rood was ooit voor mij
Een kleur van passie en van wijn
Ik wil haar terug, die mooie tijd
Maar zij lijkt lang vervlogen

En alle beelden op tv
Van bloed en oorlog om ons heen
Werken daar ook niet echt aan mee

Dus ik neem heel bewust het besluit
De krant leg ik weg
En de tv gaat uit

Vandaag is rood de kleur van jouw lippen
Vandaag is rood wat rood hoort te zijn
Vandaag is rood
Het rood van rood wit blauw
Van heel mijn hart voor jou
Schreeuw van de roodbedekte daken dat ik van je hou
Vandaag is rood gewoon weer liefde tussen jou en mij

Ik loop de deur door en naar buiten waar de zon begint te schijnen
Laat alles achter, kijk vooruit en met mijn laatste rooie cent
Koop ik een veel te grote bos met honderdvijftig rode rozen
Een voor elk jaar waarvan ik hoop dat jij nog bij me bent

Vandaag is rood de kleur van jouw lippen
Vandaag is rood wat rood hoort te zijn
Vandaag is rood
Het rood van rood wit blauw
Van heel mijn hart voor jou
Schreeuw van de roodbedekte daken dat ik van je hou
Vandaag is rood gewoon weer liefde tussen jou en mij

En nu sta je hier zo voor me
De rode avondzon streelt jouw gezicht
Je bent een wonder voor me
Denk ik, terwijl een doorn mijn vinger prikt

Rood is mijn bloed dat valt op de grond
En even lijk ik verloren
Maar jij brengt mijn vingers naar je mond

En je kust ze
En ik weet

Vandaag is rood de kleur van jouw lippen
Vandaag is rood wat rood hoort te zijn
Vandaag is rood
Het rood van rood wit blauw
Van heel mijn hart voor jou
Schreeuw van de roodbedekte daken dat ik van je hou
Vandaag is rood gewoon weer liefde tussen jou en mij

Vandaag... is rood

Gooi de loper uit
En drink een goed glas wijn
Pluk de dag want het kan zo ineens de laatste zijn
Vandaag is rood gewoon weer liefde tussen jou en mij

Vandaag staat rood weer voor de liefde
Tussen jou en mij

joost heijthuijsen (joosth), Friday, 28 April 2006 21:48 (twenty years ago)

Het lied was eerst geschreven voor Warchild, die wilden niet en toen moest-ie een letter veranderen:

Dood is al lang de dood niet meer
De dood van dode dozen
De kleur van liefde van weleer
Lijkt door de haat gekozen...

Vandaag is dood de kleur van jouw lippen
Vandaag is dood wat dood hoort te zijn
Vandaag is dood
Het dood van rood wit blauw
Van heel mijn hart voor jou
Schreeuw van de doodbedekte daken dat ik van je hou
Vandaag is dood gewoon weer liefde tussen jou en mij

joost heijthuijsen (joosth), Friday, 28 April 2006 21:55 (twenty years ago)

En alle beelden op tv
Van bloed en oorlog om ons heen
Werken daar ook niet echt aan mee

http://img.photobucket.com/albums/v90/verabas/savemarco.jpg

Bas van Duren (BvD), Friday, 28 April 2006 22:02 (twenty years ago)

Is het niet gewoon inhaken op de gothic trend?

Martijn Busink (twIXta), Friday, 28 April 2006 22:05 (twenty years ago)

Neuh

Dat is meer iets voor Gordon. Die kwam een keer TV maken op een gothic feest, en liep daar een voorliefde voor PAL en Converter op. Die man luistert thuis stiekum keiharde ritmische industrial. :D

Pieter Winkelaar (kratarknathrak), Friday, 28 April 2006 22:43 (twenty years ago)

PAL en Converter klinkt meer als een hobby met homevideo's enzo. :)

Martijn Busink (twIXta), Friday, 28 April 2006 22:54 (twenty years ago)

Mischien is dat wat Gordon zo aansprak. :)

Pieter Winkelaar (kratarknathrak), Saturday, 29 April 2006 06:00 (twenty years ago)

Borsato is Borsato, en als ie zingt begrijp ik de helft van zijn woorden niet, ik hield niet van zijn muziek, ik hou er niet van en ik zal er nooit van houden vrees ik !
Neen, Van Morrison, Warren Zevon, Neil Young, John Hiatt, Eric Clapton en consoorten : FOREVER !!!!!!!!!! F**k Borsato !

PATRICK IVO VERMEIRSCH (PATJEPATATJE), Saturday, 29 April 2006 06:41 (twenty years ago)

Bewust epos galmde zoëven door de achtertuin, maar bij de lange Vandáááááááág!-uithaal werd 't goddank zelfs mijn buurman te veel...

John Prop' (john p), Saturday, 29 April 2006 10:31 (twenty years ago)


Ik heb em nog niet gehoord maar het is Borsato dus het is sowieso goed.

Jon V (Jon V), Saturday, 29 April 2006 11:03 (twenty years ago)

Die man is helemaal megalomaan geworden!

Dat is het fascinerende aan dit nummmer. Zouden Marco en John Ewbank echt denken met 'Rood' hun Magnum Opus te hebben afgeleverd?

Marco: "John, dit is echt helemaal toppie! Misschien nog wel beter dan Bohemian Rhapsody. Daar zat geen stukje trance in."
John: "Nou, ik vind Bohemian Rhapsody altijd een beetje flauwe nichtenrock. 'Rood' heeft diepte. Ik denk dat het nog het meest in de buurt komt van 'Total Eclipse of the Heart' gecombineerd met 'Music'."

Martijn ter Haar (wmterhaar), Saturday, 29 April 2006 14:21 (twenty years ago)

Dit nummer heeft mij alvast een wieldop gekost, toen ik tussen Ruurlo en Lichtenvoorde pardoes in een zachte berm belandde bij het horen van dit bombastische kutnummer. Radio 2, bedankt!

diekhoes (diekhoes), Saturday, 29 April 2006 18:43 (twenty years ago)

LOL @ martijn
Al denk ik zelf eerder:
"Sjit John, we zijn al drie maanden aan het demo-en en er zit nog niet 1 compleet nummer bij."
"Hee Marco, zullen we anders voor de gein al die stukkies eens aan elkaar plakken? Je weet maar nooit."

cs (central), Monday, 1 May 2006 06:57 (twenty years ago)

M: "Hmmm... ik weet 't niet John... 'Ik ben binnen' kwam natuurlijk wel geloofwaardig over, maar 'Ik sta weer rood'? kweet 't niet..."
J: "'Vandaag is rood' dan?"
M: "Goed John! Ik voel 'm!"

Andre Kuijpers (Andre Kuijpers), Monday, 1 May 2006 07:08 (twenty years ago)

LOL

Ludo (Ludo), Monday, 1 May 2006 08:16 (twenty years ago)


You must be logged in to post. Please either login here, or if you are not registered, you may register here.