― Martijn ter Haar (wmterhaar), Wednesday, 26 July 2006 19:43 (nineteen years ago)
Bonnie Prince Billy - The Letting Go
Chad van Gaalen - Skelliconnection
Weasels Ripped My Flesh / Roxy & Elsewhere --- Mothers
― ronnie b (ronnie b), Wednesday, 26 July 2006 21:15 (nineteen years ago)
De programmeur van vera. Minstens twee keer op een avond. Zes oktober staan ze overigens ook daar. Ik ben er in elk geval bij.
― Hielke (Hielke), Wednesday, 26 July 2006 22:16 (nineteen years ago)
Ludo?
― Andre Kuijpers (Andre Kuijpers), Thursday, 27 July 2006 06:34 (nineteen years ago)
thegonewait.blogspot.comtussen 27 januari 2005 en 22 december 2005 (bijna elke donderdag)
*Beirut - Gulag Orkestar*Bellwether - The Stinging Nettles*Thom Yorke - The Eraser*Bettie Serveert - Dust Bunnies*films (oa Kind Hearts and Coronets en About Schmidt)
― Ludo (Ludo), Thursday, 27 July 2006 07:03 (nineteen years ago)
proest! kijk uit wat je zegt hier en vooral je oren en ogen open houden. Ludo heeft er een prachtige serie aan gewijdt.
― Rizz (Rizz), Thursday, 27 July 2006 07:34 (nineteen years ago)
― Hotel Lives (Hotel Lives), Thursday, 27 July 2006 08:04 (nineteen years ago)
heb één ROHS plaat. geen idee of het die is die je bedoeld. kan me herinneren hem wel-aardig-maar-niet-goed-als-ik-gehoopt-had-op-basis-van-dat-ene-nummer-wat-ik-kende vond. maar hij kwam uit een uitverkoopbak dus erg teleurgesteld was ik verder niet.
― (jg) ((jg)), Thursday, 27 July 2006 08:11 (nineteen years ago)
Ok. Wie gaat Keiran vertellen dat een van z'n platen in z'n favoriete top 3 van dit moment helemaal niet door Timbaland geproduceerd is?
― Andre Kuijpers (Andre Kuijpers), Thursday, 27 July 2006 08:33 (nineteen years ago)
Lilly Allen - Allright, stillZomer!!!!!!!!!!!! (met een cynisch randje)
TV on the Radio - Return to Cookie MountainOnbekende klanken en instrumenten, vreemde arrangementen, maar toch zo meeslepend en fijn in het gehoor liggend!
Peter, Bjorn and John - Young Folks (single)Fluit u mee..
CSS - Let's make love and listen to Death from Above (single)Briljante titel, briljante single. De Spank Rock remix is nog net iets lekkerder.
― Dus (Dus), Thursday, 27 July 2006 08:34 (nineteen years ago)
― naranjito (Koens), Thursday, 27 July 2006 08:53 (nineteen years ago)
― Vido Liber (Vido), Thursday, 27 July 2006 09:14 (nineteen years ago)
o ja, nou goed, brr, ahh, oeff, vergeten meneer Rizz. er flapt toch altijd zomaar vanalles uit me. voortaan maar goed oppassen wat ik zeg hier en de poep vanavond uit mijn ogen en oren wassen.
― erikh (kuddedier), Thursday, 27 July 2006 09:19 (nineteen years ago)
Ja, dat is in het boek over de eerste 4 of 5 delen - ruim de helft van het boek :)
― naranjito (Koens), Thursday, 27 July 2006 10:00 (nineteen years ago)
http://www.hanz.be/mail/thumbs-up.jpg
― Rizz (Rizz), Thursday, 27 July 2006 10:06 (nineteen years ago)
maar goed, ga die prachtige notities van Ludo over Jandek van het weekend eens raadplegen. Dank voor tip.
― erikh (kuddedier), Thursday, 27 July 2006 10:36 (nineteen years ago)
"Overigens reiken de plannen van Lange Frans en Baas B verder dan alleen de mode. Twee weken terug liet de rapper aan weekblad Elsevier weten een dildo op de markt te willen brengen. "En die noem ik dan De Lange Frans." Naar eigen zeggen is het rapduo ook bezig met een eigen drankje."
― Lilyjugend (jeroen), Thursday, 27 July 2006 11:09 (nineteen years ago)
*vul hier je eigen ijsklontjes grap in*
― (jg) ((jg)), Thursday, 27 July 2006 11:14 (nineteen years ago)
Slayer Christ IllusionNapalm Death Smear CampaignTerrorizer Darker Days AheadStrapping Young Lad The New Black
8)8)8)
― Hiram (hiram), Thursday, 27 July 2006 19:29 (nineteen years ago)
De s/t EP draai ik nog redelijk vaak, en vind ik erg mooi, maar het debuutalbum viel me toch behoorlijk tegen. Ik vind het moeilijk om de vinger op de zere plek te leggen, veel verder dan 'een gebrek aan intensiteit' kom ik niet. En toch denk ik dat dat het is.
― Gerard (Gerard), Thursday, 27 July 2006 19:33 (nineteen years ago)
― Euro Cinema (a.k.a CS) (central), Thursday, 27 July 2006 20:31 (nineteen years ago)
Sjongejonge! Noem dat ding dan de 'Langer Schwanz'! Het is zo makkelijk!!!
Verder nog een kleine toevoeging aan deze week. Ik ben om. Ik heb gisteren het eerste seizoen van Little Britain gekeken, en shit. Wat! Ongelooflijk! Briljant!!! Vooral de man in de rolstoel. Enenenenen...alles eigenlijk.
― Hotel Lives (Hotel Lives), Thursday, 27 July 2006 22:31 (nineteen years ago)
Minder duister en meer 'vrolijk'? Het gonsde na afloop dat de twee nieuwe nummers die ze speelden nog uptempoër, poppiër en discoër waren dan de full length al was.Ik kende ze niet en vind bijv. Editors voorlopig beter in het indie opwekken van het 8ties vleermuisjeugdhonkgevoel.
― Mic B (Mic B), Thursday, 27 July 2006 23:21 (nineteen years ago)
― monique (monique), Thursday, 27 July 2006 23:45 (nineteen years ago)
Minder duister en meer 'vrolijk'?
Mmmja, ik heb dit over mezelf afgeroepen, and it's a sliding scale... maar inderdaad, 'meer vrolijk', zo zou je het kunnen zeggen. Het vleermuisjeugdhonkgevoel is iets wat ik kan waarderen en aan kan relateren zelfs, en - hoewel ik Editors dan weer niet goed ken, Interpol doet dat jeugdhonkgevoel goed genoeg opwekken - zou ik durven beweren dat de EP veel meer in fledermaustrant rondfladdert dan de langspeler. Maar goed, ik ben de band ook alleen maar op het spoor gekomen omdat er een ex-Windsor for the Derby bandlid in speelt...
― Gerard (Gerard), Friday, 28 July 2006 00:11 (nineteen years ago)
― Mic B (Mic B), Friday, 28 July 2006 00:12 (nineteen years ago)
― Gerard (Gerard), Friday, 28 July 2006 00:16 (nineteen years ago)
En duister naar new romantic is de ware late seventies revival. In de jaren '80 zagen we toch de hiphop opkomen en de grunge? En Faith No More: ik zie mezelf nog op de dansvloer staan en denken wat hoor ik nu voor iets geweldigs.
― monique (monique), Friday, 28 July 2006 00:28 (nineteen years ago)
― Mic B (Mic B), Friday, 28 July 2006 00:29 (nineteen years ago)
― monique (monique), Friday, 28 July 2006 00:32 (nineteen years ago)
― Mic B (Mic B), Friday, 28 July 2006 00:52 (nineteen years ago)
― monique (monique), Friday, 28 July 2006 01:01 (nineteen years ago)
o ja: http://www.myspace.com/lilymusic
― andre schaminee (andre), Friday, 28 July 2006 05:56 (nineteen years ago)
― Maurice (Maurice), Friday, 28 July 2006 10:38 (nineteen years ago)
― Gerard (Gerard), Friday, 28 July 2006 11:00 (nineteen years ago)
― Maurice (Maurice), Friday, 28 July 2006 12:34 (nineteen years ago)
# An Italian-American slang term for something that is fake/not authentic, made famous by the popular tvshow The Sopranos. However this is not an italian term.# A slang version of "Fugacious" derived from Latin fugax, fugac-, meaning "ready to flee, flying; hence, fleeting, transitory".#This resulted in the backronym "Fucked Up, Got Ambushed, Zipped In", a U.S. Army slang from the Vietnam war era, meaning chaotic, out-of-control fighting, especially in jungle warfare. Used as in a soldier fucked up, got ambushed and zipped into a body bag. (Similar to SNAFU)
En natuurlijk kennen we de naam ook van Ian MacKaye en de zijnen.(Van Wikipedia.org)
― Lilyjugend (jeroen), Sunday, 30 July 2006 10:13 (nineteen years ago)
― erikh (kuddedier), Sunday, 30 July 2006 12:11 (nineteen years ago)
ILM regular Ned Raggett heeft trouwens fictie geschreven geinspireerd op het oeuvre van de man. Ook erg interessant. (maar ik kan de link niet vinden!)
ergens hier: http://www.kuci.org/~nraggett/
― Ludo (Ludo), Sunday, 30 July 2006 19:09 (nineteen years ago)
― Ludo (Ludo), Sunday, 30 July 2006 19:12 (nineteen years ago)
― GzZz (Gzz), Sunday, 30 July 2006 20:45 (nineteen years ago)
laat em maar even lekker wennen met wat rustieke ambient.
― vincent koreman (rax), Sunday, 30 July 2006 20:49 (nineteen years ago)
― snowman (snowman), Sunday, 30 July 2006 20:54 (nineteen years ago)
― CS (central), Sunday, 30 July 2006 21:01 (nineteen years ago)
En van harte gefeliciteerd natuurlijk!
― Martijn Busink (twIXta), Sunday, 30 July 2006 21:03 (nineteen years ago)
― marieke (marieke), Monday, 31 July 2006 06:11 (nineteen years ago)
― Martijn ter Haar (wmterhaar), Monday, 31 July 2006 06:13 (nineteen years ago)
― Hiram (hiram), Monday, 31 July 2006 06:43 (nineteen years ago)
http://www.jackjohnsonmusic.com/uploads/gallery/Albums_bfft.jpg
― Mic B (Mic B), Monday, 31 July 2006 07:22 (nineteen years ago)
Dit schijnt zeer relaxerend te zijn:
:P
― Bas van Duren (BvD), Monday, 31 July 2006 07:25 (nineteen years ago)
― Ionica (Ionica), Monday, 31 July 2006 07:27 (nineteen years ago)
― Martijn Grooten (martijng), Monday, 31 July 2006 07:40 (nineteen years ago)
(Trouwens, dat riedeltje dat in álle opwinddingetjes zit, is dat van Mozart?)
― Martijn Grooten (martijng), Monday, 31 July 2006 07:44 (nineteen years ago)
muzikaal lijkt me music for airports een leuke start, of in a silent way. of sunn o))) natuurlijk.
― bas (bas), Monday, 31 July 2006 07:56 (nineteen years ago)
Als het zoals Ophelia, mijn baby, zal zijn: muziek zal het laatste zijn waar je aan denkt. Pampers, borstvoeding (al zal dat eerder voor je partner zijn) en heeeeeeeeeeeeel weinig slaap.
― Nathalie (stevie nixed), Monday, 31 July 2006 08:03 (nineteen years ago)
http://www.purewhitenoise.com/cdcovers/Babys_First_White_Noise_order.jpg
― Jon V (Jon V), Monday, 31 July 2006 08:17 (nineteen years ago)
― Andre Kuijpers (Andre Kuijpers), Monday, 31 July 2006 08:29 (nineteen years ago)
een mooie poster voor op zijn kamer:http://www.style.com/theshop/directory/images/bebe.jpg
― Ludo (Ludo), Monday, 31 July 2006 09:03 (nineteen years ago)
Als je het een of twee keer hoort niet, maar peuters horen hun favoriete liedjes graag honderd keer op een dag.
Bedoel je Für Elise? Dat is van Van Beethoven.
― Martijn ter Haar (wmterhaar), Monday, 31 July 2006 09:04 (nineteen years ago)
― Martijn ter Haar (wmterhaar), Monday, 31 July 2006 09:06 (nineteen years ago)
Van mij ook maar een muziektip dan. Stijn zal de rebelse trekjes van papa ongetwijfeld overnemen, dus weg met speciaal voor babies gecomponeerde muziek! Wat denken die volwassenen wel niet? DIY van leeftijdsgenoten is wat hij wil:
http://www.muzprosvet.ru/graphics/cd14-kindermusik.jpg
Kindermusik: Improvised Music by Babies (Amorfon, amorfon005) (Japan) (CD)Tracklist: 1. Benjamin Deutsch - Toy (2:59) 2. Myona Sonobe - Steel Pan (3:37) 3. Maya Konishi - Voice (1:51) 4. Alyssa Elliott - Electric Piano (4:52) 5. Erophey Dobrovolski - Zitar (2:05) 6. Bela Elektra Brillowska - Organ + Tape Recorder (2:34) 7. Kristina Postic - Toy (3:19) 8. Goh Yokota - Toy (3:51) 9. Hinata Miyazaki - TSI (teething ring sound instrument) (3:18) 10. Aoi Sato - Toy (2:44)
All tracks were recorded when the artists were under 1.5 years old (2003-2005).
― Gerard (Gerard), Monday, 31 July 2006 09:19 (nineteen years ago)
― CS (central), Monday, 31 July 2006 10:16 (nineteen years ago)
― joost heijthuijsen (joosth), Monday, 31 July 2006 11:42 (nineteen years ago)
@Hiram: Hahahahahaha!
― jenneke (jenneke), Monday, 31 July 2006 12:04 (nineteen years ago)
Gefeliciteerd Guuz!!
Mijn zoontje (9 mnd.)luistert graag naar Live '93 van The Orb.
― André (Andre Rozendaal), Monday, 31 July 2006 12:23 (nineteen years ago)
― rizzx (Rizz), Monday, 31 July 2006 12:26 (nineteen years ago)
― GzZz (Gzz), Monday, 31 July 2006 17:49 (nineteen years ago)
― Hotel Lives (Hotel Lives), Monday, 31 July 2006 19:09 (nineteen years ago)
http://eil.com/newgallery/Blur-Theres-No-Other-W-69741.jpg
― JoB (JoB), Monday, 31 July 2006 20:17 (nineteen years ago)
― Lilyjugend (jeroen), Tuesday, 1 August 2006 07:20 (nineteen years ago)
" The You're Beautiful singer came fourth in the list of 100 things that get up people's noses. The poll of 2,059 adults rated him more irritating than stepping in dog poo, reports the Mirror."
― Lilyjugend (jeroen), Tuesday, 1 August 2006 07:54 (nineteen years ago)
Om er even een andere draai aan te geven:http://www.mac13.nl/dtp/burn.jpg
― Jim Pacobs (Jim Pacobs), Tuesday, 1 August 2006 08:05 (nineteen years ago)
― Martijn ter Haar (wmterhaar), Tuesday, 1 August 2006 09:58 (nineteen years ago)
Stay the fuck out of my stuff
― rizzx (Rizz), Tuesday, 1 August 2006 10:21 (nineteen years ago)
― Martijn ter Haar (wmterhaar), Tuesday, 1 August 2006 10:27 (nineteen years ago)
iLiKETRAiNS = de nieuwe Arcade Fire? Skitterend mini album in ieder geval
http://www.myspace.com/iliketrains
― rizzx (Rizz), Tuesday, 1 August 2006 13:37 (nineteen years ago)
― rizzx (Rizz), Tuesday, 1 August 2006 13:38 (nineteen years ago)
Maar niet zo'n heel goede, want die beveiliging werkt niet in Firefox...
― Martijn ter Haar (wmterhaar), Tuesday, 1 August 2006 15:15 (nineteen years ago)
Had iedereen z'n 'summersounds' opgemerkt, btw?
― Martijn Busink (twIXta), Tuesday, 1 August 2006 15:30 (nineteen years ago)
― Martijn Busink (twIXta), Tuesday, 1 August 2006 15:32 (nineteen years ago)
― Martijn Busink (twIXta), Tuesday, 1 August 2006 15:33 (nineteen years ago)
― rizzx (Rizz), Tuesday, 1 August 2006 19:08 (nineteen years ago)
― Martijn Busink (twIXta), Tuesday, 1 August 2006 19:13 (nineteen years ago)
― rizzx (Rizz), Tuesday, 1 August 2006 19:24 (nineteen years ago)
― Martijn Busink (twIXta), Tuesday, 1 August 2006 19:43 (nineteen years ago)
― rizzx (Rizz), Tuesday, 1 August 2006 20:01 (nineteen years ago)
― Hiram (hiram), Tuesday, 1 August 2006 21:02 (nineteen years ago)
Hoewel het natuurlijk nog maar afwachten was of ik het goed vond, meneer Nelson kan niet altijd beticht worden van goede smaak. Red Headed Stranger natuurlijk, maar behalve die draak met Iglesias is daar bijvoorbeeld ook Countryman... hoewel ik dat nog beter kon velen dan ik na de eerste noten had verwacht. Curieuze plaat, dat wel.
― Martijn Busink (twIXta), Tuesday, 1 August 2006 21:27 (nineteen years ago)
http://www.fileunder.nl/archives/2006/06/va_-_see_you_on_the_moon_songs_for_kids_of_all_ages.php
en
http://www.fileunder.nl/archives/2005/05/va_childish_mus.php
Vooral die tweede is erg geslaagd, vind ik, al moet je 'm niet aan mensen cadeau doen die je vervolgens een James Taylor dvd laten zien. (Is écht gebeurd.)
― jenneke (jenneke), Wednesday, 2 August 2006 05:20 (nineteen years ago)
Die Demo Sessions (inderdaad wonderschoon) zijn wat dat betreft een safe bet, zeker als je (zoals ik) voorkeur hebt voor country van vóór 1970. Ik heb niet zoveel met die outlaw-shit eerlijk gezegd, doe mij maar een mooie Nashville grin...
http://www.prettymissnormajean.com/etthanks.jpg
― Hiram (hiram), Wednesday, 2 August 2006 05:46 (nineteen years ago)
― Hiram (hiram), Wednesday, 2 August 2006 05:55 (nineteen years ago)
Zag het concert net op Fabchannel.com, gdvrr wat een goede band blijft dit zeg! Ze zijn cool as fuck, en die onderhuidse grotestadsspanning die voortdurend blijft zuigen. Heerlijk! Hopelijk komen ze weer eens naar Vera.
― André (Andre Rozendaal), Wednesday, 2 August 2006 17:50 (nineteen years ago)
Nee hoor... :)Maar het is het niet. Volgens mij is het Mozarts "Wiegenlied".
Zijn oude Shonen Knife-nummers trouwens ook niet erg geschikt voor jonge kinderen? Ik zal een dezer dagen eens "Cycling is Fun" op mijn neefje (twee maanden) uitproberen.
― Martijn Grooten (martijng), Wednesday, 2 August 2006 20:06 (nineteen years ago)
― monique (monique), Friday, 4 August 2006 17:29 (nineteen years ago)