Har Mar Superstar - Cry For Help [Femke]Girls Aloud - Sound Of The Underground [Joris]veel [Martijn]Nick Hornby - 31 Songs [Guuz]aphex twin - 26 mixes for cash [Bas]Cidade de Deus van Fernando Meirelles [Vido]Serge Gainsbourg - Histoire De Melody Nelson [Els]Sleep - Jerusalem [Omar]Bettie Serveert - Log 22 [Norbert]Zwan - Mary, Star Of the Sea [Ariën]Autechre - Draft 7:30 [Roger]Marvin Gaye - Vrije Geluiden [Bert]Caesar - Caesar [Jan Peter]The White Birch - Star is just a sun [Jan Blue-Log]Urge Overkill - Saturation [André Blue-Log]cody chesnutt - the headphone masterpiece [Luba]
― Martijn Grooten (martijng), Tuesday, 25 February 2003 18:03 (twenty-three years ago)
Ik luister zelf een handvol mp3'tjes van Erlend Oye en Calexico. :)
― Ludo (Ludo), Tuesday, 25 February 2003 19:07 (twenty-three years ago)
Norbert: in mijn popencyclopedie wordt "Devil With The Green Eyes" genoemd, maar staat niet bij dat het een cover is. Grote kans dat het er geen is. Moet die Sweet ook nog steeds eens uitproberen, bedankt voor het mer aan helpen herinneren!
― Martijn Grooten (martijng), Tuesday, 25 February 2003 19:18 (twenty-three years ago)
Bas, bas, bas. Jelinek maakt in een klap al die laptop sukkels overbodig. In tijden niet zo'n mooie tekst gehoord als "when love's gone/there's snow." Maar misschien wel goed weer eens plaat die het volk in twee kampen splijt. ;)
― Omar (Omar), Tuesday, 25 February 2003 19:56 (twenty-three years ago)
― Ludo (Ludo), Tuesday, 25 February 2003 20:18 (twenty-three years ago)
Gzzz, dat Vijftig Jaar Nieuwe Revu(e)dat voor mei in de Melkweg staat aangekondigd, is dat een muzikaal verjaardagsfeestje van je werkgever?
― Klaas (Klaas), Tuesday, 25 February 2003 20:37 (twenty-three years ago)
dit stuk dus.
― Martijn Grooten (martijng), Tuesday, 25 February 2003 21:36 (twenty-three years ago)
― marieke (marieke), Tuesday, 25 February 2003 22:45 (twenty-three years ago)
het dreutelt maar wat voort, gebruikt net de foute jazz-samples, laat af en toe een lullig lounge-achtig sfeertje doorsijpelen. weg spanning, weg dreiging. de clicks en glitches zijn veel te berekenend geplaatst. leuke tekst misschien, maar daar win je ook geen oorlog mee.
― bas (bas), Tuesday, 25 February 2003 23:06 (twenty-three years ago)
― Ronald (Ronald), Wednesday, 26 February 2003 07:00 (twenty-three years ago)
― Martijn Grooten (martijng), Wednesday, 26 February 2003 07:36 (twenty-three years ago)
― Norbert Pek (Norbert Pek), Wednesday, 26 February 2003 08:19 (twenty-three years ago)
Andere opvallende zaken:24 Hour Party People van Michael Winterbottom (DVD)De geschiedenis van Factory Records als comedy.Alsof die geschiedenis op enige andere manier te vertellen is ;-)
Nightmares on Wax - 70s/80sWordt mijn volgende zoekopdracht in de diverse fileshareprogramma's.
Later w/ Conan O'BrienEigenlijk nog grappiger dan Letterman.Goh, NOG grappiger? Seth Gaaikema, watch your back!
Roger Teeling noemt 28 verschillende platen in zijn weeklijstje.
[Bij mij draaien deze week:The Weather van Busdriver and Rdioinactive with Daedelus (Mush Records)Central van Nord Express (paar jaar oud alweer, maar pas ontdekt via insound.com)."Four Corners", gratis mp3tje van de nieuwe van The Sea and Cake."They're Making Money Off You", gratis mp3tje van de nieuwe van Boyracer."Get used to it (remix)" - The Czars (via luister.heftklammern.net)En voor de 14e week op rij Charlene van Charlene.]
― Vasquesz, Wednesday, 26 February 2003 08:51 (twenty-three years ago)
Die is trouwens al weer een maand of 9 uit (maar vreemd genoeg pas voriger week door PitchFork besproken). Niet dat dat een probleem is, maar in het geval van Boyracer moet je dan spreken over "de vorige Boyracer". Er zijn inmiddels weer twee Ep's uit en in april komt de nieuwe plaat.
― Martijn Grooten (martijng), Wednesday, 26 February 2003 09:01 (twenty-three years ago)
Klaas: inderdaad, op 8 mei viert Revu(e) - de e staat er sinds 1968 al niet meer achter, echt - haar 50 jarig bestaan in De Melkweg. Met onder meer California United (= Zoli van Ignite), Zuco 103, Raymzter, Dj Maestro, Dj Roog, Viggo Waas & Peter Heerschop, Gummbah, Pierre Wind en nog veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer. Tot zover deze advertentie, maar goed, Klaas vroeg er zelf naar.
― GUuz, Wednesday, 26 February 2003 09:27 (twenty-three years ago)
― Martijn Grooten (martijng), Wednesday, 26 February 2003 09:50 (twenty-three years ago)
― Vasquesz, Wednesday, 26 February 2003 09:52 (twenty-three years ago)
― gzzz, Wednesday, 26 February 2003 09:54 (twenty-three years ago)
Nord Express is ook leuk ja. Zij het wat saai als je er te veel naar luistert.
― Martijn Grooten (martijng), Wednesday, 26 February 2003 11:32 (twenty-three years ago)
Els, ik heb net ook een lading Gainsbourg illegaal weten te scoren en ik krijg 'Ma Lou Marilou' met geen mogelijkheid meer uit mijn hoofd. Trouwens weet iemand waarom die Gainsbourg cd's zulke idiote prijzen hebben? Slaat echt helemaal nergens op.
― Omar (Omar), Wednesday, 26 February 2003 11:45 (twenty-three years ago)
laika - lost in space (1993-2002). Met dank aan Omarc-mon & kypski - vinyl voodoo. na alle lovende woorden eindelijk aangeschaft. Klinkt tof, moet 'm nog vaker horen.fluke - risotto. Oudje had ik alleen op cassette en stond bij get voor 7 euro. Fijn dansplaatje.porcupine tree - In absentia. owowowow wat is-ie weer mooi.va - soul ecstasy. nep soundtrack met een hoog Superfly-gehaltephillip's back and he is in a pickle - Voorstelling in Frascati 3 (250 Kuub) in het kader van 'Something raw'. Met Michael Jahoda en Pasi Granqvist, met prachtige muziek van Mark Drillich en Paul van Mook. Vanavond nog te zien, gratis entree, walk in walk out. http://www.nestheaters.nl/ (let op pop-up)
― marieke (marieke), Wednesday, 26 February 2003 12:12 (twenty-three years ago)
― marc (marc), Wednesday, 26 February 2003 12:37 (twenty-three years ago)
― theo (theo), Wednesday, 26 February 2003 12:51 (twenty-three years ago)
― theo (theo), Wednesday, 26 February 2003 12:54 (twenty-three years ago)
― marieke (marieke), Wednesday, 26 February 2003 12:58 (twenty-three years ago)
Herbert - Bodily Functions (dat moet door het fantastische zonnetje van vandaag komen!)Olivia Tremor Control - Dusk at Cubist Castle (idem dito, word ik ontzettend blij van)Microphones - Little bird flies into big black cloud (mp3, ben volop in de race om deze op ebay aan te schaffen voor een abnormale prijs. en o wee als iemand van jullie mee gaat bieden! :-)Loose Fur - Loose Fur ('nough said, geniale plaat)Gastr del Sol - CamoufleurCan - Monster MovieMeanwhile Back in Communist Russia - Peel sessions (mp3)Set Fire to Flames - Sings Reign Rebuilder
Roger, Tangerine Dream: hear hear! Ik geloof een lp als Stratosphere op de gemiddelde platenbeurs het meest vertegenwoordigd is, en onterecht. Maar de eerste vier TD's mogen er zijn. Electronic Meditation en Atem bijvoorbeeld. Poeh. Toch geloof ik dat Castle het bij deze vier laat voorlopig, of zit ik ernaast?
Femke: Problemen met de modem én nog geen Loose Fur? Wat een pech. Met graagte draai ik een kopie voor je, als het je belieft. Laat het maar even weten, geen enkel probleem.
― Gerard (Gerard), Wednesday, 26 February 2003 13:07 (twenty-three years ago)
― femke (femke), Wednesday, 26 February 2003 14:32 (twenty-three years ago)
― Norbert Pek (Norbert Pek), Wednesday, 26 February 2003 14:51 (twenty-three years ago)
― Martijn ter Haar (wmterhaar), Wednesday, 26 February 2003 16:18 (twenty-three years ago)
― bas (bas), Wednesday, 26 February 2003 18:45 (twenty-three years ago)
Radioaktive Man:Fabric 08 (lekker harde elektro bassen onderbuikmuziek?)2 many DJ's as heard on radio soulwax part 1&3(met dank aan Norbert)Sparks: Lil Beethoven (2 mafkezen met een nooit vertoond bombastisch album)Pearl Jam:Unplugged (waarom is dit nooit op legale CD verschenen?)Dr Dre: 2001(pas gekocht wat een wereldplaat! met Snoop Dog en Eminem)Tiga: Montreal Sessions (Luister naar Crockett's theme Miami Vice)R. Kelly:Choclate Factory (de grote kindervriend gaat voor Sjakie spelen)
― Olaf Molenaar, Wednesday, 26 February 2003 18:57 (twenty-three years ago)
― Omar (Omar), Wednesday, 26 February 2003 18:59 (twenty-three years ago)
― bas (bas), Wednesday, 26 February 2003 19:07 (twenty-three years ago)
Even forumpolitie spelen ;-)
― Martijn Grooten (martijng), Wednesday, 26 February 2003 19:20 (twenty-three years ago)
Tsja... :-) Je bovenstaande uitspraak is uiterst subjectief. In mijn oren heeft Jim O'Rourke juist een zeer prettige stem, en om nu zijn muziek te degraderen tot 'jaren 80 aor' gaat wel erg ver.Voor mij persoonlijk is O'Rourke een van de zeer weinigen die er telkens in slaagt zichzelf te vernieuwen, gebruikmakend van allerlei vormen van muziek. Ik zie hem als een briljante creatieve geest, die enerzijds het maken van liedjes en melodie tot kunst blijft verheffen en anderzijds experimenten uitvoert die hout snijden. Alsof dat nog niet genoeg is, hij is ook een briljant producer van de meest uiteenlopende artiesten (John Fahey's Womblife bijvoorbeeld, of Wilco's YHF). Daarnaast ben ik gecharmeerd van zijn humor (tekstueel én muzikaal).Ik geef toe, Jim O'Rourke kan bij mij weinig fout doen. En dat komt omdat hij me telkens weer weet te verrassen en verbazen. Het is moeilijk uit te leggen, maar ik kan intens gelukkig worden van zijn muziek.
Kun je hier iets mee? :-)
― Gerard (Gerard), Wednesday, 26 February 2003 20:09 (twenty-three years ago)
― femke (femke), Wednesday, 26 February 2003 21:56 (twenty-three years ago)
Hoezeer ik ook kan genieten van zijn digitale uitstapjes op Mego, voor mij kan het niet tippen aan zijn intense genre-overschrijdende werk op Bad Timing, Eureka en Insignificance. Om nog maar te zwijgen van - als ik zo vrij mag zijn je met opperste instemming te citeren - zijn 'mooiste EP ooit'.
― Gerard (Gerard), Wednesday, 26 February 2003 23:26 (twenty-three years ago)
― Vido Liber (Vido), Thursday, 27 February 2003 09:52 (twenty-three years ago)
― Storm (Storm), Thursday, 27 February 2003 10:37 (twenty-three years ago)
― Vasquesz, Thursday, 27 February 2003 11:20 (twenty-three years ago)
Ouderwets lekker plaatje van de Amsterdammers!
Bellwether - Home Late
Hele mooie Americana, laat ontdekt, maar gelukkig niet te laat.
― Michel (Michel), Thursday, 27 February 2003 18:59 (twenty-three years ago)
ik hoop niet dat jezelf iets met de programmering van deze grappenmaker te maken hebt guuz. ik zag die gast laatst bij bvd, wat een aanfluiting. een middelmatig jazzdancenummer met een dj als middelpunt die helemaal niks doet (zie rebelbass recente oor). dat belooft niet veel goeds als hij voor een zal gaat draaien.
dit moest ik ff kwijt.
― deweysakitumi, Sunday, 2 March 2003 02:45 (twenty-three years ago)
― Martijn ter Haar (wmterhaar), Sunday, 2 March 2003 12:50 (twenty-three years ago)
Of Montreal - Aldhils ArboretumBrendan Benson - LapalcoThe Raveonettes - Whip It OnBadly Drawn Boy - Have You Fed The Fish?The White Stripes - ElephantTurin Brakes - Ether Song (godsamme wat is die plaat weer goed zeg!)Hot Hot Heat - Make Up The BreakdownPlacebo - Sleeping With Ghosts80's Matchbox B-Line Disaster - Hörse Of The DögThe Microphones - Mount Eerie
― zilverberg.tk (zilverberg.tk), Sunday, 2 March 2003 22:18 (twenty-three years ago)
― Vasquesz, Monday, 3 March 2003 08:50 (twenty-three years ago)
― Norbert Pek (Norbert Pek), Monday, 3 March 2003 10:01 (twenty-three years ago)
En Dewey: Maestro met zijn jazzplaatjes in een zaal, het werkt hartstikke goed! Kom het gerust zelf controleren, op 8 mei.Maar zullen we nu ophouden over het Revu=feest, voor je het weet grijpt de forumpolitie in ;-)
― gzzz, Monday, 3 March 2003 10:02 (twenty-three years ago)
― marian van kesteren, Monday, 3 March 2003 10:44 (twenty-three years ago)
Ik weiger te geloven dat iemand dat leuk vindt. Het is gewoon een poging de titel "slechtste tv-programma allertijden" af te pakken van Studio Humor.
Vasquesz heb je Festen uitgevoerd door de Ploeg dan gezien? Heeft iemand het hier gezien?
Na getuige te zijn geweest van hun verschrikkelijke uitvoering van de Driestuiversopera voel ik daar niet zo de behoefte toe.
― Martijn ter Haar (wmterhaar), Monday, 3 March 2003 10:55 (twenty-three years ago)
― Vasquesz, Monday, 3 March 2003 11:28 (twenty-three years ago)
En hoe is Brendan Benson
Zeer goed, denk aan Fountains Of Wayne, Apples In Stereo, gewoon goeie popsongs. Leuk dat je er naar toe gaat, het is denk ik wel de moeite waard, alleen zelf kan ik niet. Ik ga wel 21 april naar Turin Brakes.
― zilverberg.tk (zilverberg.tk), Monday, 3 March 2003 13:56 (twenty-three years ago)
Tot zover wel aardig. Vooral die single The Bitter End klinkt op het eerste gehoor goed. Ik zal hem op den duur wel kopen, want ik heb er al twee van Placebo. Ik moet alleen die eerste nog hebben.
― zilverberg.tk (zilverberg.tk), Monday, 3 March 2003 14:01 (twenty-three years ago)