Anyway The Wind Blows...

Message Bookmarked
Bookmark Removed
Hebben jullie 'm al gezien?
Ik vond 'm wel tof! het zal nooit de prijs winnen voor het sterke verhaal(want er is vrij weinig verhaal), maar dat is ook niet belangrijk, had ik zo het idee.

En heeft iemand de ringtone herkend?

Hotel Lives (Hotel Lives), Sunday, 28 September 2003 19:10 (twenty-two years ago)

Voor degenen die net als ik niet meteen snapten waar het over ging: het gaat om de debuutfilm van dEUS-zanger Tom Barman.

Martijn Grooten (martijng), Sunday, 28 September 2003 19:16 (twenty-two years ago)

U weet wel, die film waarvoor Tom Barman al zijn ex-vriendinnetjes heeft op laten draven ;-)

Jan Peter (janpeter), Sunday, 28 September 2003 21:26 (twenty-two years ago)

Ik ga hem dinsdag in Vera maar zien, geloof ik. Eigenlijk vind ik het wat vreemd om op basis van de muzikale sporen van Barman naar zijn film te gaan maar het is voorlopig nu eenmaal alles wat er in zit voor een dEUS fan :-/ Voor 2,5 euro hoef je het ook niet te laten ten slotte. Ik ben beniewd...

Hielke (Hielke), Sunday, 28 September 2003 23:34 (twenty-two years ago)

(Hmm... +u natuurlijk :-Z)

Hielke (Hielke), Sunday, 28 September 2003 23:36 (twenty-two years ago)

ìk ga ook in Vera kijken...

koen, Monday, 29 September 2003 09:18 (twenty-two years ago)

Ik heb 'm jongstleden zaterdag op het NFF gezien en ik vond het een hele leuke, mooie film...en dat heeft niet al te veel te maken met het feit dat Barman toevallig in deus zit, want ik denk ook dat zonder dat verleden de film op zichzelf een van de beste en vooral een van de meest flitsende rolprenten is die de afgelopen jaren in de Nederlandse en Vlaamse cinema is gemaakt...het was in ieder geval nog eens wat anders dan een plichtmatige boekverfilming...goed geacteerd, goed gemaakt...en dat Barman zich een paar keer verliest in beginners fouten als een te traag begin en mooifilmerij...ach dat zij hem vergeven...geweldige soundtrack trouwens...

Vincent Cardinaal (Werklozer), Monday, 29 September 2003 13:22 (twenty-two years ago)

De rintone was "Everybody's weird"...

Vincent Cardinaal (Werklozer), Monday, 29 September 2003 13:39 (twenty-two years ago)

hmm wat een fijne film...

koen, Wednesday, 1 October 2003 14:25 (twenty-two years ago)


U weet wel, die film waarvoor Tom Barman al zijn ex-vriendinnetjes heeft op laten draven ;-)

Dus ook dat dik meisje? heheh.

nathalie (nathalie), Wednesday, 1 October 2003 15:05 (twenty-two years ago)

En dan ga je zo'n pracktwerk in Vera zien? Sinds afgelopen week draait AWTWB in Images in Groningen. Beter geluid en beeld - en betere stoelen!

jeroen (jeroen), Sunday, 5 October 2003 13:56 (twenty-two years ago)

En meer dan 2x zoveel betalen :)

Maar anyway, ik zal wel moeten. In de VERA was hij uitverkocht voordat ik binnen was... :-/

Hielke (Hielke), Sunday, 5 October 2003 14:37 (twenty-two years ago)

En in Vera wordt gerookt. Nog zoiets. Als ik met stinkende kleren naar huis wil, ga ik wel naar de Swingavond.

jeroen (jeroen), Monday, 6 October 2003 17:41 (twenty-two years ago)

niet waar, AWTWB was de eerste filmvertoning in Vera waarbij niet mocht gerookt...dus dat is geen bezwaar.
En bovendien was het geluid echt niet zo slecht ofso.

koen, Monday, 6 October 2003 19:36 (twenty-two years ago)

Leuke film, niet echt een samenhangend verhaal, eerder 'a day in the life'. In feite realitischer dan de meeste films, in het echt hebben verhalen ook niet altijd een kop en een staart. Ben wel benieuwd of Barman volgende film een vervolg is, een verfilming van 'La peste' zou wel een mooie zijn, alleen jammer dat de Antwerpse stadspoorten reeds lang geleden afgebroken zijn.

Christiaan, Tuesday, 7 October 2003 12:04 (twenty-two years ago)

AWTWB was de eerste filmvertoning in Vera waarbij niet mocht gerookt...

Toe maar... Daar zijn ze erg snel mee. Overigens ben ik ook erg benieuwd wat Barman verder gaat presteren. In een interview las ik dat dEUS verre van dood is.

jeroen (jeroen), Thursday, 9 October 2003 05:17 (twenty-two years ago)

http://www.kindamuzik.net/article.shtml?id=3631

dieter craeye, Friday, 10 October 2003 16:51 (twenty-two years ago)

Tom Barman zat vorige week in Canada voor de première van 'AWTWB' op het Internationale Filmfestival van Vancouver (nb, op dezelfde avond dat Millionaire er het voorprogramma van QotSA verzorgde). In november onderneemt Tom samen met Guy Van Nueten een bescheiden solo-tour en nog dit jaar zou er een plaat van hen in de winkels moeten liggen.
Met 'Jump Needle' is zopas de tweede single van Magnus uitgebracht, van dat project verschijnt binnenkort het debuut.
dEUS is allesbehalve dood, binnen afzienbare tijd trekt de groep de studio in (naar verluidt met dezelfde bezetting als voor 'TIC') en het resultaat zou in 2004 in de winkels moeten liggen.
Intussen heeft Tom ook de nieuwe video van Hooverphonic ('All is Need is You') geregisseerd.


dieter, Friday, 10 October 2003 17:04 (twenty-two years ago)

die belgen toch, vol creativiteit!!

hannes, Sunday, 12 October 2003 13:07 (twenty-two years ago)

heb'em gisteravond gezien: hippe muziek, mooi gefilmd, flitsende dialogen, interessante mensen en veel ideeën en bedoelingen maar tussen de bedrijven door maar heel weinig Film. Het hangt allemaal een beetje als los zand aan elkaar. En zelfs als verzameling scenes schiet het wat mij betreft z'n doel voorbij doordat het 'ritmisch' nogal onevenwichtig in elkaar zit. Een aantal schaamteloze open sollicitaties om videoclips te mogen recenseren zit de snelheid van de rest aardig in de weg. Leukste moment? Wanneer die mislukte schrijver op een feestje met Buddingh's marmite vs heinz sandwich spread avontuur indruk probeert te maken op z'n conversatie-partner.

(jg) ((jg)), Sunday, 12 October 2003 17:28 (twenty-two years ago)


You must be logged in to post. Please either login here, or if you are not registered, you may register here.